Full version: jättesharon
Åsa, mälardalen zon 2
Jag hittade jättesharoner i affären i storlek som en jätteavokado och var bara tvungen att fotografera.

Sulawesii
Wow, den är ju mer än dubbelt så stor som dem de brukar ha i affärerna!
LadyG
ohmy.gif VAD är det?
silos
Även jag undrar vad är det?
wolkenkrabber
Oooh hoppa dem tar in jätte sharon här i stan med biggrin.gif sharonfrukt som är så god, synd bar aatt säsongen är so kort, men det blir ju trotts allt godare då!
Åsa, mälardalen zon 2
Jag vägde nyss jättesharonfrukten, 315g vägde den.
Hannele
Det var en stor sharon, innehåller mycket A-vitamin.
Jag är galen i exotisk frukt, papaya och kaktusfikon favoriter just nu.


Granatäpple, banana, papaya, fikon, ananas, kiwi, sharon, melon,
granatäpple, mango, färsk fikon, druvor, kaktusfikon.
*Felix matte*
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,20-11-2005, 16:01)
Jag hittade jättesharoner i affären i storlek som en jätteavokado och var bara tvungen att fotografera.


Jesses vad stor ohmy.gif nu får jag hålla utkik i butikerna ifall här finns några stora... har köpt en massa normalstora och letat efter kärnor men aldrig hittat. Kanske finns de i större ex
grycken
Hittade stora sharonfrukter i lokala ICA i Falun idag. Tre för tolv kronor. De vägde drygt 200 gram styck. De smakade dock inte så mycket. Smakade gott gjorde däremot kakifrukterna jag plockade från svärfars träd i Japan...
Anki på Öland
Köpte också Sharonfrukter idag på vårt ICA - 4 för 10:- inte jättestora men jättegoda!
Anki
Pirum
Är de där stora från Spanien? Vill minnas ha sett sådana här, fast inte riktigt såå stora, härom veckan. Funderar på att prova en om de inte är israeliska. (ja, jag har en lite halvfånig bojkotta-Israel-idé smile.gif )
cic
CITAT (Pirum @ 21-11-2005, 22:17)
Är de där stora från Spanien? Vill minnas ha sett sådana här, fast inte riktigt såå stora, härom veckan. Funderar på att prova en om de inte är israeliska. (ja, jag har en lite halvfånig bojkotta-Israel-idé smile.gif )

Ja och på tal om det så kan inte jag se tråden utan att tänka på



Förlåt.. VÄLDIGT o/t..
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Pirum @ 21-11-2005, 22:17)
Är de där stora från Spanien? Vill minnas ha sett sådana här, fast inte riktigt såå stora, härom veckan. Funderar på att prova en om de inte är israeliska. (ja, jag har en lite halvfånig bojkotta-Israel-idé smile.gif )

Tänkte aldrig på vart de kom ifrån, svenska visste jag ju att de inte var. Och de var ganska billiga, jag betalade 3kr för min jättesharon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon