Full version: Den närmar sig
*Felix matte*
1 mån 3 dagar 2 tim kvar tills tomten kommer biggrin.gif
kerstin z5-6
Jaha- Agneta -det kanske är dags att julpynta nu då smile.gif
Kommer ändå inte att hinna i veckan så jag börjar nu smile.gif

tar min gamla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
silos
Härligt att Julen närmar sig i rasande fart wub.gif
*Felix matte*
Jag har lovat maken att inte tjyvstarta i år rolleyes.gif ... få se om jag klarar det
iaf så ligger det en hög med tomtar på köksbänken... vem vet.. de kanske får ben och... laugh.gif sleep.gif
LadyG
Jag har redan tjuvstartat, med glitter och tomtar och ljus och stjärnor biggrin.gif

Hur underbart som helst. Och mer ska det bli smile.gif
*Felix matte*
Uj, uj, uj... hur ska jag nu kunna låta bli... det är ju sååå mysigt med allt ljus och glitter och...wub.gif
får väl dra till med att de flesta på Odla redan har pyntat rolleyes.gif
netaave
Jag har börjat med julstöket idag, putsat fönstren invändigt i vardagsrummet och torkat fönsterbrädor och trä, duschat alla växter. Så nu är det bara ställa dit ljusstakar och upp med halmkransgardinerna på fredag. smile.gif

Ska försöka orka ta ett rum i taget den här veckan så det bara är golven kvar på fredag och pyntandet förstås.

Har även tvättat lite adventsdukar som av någon underlig anledning låg i tvättstugan ohmy.gif förstår inte vem som använt dom i sommar. sleep.gif
Snöflinga
Denna vecka blir det förberedelse inför första advent..... Leta fram advents-sakerna, julkrans på dörren, haka på ljusslingorna på balkong-grenen och nere i trägå´rn........ HOPPSAN vad tiden går, det år som med vinterdäcken ohmy.gif
*Felix matte*
Ljusslingorna är på plats men inte tända... måste göra så i god tid för att inte förfrysa fingrarna ifall kung Bore skulle behaga hälsa på just till första advent tongue.gif

Alla advents- och julsaker har vi numera i en garderob... lätt att ta fram smile.gif
mamamaggan
Är väl en alldeles förskräcklig människa men jag pyntar inte förrän alldeles före jul. I alla fall nu , det var annorlunda när barnen var små.

Har med åren blivit alltmer deppad av mörkret och allt julpynt liksom tynger ner mig. Har det bara över helgerna och efter nyår åker det ner, om inte förr.

Egentligen är det trist att det är så men jag kan inte hjälpa det.

Men bara vi kommer in en bit in i januari så lever jag upp igen. När man kan börja se att dagarna blir längre.

Kanske skulle försöka med ljusterapi?
Snöflinga
Du kan väl tända ett litet värmeljus den första advent och tänka på oss alla här som uppskattar dina inlägg rolleyes.gif
mamamaggan
CITAT (Snöflinga @ 20-11-2005, 23:33)
Du kan väl tända ett litet värmeljus den första advent och tänka på oss alla här som uppskattar dina inlägg  :rolleyes:

But of course, Snowflake!


Kommer att tända ljus när jag käkar frukost hädanefter! smile.gif
Kathy
Vilken festlig tomtebild du har, kerstin z5-6!! laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
CITAT (mamamaggan @ 20-11-2005, 23:19)
Är väl en alldeles förskräcklig människa men jag pyntar inte förrän alldeles före jul.

Då är jag väl ännu värre för jag pyntar inte alls....... Sätter ibland upp adventsstaken för att få lite mera ljus om den får plats bland pelargonerna, annars struntar jag i det också.
Anki
astrid.m.s
Jag tänker ta fram adventsstakarna och stjärnorna på fredag men tänder dem på söndag. I somras glasade vi in verandan så där ställer vi plastgranen med nyinköpt julbelysning. Ska även byta gardiner i vardagsrummet. (Har fortfarande mina tunna gula somriga gardiner uppe)

Julpyntet får vänta till några dar innan jul, lagom till min födelsedag så det ska vara fint då.
Annlo
Julpyntet blir någon vecka före jul. Men stjärnorna o julgardinerna kommer upp nästa helg!

Men vet ni va'! Tittade på mina fönster idag... ohmy.gif Huvva' vad skitiga dom var! Skulle egenligen behöva ut o putsa dom, men nu är det ALLDELES för kallt sleep.gif Så jag drar ner persiennerna istället biggrin.gif
Gillan
Hujeda mig! Med stormsteg också ohmy.gif

Fick en chock när jag slog på datorn i morse och
fick se alla trådar om jul och granar hit och dit wub.gif

Det är ju nu! Till helgen! Som det är 1:a advent ohmy.gif
Det är väl klart att jag vetat, men på nåt sätt har jag väl förträngt
det wub.gif . Trots att jag älskar alla ljus och slingor som ska upp biggrin.gif

Tur i alltihop är att jag i flera veckor har hållt på att städa. Så
det är bara att hänga upp pyntet och stryka dukar och
gardiner. Bara det roliga kvar alltså wub.gif tongue.gif

/Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon