Full version: Jag blir galen
netaave
Köpte nya jättefina jeans på Kapp-Ahl till 12-åringen inte så billiga men inte svindyra heller.
Efter en tvätt i 40 gr kan hon inte ha dom längre! Är inte tvärsäker på om dom krymt eller hon omformat sig.
Lika med kläderna jag köpte i våras, strl 146 kunde hon ha då, nu köpte jag 158. Hur mycket får en unge växa?????? Visserligen har hon fått former, men jag trodde hon skulle kunna ha de senaste lite längre iaf.

Blir det så här med tjejer i den här åldern eller?
LadyG
Just i den åldern kan de barn växa ganska mycket, fast inte över hela kroppen. Det kan vara fötter, händer, ben, höfter eller vad som helst som får fnatt och börjar växa. Min dotter fick en rush där fötterna gick från 34 till 36 på "ingen tid alls" och de nya gympaskorna blev för små.

Men det kan ju vara fabrikatet, att de krympt lite. Men inte krymper jeans mer än någon centimeter, om ens det.
netaave
Jag ska banne mig låta henne prova ett par nya, och är de fortfarande lagom ska dom få ersätta mig, för så mycket ska dom inte krympa.
ninnisky
CITAT (netaave @ 01-11-2005, 17:32)
Jag ska banne mig låta henne prova ett par nya, och är de fortfarande lagom ska dom få ersätta mig, för så mycket ska dom inte krympa.

Det tycker jag verkligen att du ska göra...

Köper en hel del kläder till vårt 9-åriga flickebarnbarn och har inte råkat ut för liknande.... visserligen har hon växt hela 5 cm sedan februari i år men det brukar inrymmas i en storlek. Kunde vara kul att se hur mycket era jeans krympt smile.gif
Gåsis
Det klart hon ska prova ett par otvättade. Men när min dotter var 12 gick hon först upp en hel del i vikt och sen växte hon två dm. På en endaste vintersäsong var det tre storlekar.... från 146 till 36. Min dyraste vinter någonsin blink.gif

/Åsa
netaave
CITAT (Gåsis @ 01-11-2005, 17:51)
Det klart hon ska prova ett par otvättade. Men när min dotter var 12 gick hon först upp en hel del i vikt och sen växte hon två dm. På en endaste vintersäsong var det tre storlekar.... från 146 till 36. Min dyraste vinter någonsin blink.gif

/Åsa

Misstänker att det är något liknande här, hon provade en kjol vi köpt och som är otvättad det var samma sak där.
Nu blir det mjukisbyxor, tur det är mode.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon