Kathy
En man i 50-årsåldern misstänks för hundratals sexuella övergrepp på sin dotter.


Fruktansvärt!! Jag blir så illa berörd av att läsa sånt här. sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
LadyG
Hur störd kan men människa vara? Jag blir förbannad, äcklad och upprörd. Det är så fel på så många sätt att jag inte vet vart jag ska börja.
Sulawesii
Släng ner gubben i en mörk cell och kasta bort nyckeln....... mad.gif
Jag brukar tycka att människor är värda en chans, men de som på något sätt skadar barn har jag ingenting för!
Och att dessutom föda barn när man själv är ett...
Hur artar sig livet om det går så illa redan så tidigt? sad.gif
Betty
HÄR kan man läsa mer om fallet. Jag kan bara inte fatta varför myndigheterna inte lyssnade på mammans varningar. I stället gav de mannen skyddad adress där han kunde fortsätta ostört med övergreppen. Hela historien är så fruktansvärd att jag knappt finner ord. mad.gif
Reserv
Hur i helvete kan en våldtäktsdömd få ensam vårdnad om sina döttrar? blink.gif Här ska banne mig även en mängd myndigheter klämmas åt anser jag, inte bara pappan som för övrigt borde få sitta av resten av sitt liv i en isoleringscell. mad.gif
Sulawesii
Låter som om några huvuden borde rulla...... bildligt alltså.
Pirum
Ja, en så svårt störd människa bör aldrig få komma ut igen. Skulle vara i rullstol som 85-åring då. Vet inte om den här idioten var pedofil, men det verkar väl som att den här typen av svåra störningar, med övergrepp mot barn, sällan går att bota. Dessutom bör han ju verkligen sitta i cellen och fundera på sina brott. Känner mig nästan medeltidsk i mina åsikter här...men här är ett fall där man kan kasta bort nyckeln med gott samvete tror jag.
Sulawesii
CITAT
51-åringen påstår dock bara att han haft sex med dottern tre gånger - och att allt är hennes fel.
- Han säger sig ha blivit förförd av henne eftersom hon haft utmanande klädsel och att han inte kunnat hejda sig, berättar Per-Åke Kvarnström, som kommer att yrka på att pappan döms till maxstraff, 14 års fängelse.


Vad jag känner inom mig lämpar sig inte i skrift här på odla...... mad.gif mad.gif mad.gif
Gillan
Ursäkta mitt språkbruk, men nu blir jag så in i helvete
frustrerad så jag inte finner ord. Vad är det för ett jävla
samhälle vi lever i mad.gif

Å ena sidan finns det mödrar som vägrar se verkligheten i
ögonen, Nu är här en mamma som faktiskt såg den.
Och hon blir inte trodd ohmy.gif mad.gif

ibland tror jag att jag är såppas luttrad att ingenting kan
chockera mig längre, tack och lov är så inte fallet.
Jag blir bara förbannad rent ut sagt mad.gif
/Gillan
LadyG
Vaddå kemisk kastrering? Lie låter bättre.
Maria i Helsingborg
Arma, arma barn........
Biggan_
Det är vedervärdigt mad.gif mad.gif mad.gif
Påminner om boken "Bakom stängda dörrar" som handlar om en dotter som lever med sin far och han gör henne med barn två gånger.
En sådan människa är för sjuk att leva ute i samhället någonsin.
Hannele
Läste det också i Metro hos doktorn, som 13-åring födde hon ett barn,
fanns ett par artiklar till om fäder, som förgrep sej på sina barn. wacko.gif
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 14:11)
Det är vedervärdigt mad.gif mad.gif mad.gif
Påminner om boken "Bakom stängda dörrar" som handlar om en dotter som lever med sin far och han gör henne med barn två gånger.
En sådan människa är för sjuk att leva ute i samhället någonsin.

Ja, jag tänkte direkt på den då jag läste det här. sad.gif sad.gif sad.gif
Annlo
kära lilla barn, vad får hon för syn på livet? Usch, jag gråter vid blotta tanken vad hon känt under dessa år sad.gif sad.gif sad.gif
netaave
CITAT (LadyG @ 03-11-2005, 11:23)
Vaddå kemisk kastrering? Lie låter bättre.

Ja en rostig och slö.....

Arma jänta hur ska hon någonsin få ett liv!
Hannele
CITAT (Evgeni @ 03-11-2005, 10:26)
Å ena sidan finns det mödrar som vägrar se verkligheten i
ögonen, Nu är här en mamma som faktiskt såg den.
Och hon blir inte trodd ohmy.gif mad.gif

Fadern hade fått ensam vårdnad om dottern, övergreppen började då.
*Felix matte*
Så ofattbart hemskt sad.gif mad.gif Straffet bör vara "riktig" kastrering... inte kemisk mad.gif eller inlåsning i mörk källare och nyckel slängd i sjön mad.gif

Stackars stackars flicka sad.gif wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Hannele @ 03-11-2005, 23:14)
CITAT (Evgeni @ 03-11-2005, 10:26)
Å ena sidan finns det mödrar som vägrar se verkligheten i
ögonen, Nu är här en mamma som faktiskt såg den.
Och hon blir inte trodd ohmy.gif  :angry:

Fadern hade fått ensam vårdnad om dottern, övergreppen började då.

Säger han ja!! Varför skulle ha ha börjat då först om mamman misstänkte det redan innan.
Anki
Magda16
Vad jag har förstått så fungerar inte kemisk kastrering om den dömde inte har sjukdomsinsikt och de flesta pedofiler har inte det. De flesta pedofiler är ju dessutom själva offer en gång i tiden, inte för att det på något sätt förändrar att de ska låsas in och på annat sätt sätta ur spel, det är en sjukdom som verkar vara fruktansvärt svår att bota. Jag skulle kunna tänka mig lie, men etisk är det ju inte sad.gif

Det verkar dessutom vara så himla vanligt, Oprah menar att typ var tredje flicka i USA har råkat ut för sexuella övergrepp någon gång. Förhoppningsvis är det inte siffror som förekommer i Sverige.

Stackars Stackars flicka sad.gif
zaaritha
Ja du milde!
Omgivningen är då naiv....................
lioness
Jag har samma ärfarenhet men har inte fått hjälp varensig läkarundersökningar av min dotter eller psykhjälp till henne.och utan SYNLIGA bevis så står man i skit upp till öronen och får stempel psykfall och rubbad....Inte lett att hjälpa sina barn mär det fins jävliga soc persjonal och äkliga gubbar...Resultatet är idag att min tös är väldigt överviktig p.g.a. smygätande som JAG tror botnar i det hon har varit med om.Hur kan jag hjälpa mitt barn när ingenspöttar och tror på vad som blir sagt av mamman???
Taxus
CITAT (lioness @ 04-11-2005, 01:44)
Hur kan jag hjälpa mitt barn när ingen stöttar och tror på vad som blir sagt av mamman???

Ofta är det svårt att få fast den skyldige eller t.o.m vara säker på vad som hänt.
Det viktigaste är väl att du och din dotter kan tala med varandra och att hon känner att du stöttar henne. Har inte kommunen eller landstinget psykologer att träffa för din dotter? Någon kö att ställa sig i åtminstone?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon