Magdis
Innan jag ens hunnit stiga ur sängen så ringde det nån samordnare från sjukhuset och sa att hon fått mitt namn av nån som visste att jag var sjuksköterska. De behövde sköterskor till akutmottagningen.

Jag blev helt ställd, nyvaken och allting. Jag har inte jobbat sen min dotter föddes och jag har aldrig jobbat på akutmottagning, bara på medicin och kirurgavdelningar som tagit emot patienter direkt från akuten.

Sen har vi ju vår situation med tider som har gjort att jag har valt att inte börja jobba än, maken som är borta från morgonen till 23.00 på kvällen upp till 5 dagar i veckan. När finns det möjlighet för mig då att jobba kväll eller helg?

Usch jag vet inte hur jag ska göra. Dottern kan ju inte flytta in på dagis på heltid! Jag vet ju hur det är, har man börjat jobba så är man snabbt inne i att det blir mer och mer jobb och övertid, det fattas alltid folk och det är på obekväm arbetstid de behöver mig, just det som är svårast för mig. unsure.gif
jendah
Grattis till det! smile.gif
Hur du än gör, så är det ju väldigt roligt att vara efterfrågad, eller hur?
Tar du det så har du ett jobb, tar du det inte så vet du alltid att de ville ha dig smile.gif


(något liknande hände mig nyligen, de hade hittat min CV och ville ha in mig på intervju i veckan... självklart gick jag, verkade väldigt intressant, så nu är det bara att vänta och hoppas smile.gif )
Ewa L
Visst är det positivt att vara eftersökt, men jag tycker inte det låter som om det var läge för dig att börja jobba just nu med tanke på din situation.

Dels dottern självklart. Men heltid på dagis...? Finns öht chans att lämna udda tider? Hur många timmar skulle det i verkligheten bli?
Dessutom; när skall du och din man träffas och umgås? Mötas i dörren med en checklista??
Om du inte är tvungen tycker jag att du kan skjuta detta lite till på framtiden. Tror inte efterfrågan på sjuksköterskor kommer att försvinna.
silos
Jag förstår mer än väl att du inte vill lämna dottern hela dagar på dagis.

Det borde finnas tider som passar till alla arbetande inom vården!
netaave
Din dotters väl och ve kommer först, sen din egen!
Anki på Öland
Vore det inte ett alldeles utmärkt tillfälle att få din man att anta lite mer humana och vettigare arbetstider?!?!?
Anki
kerstin z5-6
Akutmott är ju ett intressant o trevligt arbete , men dina farhågor -är nog sanna .. ta en ordentlig funderare på detta ..
Lycka till hur du än gör smile.gif
Magdis
Tack för alla kloka svar! Som ni säger så är det här nåt jag verkligen måste tänka igenom. Om jag börjar och tacka ja till att arbeta litegrann så är jag snabbt inne i karusellen, det vet jag ju hur det är. Och det är inget liv jag vill ge min dotter.
Men som Anki skrev, det skulle ju också kunna vara ett tillfälle för min man att sätta gränser för sina arbetstider. Som han uttryckte det, det skulle bli lättare för honom att säga nej till extragrejer och han skulle även gärna ta ut lite pappaledigt. Men det gäller att tänka framåt också, pappadagarna tar ju slut så småningom och då sitter man där. Vi har inte en enda släkting i närheten som kan rycka in i nödfall.

Jag är faktiskt jättesugen på att börja jobba och akutvård har alltid lockat mig men priset är alldeles för högt. Tänk om jag kunde få en tjänst måndag-fredag dagtid!! Det är ju omöjligt tyvärr men om det vore så bra så skulle det ju inte vara några problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon