Gillan
en sån lite mer precist. Fick för mig när jag läste om
den under julklappstråden att det skulle vara perfekt
för min son..... och för svärmor......och för mig själv
såklart
wub.gif

Har du lust att förklara Felix matte?

/Gillan
*Felix matte*
Apparaten ska värmas upp i några minuter...pappret som du vill laminera läggs in mellan två plastblad (sitter ihop i överkanten) sedan för du in det i öppningen på apparaten, den åker sedan automatiskt igenom... sakta... plasten värms och "limmas ihop. smile.gif Det finns också plast i 10 x 15 cm storlek om man vill plasta in foton som barn ska hantera... kan inte rivas sönder och så kan man förståss göra egna storlekar genom att laminera och sedan klippa i rätt storlek.
Gillan
Vilken kul grej, åh så billigt wub.gif
Det får jag nog ta och införskaffa.
Och nu när vi får fler barnbarn också, är det
ju perfekt att plasta in foton som de tycker om
att riva, suga och slita i laugh.gif laugh.gif

Tack för svar

/Gillan
Ewa L
Jag gjorde hel-läckra bordstabletter i A3-format för några år sedan.
Till farmor/mormor: Bebisbild på ena sidan och aktuell bild på andra sidan av barnbarnen (två barn + 2 hundar för att få ihop till 4 st tongue.gif ).
Mycket uppskattade.

Till mig själv gjorde jag A3-förstoringar på gamla julkort (modell Jenny Nyström) i färgkopiatorn. Också där lade jag ihop 2 st med ryggen mot varandra och plastade in. Supersnygga jultabletter som dessutom var lätta att torka av.
Zarah P
Man bör plasta in foton med viss försiktighet.
Ta helst inte en bild du inte har kopia av, eller i alla fall negativet kvar - för plast är sällan syrafritt - och syran i plasten gör så att fotot bleknar snabbare.
Men annars är det en bra idé!
Perfekt också till favoritrecepten - så slipper man fläcka ner dem stup i ett! wink.gif

Redigerat; stavfel.
Biggan_
Barnen kan göra fina collage med höstlöv eller torkade blommor som man plastar in. Eller en fin teckning. Det blir fina julklappar till mormor-morfar eller farmor-farfar smile.gif
Credo
CITAT (Zarah P @ 17-11-2005, 09:24)
för plast är sällan syrafritt - och syran i plasten gör så att fotot bleknar snabbare.

Så allt man plastar in blir så småningom förstört då?
Gillan
Jag ska i alla fall ta mig en tur till Jysk i morgon.
Hoppas de finns kvar bara biggrin.gif

/Gillan
Zarah P
CITAT (Credo @ 17-11-2005, 16:13)
CITAT (Zarah P @ 17-11-2005, 09:24)
för plast är sällan syrafritt - och syran i plasten gör så att fotot bleknar snabbare.

Så allt man plastar in blir så småningom förstört då?

Ja... Alla foton bleknar ju med åren - men plasten skyndar på processen.
Det finns ganska många sidor om "Scrapbooking" på nätet - och där finns mer information om detta. smile.gif
*Felix matte*
Jag har bordstablett med foton på en familj... har haft den i 7 år och ännu syns absolut ingen förändring smile.gif

Evgeni du får skynda för de skulle enl reklamen bara finnas i begränsat antal i varje butik... håller mina två för att de har kvar i din
Gillan
Tack så mycket för dina två Felix matte wub.gif
Nu har jag en ny leksak. Har redan testat,
och jag säger bara "Oboye "! vad häftigt wub.gif

Jag har en del gamla tidningsurklipp som jag haft sen
gammalt. Det var ett sånt jag testade med, och det blev jättebra.

Oj,Oj,Oj.......................Vad ska man inte kunna hitta på efter
detta wub.gif . Nu kan man ju klistra in allt som kommer i ens väg
biggrin.gif wub.gif laugh.gif biggrin.gif

/Gillan
*Felix matte*
tongue.gif jag har gått och sneglat på allt i pappersväg...
här kommer också att lamineras för fulla muggar laugh.gif
elleave
De bästa bokmärkena är laminerade, hållbara och lätta att hitta om man gör dem lite längre. Små adventspressenter till läslöss kanske? tongue.gif wub.gif

Bokmärken att sätta i böcker alltså, inte sånna man samlar på. biggrin.gif
Snöflinga
Finns den på Jysk och vad kostar den ? Har tittat i kataloger och där är de inte billiga...
*Felix matte*
175 kr på Jysk smile.gif
Snöflinga
Tack... åker dit i morgon dag, hoppas den finns kvar smile.gif
*Felix matte*
Clas Olsson har billiga laminatfickor

skriv in Laminatfickor i SÖK så får du fram sida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon