noel
Är sugen på att prova mig på pallkrageodling, men då måste jag först veta vad det heter på norska. (Bor i Norge) Har en tomt med jord som är svår att få något att växa i. Någon som kan hjälpa mig? wub.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Jag har vänner från Norge, jag kan fråga dem i morgon så får du veta.
Mvh
Fenja
noel
Tack! rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
Vi har väl flera norrmän och norskor här. Jag kom att tänka på Lene i Fredrikstad (för att jag vet att hon odlar i pallkrage).

Hennes hemsida finns här........ och därför tror jag att svaret är "pallekarm" smile.gif
pisanggoreng
Ja, på europall.no kallar de kragarna för pallekarmar.
Lene i Fredrikstad (Norge)
Jada. En pallekarm, flere pallekarmer.
noel
Tusen takk for hjelpen! Da skal jeg starte jakten på pallekarmer! biggrin.gif
Lene i Fredrikstad (Norge)
Jeg fikk tak i mine fra folk på en byggeplass. De solgte brukte. Ellers er det et sted i Oslo, på Økern tror jeg, som selger brukte.
Mange av oss på hagegal.info har fått tak i pallekarmer fra lokale firmaer som har dem stående og er glade for å bli kvitt dem.
Men de selges nye også. Prisen jeg ga for brukte var vel 40 kroner stykke om jeg husker riktig. Priser på ca. 50 kroner for brukte er nokså vanlig.
Lykke til !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon