Elisabeth-Västkustkolonisten
När vi förut kollade brevlådan en gång till (posten kommer här mycket olika tider) så fanns där ett stort kuvert. Julpåse var det t.o.m.

Först trodde jag handstilen på adressen var en av mina barnbarns handstil. Men så fel för en sak är jag säker på, pojken stickar inte.

Ingen avsändare, ingen poststämple. Vi gick och funderade och funderade Men så plötsligt slog det mig, jag tror jag vet vem avsändaren är.

Var det så att jultomten redan var så duktig i Pixbo? I så fall lyckades han med överraskningen och vi blev mycket glada
wub.gif wub.gif

Elisabeth
silos
Sådana överraskningar är alltid roliga smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ingrid erkänn nu att du var den snälla tomten. Annars grubblar jag ihjäl mig.

F.ö. så var jag i spekeröd nu och köpte 2 nystan garn för en schal.
Inbillar mig nu att 2 varv om dagen måste jag väl klarar av annars har jag en snäll 90 årig svärmor som jag lämnar det till.

Elisabeth
Ingrid på Västkusten
Erkännes!!!!
Å grattis på namnsdagen!

Och hur var storlekarna? Tänkt för Er båda - Mikael var suckande modell - suckarna var mest för han ville ha en egen ;-) Det var förra helgens kvällsbestyr :-)) det!
Vad bra att de kom fram! Jag var lite orolig ;-)

Och vad hittar man för garn i Spekeröd?

kram ifrån Ingrid
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag visste det......

Och det är klart att en är till mig.

Efter mucket funderande så kom blixten från klar himmel, Ingrid...

Jag brukar ju säga det är kvinnlig intution, gubben min säger det är häxa

Vilket garn jag köpte ja du jag har svårt att beskriva. När schalen är färdig ser den ut att vara dubbelt. Om man tittar på garnet ser det ut som en "stege" also also 2 trådar och nåt som förbinder det. Bättre förklaring kommer jag inte på.

Och nu har vi letat efter stickor. Jag hade ju massvin, lämnade många till svärmor när hon började igen. Men inte, hon har inga så tjocka och vi hittar inga här. Jag ser dom framför mig, men var??

Skall vara tjocka 7-8 -9

Elisabeth
Ingrid på Västkusten
Aha - 'ladder yarn' alltså 'stege-garn'? Jag har också drabbats ordentligt av sjalfeber;-)

Jaa-a - ibland kan man ju finna stickor på t ex Tradera mm :-)

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon