Zarah P
Jag gör ett nytt försök med den här omröstningen - eftersom jag nog la den andra i fel forum - klantiga jag...

Är det bara jag som tycker att det borde finnas något sätt att snabbt meddela admin när det dyker upp otrevliga/opassande inlägg på forumet?

Rösta och tyck till! smile.gif
yenny
kanske det kanske.... skulle vara bra ibland när det blir otrevligt... men å andra sidan kanske det skulle missbrukas när man har olika åsikter om saker... å så är det inte så knöligt att skicka pm till tex ingemar heller... fast det skulle ju vara enklare med en knapp.... unsure.gif blink.gif biggrin.gif
tja... bara liite velig ibland tongue.gif
Zarah P
I de forum jag varit, där en sån knapp finns, åker man ut med rumpan först om man missbrukar rapport-funktionen. Det tycker jag är bra - för då blir det inte en massa falska rapporter och påhopp.
Dessutom bör man kunna peka på vad det är personen ifråga brutit mot reglerna på forumet.
Jag funderade bara lite... smile.gif
yenny
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 21:58)
I de forum jag varit, där en sån knapp finns, åker man ut med rumpan först om man missbrukar rapport-funktionen. Det tycker jag är bra - för då blir det inte en massa falska rapporter och påhopp.
Dessutom bör man kunna peka på vad det är personen ifråga brutit mot reglerna på forumet.
Jag funderade bara lite... smile.gif

Det låter ju bra om det är så.... så det kollas upp ordentligt varför det raporteras.
Kathy
På ett diskussionsforum där jag är moderator, så finns det en "rapport-knapp" intill inlägget. Klickar man där, så kommer anmälan direkt in i moderatorernas inbox. Det går även att skriva varför man tycker att inlägget är olämpligt samt mot vilken paragraf man anser att inlägget bryter emot.
Zarah P
CITAT (Scrollan @ 20-11-2005, 22:11)
På ett diskussionsforum där jag är moderator, så finns det en "rapport-knapp" intill inlägget. Klickar man där, så kommer anmälan direkt in i moderatorernas inbox. Det går även att skriva varför man tycker att inlägget är olämpligt samt mot vilken paragraf man anser att inlägget bryter emot.

Just en sådan är det jag menar!
Tack! Du förklarade det där bättre än jag! smile.gif
cic
Jag röstade för att jag skulle uppskatta det. Men som forumet är just nu behövs det inte. Men ett tag var det hett till höger och vänster..

Tycker för övrigt att det är hur mysigt som helst på odla nu.
Zarah P
CITAT (cic @ 20-11-2005, 22:14)
Jag röstade för att jag skulle uppskatta det. Men som forumet är just nu behövs det inte. Men ett tag var det hett till höger och vänster..

Tycker för övrigt att det är hur mysigt som helst på odla nu.

Hmmm... Jag kanske borde förtydliga att jag inte tror att det här är något som skulle behövas ofta - eller ens just nu - jag bara kom att tänka på det.

Det vore, för övrigt, kul med fler kommentarer - om någon känner sig manad? smile.gif
yenny
CITAT (cic @ 20-11-2005, 22:14)
Tycker för övrigt att det är hur mysigt som helst på odla nu.

jag håller med jag!
Snöflinga
Röstade nej tror att knappen skulle missbrukas huh.gif Detta, är vad jag förstår ett diskussionsforum och då bör man ju tåla att någon tycker annorlunda, utan att ropa på mobbing och Ingmar wub.gif

Vi är ju trots allt vuxna människor och i sak bör man respektera att alla inte tycker lika ( gud så tråkigt då) Elaka personangrepp tycker jag går över gränsen och bör påpekas mad.gif Men i stort sett bör vi kunna hantera det själva sleep.gif
Zarah P
CITAT (Snöflinga @ 20-11-2005, 22:35)
Röstade nej tror att knappen skulle missbrukas huh.gif Detta, är vad jag förstår ett diskussionsforum och då bör man ju tåla att någon tycker annorlunda, utan att ropa på mobbing och Ingmar wub.gif

Vi är ju trots allt vuxna människor och i sak bör man respektera att alla inte tycker lika ( gud så tråkigt då) Elaka personangrepp tycker jag går över gränsen och bör påpekas mad.gif Men i stort sett bör vi kunna hantera det själva sleep.gif

Det är ju just för personangrepp odyl jag tycker att den här typen av knappar är väldigt praktiska, eftersom moderatorn då får en direkt kopia av exakt vad som sagts. Det gör också att funktionen inte kan missbrukas - för bevisen finns där, helt utan att kunna ifrågasättas.
Däremot är det viktigt att man faktiskt inte ska kunna rapportera falskeligen utan att ha grund för det, då bör man själv bli avstängd.
Nåväl. Det var bara min åsikt. smile.gif
Snöflinga
Överkänsliga varnas ...... Det är ju opp till var och en att ge sig in i diskussioner (den som sig i leken ger bör ju leken tåla)

F.ö. tycker jag att det låter lite polisitärt, vem skall bestämma vad blink.gif
Betty
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 22:39)
Det är ju just för personangrepp odyl jag tycker att den här typen av knappar är väldigt praktiska, eftersom moderatorn då får en direkt kopia av exakt vad som sagts. Det gör också att funktionen inte kan missbrukas - för bevisen finns där, helt utan att kunna ifrågasättas.
Däremot är det viktigt att man faktiskt inte ska kunna rapportera falskeligen utan att ha grund för det, då bör man själv bli avstängd.
Nåväl. Det var bara min åsikt. smile.gif

Jag tycker som du i den här frågan, men det visste du ju redan... tongue.gif
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 20-11-2005, 23:28)
Överkänsliga varnas ...... Det är ju opp till var och en att ge sig in i diskussioner (den som sig i leken ger bör ju leken tåla)

F.ö. tycker jag att det låter lite polisitärt, vem skall bestämma vad blink.gif

En moderator håller koll på att inlägg inte bryter mot våra lagar och paragraferna/reglerna på diskussionsforumet.
Sen kan ju diskussioner gå hett till utan att man för den skull bryter emot ngt. smile.gif Det gäller att åtskilja de sakerna åt.
Rossi
Jag röstade "Nej, det verkar onödigt".

I stundens hetta kan det vara alltför enkelt att trycka på den där knappen utan att behöva precisera sig. Känslorna svallar!

På den korta tid det ändå tar att formulera ett PM till Ingemar så kanske den värsta ilskan hinner rinna av en och man skickar trots allt aldrig iväg sitt PM och han slipper lägga ner tid på det.

Därför tycker jag att det är bra som det är nu. Det känns som om Ingemar nu bara får påpekanden om otrevliga inlägg när det verkligen är befogat.
Tesa
Håller helt med Rossi...!
noora
Jag har rapporterat en tråd en gång, och då handlade det inte om förolämpningar eller andra påhopp utan helt enkelt om ett samtalsämne som inte kändes riktigt lämpligt här. Just då hade jag velat ha en "rapportera"-knapp i stället för att behöva lista ut vem exakt jag ska skicka pm till och sedan behöva beskriva var man hittar just den tråden.
Sulawesii
CITAT (Rossi @ 21-11-2005, 07:36)
Jag röstade "Nej, det verkar onödigt".

I stundens hetta kan det vara alltför enkelt att trycka på den där knappen utan att behöva precisera sig. Känslorna svallar!

På den korta tid det ändå tar att formulera ett PM till Ingemar så kanske den värsta ilskan hinner rinna av en och man skickar trots allt aldrig iväg sitt PM och han slipper lägga ner tid på det.

Därför tycker jag att det är bra som det är nu. Det känns som om Ingemar nu bara får påpekanden om otrevliga inlägg när det verkligen är befogat.

Tycker som Rossi.
LadyG
CITAT (Rossi @ 21-11-2005, 07:36)
Jag röstade "Nej, det verkar onödigt".

I stundens hetta kan det vara alltför enkelt att trycka på den där knappen utan att behöva precisera sig. Känslorna svallar!

På den korta tid det ändå tar att formulera ett PM till Ingemar så kanske den värsta ilskan hinner rinna av en och man skickar trots allt aldrig iväg sitt PM och han slipper lägga ner tid på det.

Därför tycker jag att det är bra som det är nu. Det känns som om Ingemar nu bara får påpekanden om otrevliga inlägg när det verkligen är befogat.

Exakt min åsikt!

Du sa precis det jag känner. smile.gif
Sulawesii
Rossi - tankeläsaren smile.gif .
LadyG
laugh.gif

Oldas egen sierska? smile.gif
Rossi
Ah, ja! Ta nu inte i så att ni spricker! laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon