silos
Just det:idag skall jag åka till Mälarsjukhuset i Eskilstuna och de skall röntga mina lungor igen.
Jag hoppas att mina lungor är nu friska.

Kan ni hålla tummarna för det?
*Felix matte*
Så klart vi håller
yenny
Absolut gör vi det!
Zarah P
*håller både tummar & tår*
Betty
smile.gif
Swingtime
Självklart gör jag det rolleyes.gif
Gillan
Självklart silos/solis tongue.gif
Jag sa till Fantast att hålla sina tassar också. Så nu ligger han i min
säng och tittar förgrymmat på mig när jag undrar varför
han inte går ut wub.gif biggrin.gif
/Gillan
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 21-11-2005, 12:40)
Självklart silos/solis tongue.gif
Jag sa till Fantast att hålla sina tassar också. Så nu ligger han i min
säng och tittar förgrymmat på mig när jag undrar varför
han inte går ut wub.gif biggrin.gif
/Gillan

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Stackars Fantast wub.gif tongue.gif
annama
Jag håller mina tummar för min man som är på röntgen just nu av samma anledning som du och självklart håller jag dom för dig också. Sen kan du återgälda det nästa måndag för då ska jag in och röntga mina höftleder.

Varför kan man inte känna sig som 17 när man ser ut som 17??? (vilket på östgötska betyder att man inte är särskilt fager)
Biggan_
CITAT
Varför kan man inte känna sig som 17 när man ser ut som 17??? (vilket på östgötska betyder att man inte är särskilt fager)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Naturligtvis håller jag alla tummar för er som behöver hållna tummar smile.gif
mamamaggan
Här hålls också alla tummar som går för alla som behöver det! wub.gif
LadyG
Håller alla tummar som går för alla som behöver tummarna hållna. Klart det kommer att gå bra!
Sulawesii
CITAT (silos @ 21-11-2005, 11:45)
Kan ni hålla tummarna för det?

Självklart!!!!
titti49zon6
Håller tummarna för att allt är bra
Kathy
*Håller alla mina gröna (?) tummar* wub.gif
silos
Tack alla ni goa tummehållare wub.gif Men det blidde inte någon röntgen alls mad.gif utan jag hamnade mitt i Eskilstuna centrum ohmy.gif
Och anledning till det var att det var ordentlig stop på vägen:en skogsmaskin var i ett dike och en Bärgningsbil tvärsövervägen;så inga bilar kunde köra förbi. Först väntade vi en lång stund och sen körde chauffören oss omvägar till Eskilstuna,men inte till lasarettet först mad.gif så alla som hade tid på någon mottagning hann inte mad.gif

Imorgon måste jag be om en ny tid:som tur var så hade jag mobilen med mig i bussen så jag bad Kalinsi ringa till Radiologen att jag inte kanske hinner fram i tid.

Så jag kommer att be er att hålla tummarna igen i framtiden när det blir dags smile.gif
Eva i Skåne
Eländes elände sad.gif

Det som är så jobbigt, att gå och vänta på att få komma till och oroa sig, och så ska du behöva gå igenom det en gång till.
Hoppas du får förtur till en ny tid.
silos
CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2005, 19:07)
Eländes elände sad.gif

Det som är så jobbigt, att gå och vänta på att få komma till och oroa sig, och så ska du behöva gå igenom det en gång till.
Hoppas du får förtur till en ny tid.

Jag är inte så orolig;åtminstone inte medvetet.
Mina lungor har blivit röntgade 3 gånger sedan influensan och de har ännu inte blivit helt friska.

Mina vuxna barn är mera oroliga.
LadyG
Vilken otur! Hoppas du får en ny tid snart så du slipper gå och vänta - och så att dina barn slipper oroa sig! Barn blir så jobbiga när de är nervösa smile.gif
silos
CITAT (LadyG @ 22-11-2005, 11:38)
Vilken otur! Hoppas du får en ny tid snart så du slipper gå och vänta - och så att dina barn slipper oroa sig! Barn blir så jobbiga när de är nervösa smile.gif

Ny tid har jag alltid fått snart men sedan får jag vänta i 3-4 veckor förran min läkare ringer och berätta hur mina lungor är;nu senast var även han snabb och ringde sent på en kväll och DÅ blev jag faktiskt rädd och tänkte att nu börjar döden att närma sig i rasande fart sad.gif ohmy.gif

Nu måste jag stänga av dessa kännslor för om och när jag oroar mig har jag märkt att jag får mera ont i mina lungor!
LadyG
Det är inte nyttigt att oroa sig. Finns det inte något du kan göra som kan distrahera dig från att tänka för mycket på det?
*Felix matte*
CITAT (silos @ 22-11-2005, 13:00)
CITAT (LadyG @ 22-11-2005, 11:38)
Vilken otur! Hoppas du får en ny tid snart så du slipper gå och vänta - och så att dina barn slipper oroa sig! Barn blir så jobbiga när de är nervösa smile.gif

Ny tid har jag alltid fått snart men sedan får jag vänta i 3-4 veckor förran min läkare ringer och berätta hur mina lungor är;nu senast var även han snabb och ringde sent på en kväll och DÅ blev jag faktiskt rädd och tänkte att nu börjar döden att närma sig i rasande fart sad.gif ohmy.gif

Nu måste jag stänga av dessa kännslor för om och när jag oroar mig har jag märkt att jag får mera ont i mina lungor!

Du ska absolut inte behöva vänta 3 -4 veckor på röntgensvar.
Plåtarna kontrolleras samma dag som du röntgas och senast dagen efter ska doktorn kunna ge dig svar.
Jag har om röntgen varit akut, fått med mig svaret från röntgen till doktorn. I andra fall har jag alltid ringt nästa dags förmiddag och fått svar.

Det är omänskligt att behöva vänta så länge som du säger. Kräv svar!
silos
CITAT (LadyG @ 22-11-2005, 13:02)
Det är inte nyttigt att oroa sig. Finns det inte något du kan göra som kan distrahera dig från att tänka för mycket på det?

Göra har jag i massor men får inte riktigt någonting gjort;kan till och med tänka:vad är det för mening att göra något;snart är det kanske slut ändå!

Nu har jag i alla fall fått mycket hjälp här på forumet :jag vet vad jag varit orolig för under den senaste tiden;tack vare eran svar här wub.gif

Ett STORT tack skall ni ha allihoppa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon