Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
fruberglund
Jaha, här sitter man på "övertid" och bara väntar på att bebis ska vilja komma ut men nejdå!

Har inte varit så otålig förut men nu börjar tålamodet tryta...vet ju att det inte dröjer allför länge nu men varje dag känns som en vecka rolleyes.gif Vill ju att bebis ska komma ut nu så man får se vad det är för en liten människa man varit hotell åt i över 9 månader...är så ofantligt nyfiken på om det är en liten herre eller dam också wub.gif

Har inget att göra, igår byggde jag hemsida HELA dan! Allt är städat, fixat och klart inför bebis ankomst...har till och med hängt upp julstjärnor, slingor osv. för flera VECKOR sen wacko.gif Så lite har jag alltså att göra! Putsat stolsbenen på stolarna i köket har jag också hunnit med laugh.gif

Snälla, kom med något tips på vad jag kan göra för att få tiden att gå lite snabbare!

Åka iväg nånstans vill man ju inte göra IFALL...sen så har det varit halt ute och då vill jag inte köra i onödan wub.gif

Tur man har er här på Odla att "beklaga" sig för biggrin.gif
AndreasBlomquist
Fortsätt knacka hemsida.. Vad har ni för adress till er hemsida? Den som är länkad i din profil funkar ju inget vidare sad.gif


Passa på att redan nu gå med i Liberoklubben o få en massa gratis bebissaker. Gratis är ju trevligt! smile.gif Kanske var det Pampersklubben? Jaja, båda har ju "klubbar" i alla fall..

Läs en bok... Dan Brown är ju hur bra som helst!
Fialotta
Åhhh...jisses va spännande....vila och ta det lugnt nu...rätt va det är så vill det lilla livet komma ut och se sig om, så sätt inte igång med nåt nu utan ta det lugnt bara smile.gif wub.gif

Väntar med spänning på forumbebisen wub.gif
Annlo
Ja, di kan konsten att dra ut på det hela, dom små liven... wub.gif

Men nu kommer han/hon ju alldeles snart!

Jag sydde ett lapptäcke under min första graviditet! Perfekt att ha som filt till dem på golvet etc..
Stoppade min ordentligt med foder så den blev mjuk o fin. Behöver ju inte vara någon avancerad historia!

Sedan rekommenderar jag dig till att baka! smile.gif Det är nämligen stört omöjligt att få till bullar med en liten på armen! wub.gif
Det brukar ju komma en o annan besökare!

Åhh, jag blir så avundsjuk wub.gif minns den första bebistiden som den bästa i mitt liv!

Passa på att bara ligga med han/hon på magen när de ska sova middag och bara TITTA på han/henne! Det är en så yttepytte kort tid som det går! Och sen när nummer TVÅ kommer, DÅ är det slut på det roliga laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Bara de mår bra så är det hur ljuvligt som helst wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Passa på att samla krafter... vet av egen erfarenhet hur jobbigt det kan vara sista tiden innan förlossning, helst om man går över tiden...
mitt andra barn beräknades komma till midsommar...gissa när hon kom...
jo 21 juli biggrin.gif Så fel hade doktorn tagit ohmy.gif de flyttade fram tiden en vecka i stöten tongue.gif
yla
åhh underbart underbart
fast de där me o gå över tiden e inte kul
jag gick över rejält med alla mina tre välgräddade kan man säga
men så blev dom perfekta också laugh.gif rolleyes.gif smile.gif

virka sticka meka hemsidan gör allt som du inte kommer kunna sen på ett tag

hojta till sen o berätta om de blev en prins eller prinsessa


ja just de läs läs läs också o vila o mys
passa på o göra en mysmiddag me gubben din i lugn och ro
kan dröja länge innan du får sitta igenom en hel middag sen rolleyes.gif
Gåsis
Här gicks inte över en sekund för min pappa hade kokat fudge som var sååå god. Kanske åt jag lite mycket för det blev en faslig fart på magen och på bebisen. Vi hade inte ens fixat korgen.

Passa på att göra sånt som du inte kommer att kunna sen, gå på toa i lugn och ro, läsa en bok eller kanske en sväng till frissan.

Sen finns det väl en och annan beprövad huskur för att sätta fart på bebisar biggrin.gif men man kanske är måttlig sugen att prova. Men fudge bar inte emot på nåt vis....

Voj, voj så avis jag är på dig som får längta så efter nåt så fantastiskt wub.gif

/Åsa
titti49zon6
Dom små liven kommer när det behagar dom
smile.gif
Har själv gått över tiden med alla tre, med den sista fick jag dessutom värkar och åkte in ,låg över natten på BB men fick fara hem nästa dag med
magen i behåll.
Killen behagade inte komma ut förrän en vecka senare-mitt livs lääängsta vecka trots att jag försökte med alla knep och råd som jag fick
Intet är som väntans tider
Lycka till och koppla av det kan behövas när lillen eller lillan kommer rolleyes.gif
*Grodan*
Oh, jag vet precis hur du känner dig! Mitt första barn var beräknat till den 26 oktober men kom inte förrän 19 november. De drygt 3 veckorna var de längsta i hela mitt liv! Det är 15 år sedan och numera tror jag inte man låter någon gå så länge, men jag fick snällt vänta på att det satte igång av sig själv.
Värst av allt var de blivande mor- och farföräldrarna som ringde varje dag för att säga: -Men har du inte åkt in ännu?
Huskurer provade jag många: Starkt kaffe, fönsterputsning, gå i trappor, raska promenader, tvätta bilen - inget av det fungerar! Fast den berömda "färdknäppen" tror jag lite på, det är värt att försöka. smile.gif
Försök tänka att bebisen trots allt inte kan vara långt borta nu! Lycka till!
LadyG
Jag blir också lite avis, det är den bästa tiden nu (bäbistiden). Och de luktar så gott de där små, och de är så mjuka och lena att röra vid.

Du har något underbart att längta efter, din lyckans ost! wub.gif wub.gif
amaira
Sy en liten skjorta åt bebisen att ha på BB. På deras står det ju "Tillhör Landstinget", på din ska det stå "Tillhör Odla.nu"
laugh.gif laugh.gif sleep.gif flåt ...

Väntar med spänning, jag också, på "forum-bebisen".
wub.gif wub.gif wub.gif
kristerh
Synd att babyn inte kom den 23:e som är ett väldigt bra datum tycker jag rolleyes.gif håller tummarna för att han/hon kommer ut snart.
krister
Betty
Känner igen den där jobbiga övertidsväntan. Mitt förstfödda var beräknad till den 1:a februari - hon kom den 2:a mars! smile.gif Jag säger som de andra här i tråden, passa på att vila, slappa och sova ut - det är dom sakerna du kommer att längta efter sen när du väl har fått Liten. smile.gif Håller tummarna att din väntan alldeles snart är slut, kram & Lycka till! smile.gif
Latmask
Se till så du får lite extra sömn varje dag. De flesta förlossningar sätter igång på natten och det blir en hel del timmars sömn man förlorar där. Det är inte lätt att vila när värkarna rasar genom kroppen. Så för att förlossningen ska gå så bra som möjligt är det bra att se till att man är ordentligt utvilad varje dag.

Gör lite lunchlådor och frys ner. Det finns roligare saker att göra än att laga och planera mat när man fått en bebis. Allt blir omvänt direkt. Det är så skönt att kunna ta fram en burk och värma till lunch, speciellt efter att maken gått tillbaka till jobbet igen och man är ensam.

LYCKA TILL!!!!!!!!!
jendah
Inga råd härifrån... har inte varit där än..
Men ett jätte stort LYCKA TILL!! smile.gif smile.gif
fruberglund
CITAT (*Grodan* @ 23-11-2005, 09:39)
Oh, jag vet precis hur du känner dig! Mitt första barn var beräknat till den 26 oktober men kom inte förrän 19 november. De drygt 3 veckorna var de längsta i hela mitt liv! Det är 15 år sedan och numera tror jag inte man låter någon gå så länge, men jag fick snällt vänta på att det satte igång av sig själv.
Värst av allt var de blivande mor- och farföräldrarna som ringde varje dag för att säga: -Men har du inte åkt in ännu?

Tack för alla svar! Ska försöka med några av era tips wink.gif

Jodå Grodan, 3 veckor är praxis att man får gå över så i värsta fall har jag två hela veckor kvar sad.gif

Och det där med mor- och farföräldrarna känner jag igen tongue.gif biggrin.gif

Jaja, försöker hålla humöret uppe.

Baka som nån skrev är ingen idé för hela frysen är redan fylld av svärmor och gammelmormor rolleyes.gif Matlådor finns också i överflöd! Idag ska vi göra god middag och bara mysa (om inte bebis bestämmer för att ta en rövare och komma idag men det är väl att hoppas på för mycket).

GÅSIS, kan jag inte få låna din pappa smile.gif Åhhhh, fudge wub.gif

Kanske skulle be mannen stanna och köpa lite grädde så jag kan göra julkola! Åh vad gott!

AndreasB - hemsidan är nere för att jag håller på att göra om den helt...ny design osv. Jag är klar med layouten men ska bara få in alla bilder osv. och det är ju ett gäng. Dessutom har jag fixat en .se-adress så den gamla är borta ändå. Ska kanske ta bort länken till den gamla sålänge.

Nya sidan kommer förhoppningsvis upp nån gång under nästa år, får väl bygga på som en galning de här dagarna jag får vänta nu så kanske den till och med blir klar i år laugh.gif
Gåsis
Jovisst kan du få låna min pappa, han är dessutom den allra bästa morfar som finns - än så länge rolleyes.gif
Men om du har mer bråttom kan du få fudgereceptet. Jag kan förståss inte lova att det kommer någon bebis när man äter fudge, men äter man för mycket (som jag gjorde) får man åtminstone rejäl diarré wacko.gif Kan sätta fart på födandet... men minst en sats måste man äta....

3 dl strö
3 dl grädde
3 msk smör
3 msk kskao
1 msk vaniljsocker

kokas tills det sockrar sig, ca 1,5 h.

Nu håller jag tummarna!

/Åsa
Annlo
CITAT (fruberglund @ 23-11-2005, 12:43)
Baka som nån skrev är ingen idé för hela frysen är redan fylld av svärmor och gammelmormor rolleyes.gif Matlådor finns också i överflöd!

Men vad bra!
Då ska du lägga dig i soffan och äta praliner och ha det gott! rolleyes.gif
fruberglund
Tack för receptet Gåsis! Ikväll ska jag mumsa fudge biggrin.gif
pejori
CITAT (kristerh @ 23-11-2005, 11:15)
Synd att babyn inte kom den 23:e som är ett väldigt bra datum tycker jag rolleyes.gif håller tummarna för att han/hon kommer ut snart.
krister

dan är inte slut än...kristerh smile.gif smile.gif
nu ska hon gluffsa i sig fuge också, då kommer den snart smile.gif smile.gif
annars hjälper ricinolja, men det ska vara hela flaskan laugh.gif laugh.gif

du får svara som jag gjorde när dom som ringde sa.."är du hemma än"
"nä det är min telefonsvarare som pratar" laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (pejori @ 23-11-2005, 15:26)
CITAT (kristerh @ 23-11-2005, 11:15)
Synd att babyn inte kom den 23:e som är ett väldigt bra datum tycker jag rolleyes.gif håller tummarna för att han/hon kommer ut snart.
krister

dan är inte slut än...kristerh smile.gif smile.gif
nu ska hon gluffsa i sig fuge också, då kommer den snart smile.gif smile.gif
annars hjälper ricinolja, men det ska vara hela flaskan laugh.gif laugh.gif

du får svara som jag gjorde när dom som ringde sa.."är du hemma än"
"nä det är min telefonsvarare som pratar" laugh.gif laugh.gif

nä du pejori ricinolja hjälper bara om bebisen vill komma ut
jag har testat
o de hjälpte inte alls de va me tredje som jag gick över en månad me

jämrans dålig i maggen blev jag dock wub.gif rolleyes.gif laugh.gif

fast när han väl kom min lille johhnyboj så va han oerhört välgjord o världens vackraste o de e han ännu hihi
netaave
Ricinolja hjälper inte!
Inte att springa i trappor heller.
yla
CITAT (netaave @ 23-11-2005, 15:48)
Ricinolja hjälper inte!
Inte att springa i trappor heller.

precis alldeles riktigt tongue.gif
netaave
CITAT (*Grodan* @ 23-11-2005, 09:39)
Fast den berömda "färdknäppen" tror jag lite på, det är värt att försöka. smile.gif

Undrar vad det är för färdknäpp???
Om det kan vara samma jag pm:ade dig om fru Berglund laugh.gif
fruberglund
CITAT (netaave @ 23-11-2005, 15:50)
CITAT (*Grodan* @ 23-11-2005, 09:39)
Fast den berömda "färdknäppen" tror jag lite på, det är värt att försöka.   smile.gif

Undrar vad det är för färdknäpp???
Om det kan vara samma jag pm:ade dig om fru Berglund laugh.gif

Det är det nog Netaave biggrin.gif

Men vem har ork eller lust med det med jättemage som snart är fylld med fudge (och chokladbollar, var tvungen att göra det också biggrin.gif )
Limeblossom
Jag gick över två veckor med min sista och prövade den berömda färdknäppen...och banne mig, vattnet gick dagen efter men värkarna var svaga...
Den första däremot kom två månader för tidigt och det är då inte kul.
Lycka till iaf!
netaave
CITAT (fruberglund @ 23-11-2005, 16:29)
CITAT (netaave @ 23-11-2005, 15:50)
CITAT (*Grodan* @ 23-11-2005, 09:39)
Fast den berömda "färdknäppen" tror jag lite på, det är värt att försöka.   smile.gif

Undrar vad det är för färdknäpp???
Om det kan vara samma jag pm:ade dig om fru Berglund laugh.gif

Det är det nog Netaave biggrin.gif

Men vem har ork eller lust med det med jättemage som snart är fylld med fudge (och chokladbollar, var tvungen att göra det också biggrin.gif )

biggrin.gif laugh.gif
Latmask
Min son kom tre dagar för tidigt. Jag tror att det var för att jag tog en långpromenad i skogen den dagen och hade bestämt mig för att plocka blåbär och kantareller. Höll på att gå vilse och inte hitta hem, och inte var det så lyckat med plockandet heller. Ner kom jag, men det var desto svårare att komma upp med den ENORMA mage jag hade!! blink.gif

På natten satte förlossningen i gång. Får se hur det går denna gång i januari, om det blir tidigt eller sent. Hoppas det inte går över tiden, måste ju kännas oerhööööört långdraget att gå och vänta. wub.gif
Sulawesii
Vad jobbigt för er!! Hoppas att bäsen är påväg nu och att allt går bra! smile.gif
Biggan_
Jag ger dej en lyckospark, så kanske det sätter igång ohmy.gif laugh.gif
Lycka till och hoppas allt går bra
Kram wub.gif
karjo
Kan inte säga annat än Lycka till!

Går själv och väntar på att bli moster, den bebisen går oxå på över tid, en vecka idag. Så spännande och nervöst! smile.gif
*Felix matte*
Tror inte att något kan påskynda... bebisen kommer när h*n är redo... men visst är det jobbigt med denna väntan.


Önskar dig lycka till Fru Berglund... kanske får du träffa den bebis redan inatt wub.gif

... jag har iaf åkt in med alla fyra på natten smile.gif
Gåsis
Du glömmer väl inte oss när Liten kommer? Har vi sett magen vill vi förståss sen innehållet också!

Alla här håller nog tummarna för dig nu wub.gif

/Åsa
evarina
Hehe. Jag satt och läste föräldrasidorna på familjeliv medan jag väntade. Där finns det mycket man kan skratta åt och hispa upp sig över.

Annars kan jag tipsa om sidan sjalbarn.se
Där finns det mycket smarta tips och råd för föräldrar. Och mycket trevligare människor än på familjeliv.

Så stickade jag en filt. Men det tog en evig tid och är nog inget man ska börja med så nära inpå. Då blir den nog aldrig klar biggrin.gif

Lycka till med förlossningen!

Och NJUT av första tiden. Den går så snabbt.
Min kotte är redan 6 mån och vill bara rymma sin väg hela tiden wub.gif
Ingo
Vår 1:a blev två veckor sen (efter igångsättning, längre låter de en sällan gå nuförtiden), 2:an några dagar sen och 3:an och 4:an kom dagen innan utsatt tid (på sätt och vis sent det också, tvillingar kommer ju ofta i förtid).

De där extradagarna är verkligen de längsta som finns, även för män som bara går bredvid och tittar. Men jag är ingen anhängare av huskurer vare sig de funkar eller inte. Naturen har kanske anledning att vänta.

Ta det lugnt och mys till så mycket du/ni kan. Snart blir det så litet tid för det.
Biggan_
hm........har vi hört av fru Berglund idag? unsure.gif unsure.gif tongue.gif
pisanggoreng
De här sista dagarna kan du till exempel:

* sova en hel natt
* äta en hel middag
* läsa hela tidningen
* ta ett långt bad
* sova en hel natt till...

Lycka till smile.gif
Betty
CITAT (Birgitta P @ 24-11-2005, 18:07)
hm........har vi hört av fru Berglund idag?  :unsure:  :unsure:  :P

Ja det har vi...! rolleyes.gif Här



Förlåt oss Lena om du känner dig påpassad...!!! tongue.gif
cic
Och här..
Biggan_
laugh.gif laugh.gif Stenkoll har vi visst laugh.gif laugh.gif
cic
CITAT (Birgitta P @ 24-11-2005, 18:34)
laugh.gif  :lol: Stenkoll har vi visst  :lol:  :lol:

Japp. sleep.gif Man vill ju liksom veta om det är knott på gång.. sleep.gif rolleyes.gif smile.gif
fruberglund
Ingen liten än! Var till barnmorskan idag och fick en tid till förlossningen för uppföljning om 1 vecka.

Bara att vänta vidare alltså men hoppas verkligen h*n kommer innan dess.

Tror liten väntar in söndag när Magnus bror fyller år...bara för att krångla till det lite extra biggrin.gif

Oroa dig inte Betty...det är fler som håller koll tongue.gif Skönt att folk bryr sig ju biggrin.gif

Och oroa er inte...så fort h*n är framme och jag har tillgång till dator så kommer det rapport och bilder biggrin.gif wub.gif
Ophelia
Om du kanske talar om för kotten i magen att INTE komma ut så kanske det händer något. Kotten kanske reagerar som hicka smile.gif smile.gif
Latmask
Eller gör upp planer. Se till att gäster ska komma på middag eller boka in bio eller en fest eller liknande, då brukar det bli sprutt på de små i magen. biggrin.gif

Jag satt hemma ensam i en månad innan, men när vi äntligen hade bokat in bowling och middag med vänner på söndag så kom han natten innan dess. Har hört om fler som råkat ut för samma, fått åka från nyårsfester och liknande. Så det är alltid värt ett försök, annars har man roligt medan man väntar i alla fall. biggrin.gif

Ååh vad spännande! Jag ser fram emot att få höra om förlossningen senare! Så mycket du vill berätta här.
Tesa
Hmmm....lider med dig...gick över 15 dgr med min minsting och de var längre än hela övrig graviditeten tror jag...
Stor som ett hus och smidig som ett kassaskåp var jag så jag satt mest orörlig i soffan och grina...Ungarna sa till pappa varje gång han kom in från lagårn..."Nu gråter mamma igen.."(men så kom det 5 kilo bebis sen också...pust..)

Provade storstädning och trappor och färdknäpp men ingenting hjälpte så jag blev igångsatt med nåtpiller de stoppade upp i "utgången" och det räckte med att de petade dit det så började jag få värkar...di sa att det kunde räcka med att reta livmodermunnen lite så satte det fart...
Så nog borde färdknäpp kunna funka om det görs ORDENTLIGT....

LYCKA TILL!!
Smedsborg
Äh smile.gif

Jag har alltid gått väldans över tiden och har till slut kommit fram tilll att ...

DOM HAR HÖR TALAS OM BOSTADSBRISTEN blink.gif biggrin.gif laugh.gif

Vad tusan... En etta med kokvrå. Låg hyra och ingen direkt städning!!!!
Varför kliva ut ??? laugh.gif

Men. Förr eller senare får dom inte plats. Och inte kan dom ta hem kompisar heller laugh.gif Jag lovar di dyker upp. wub.gif wub.gif
netaave
CITAT (fruberglund @ 24-11-2005, 19:36)
Och oroa er inte...så fort h*n är framme och jag har tillgång till dator så kommer det rapport och bilder biggrin.gif wub.gif

Optimist! Och det tror du att du hinner då!!! laugh.gif laugh.gif
(Skojar med dig!)
Caprice
CITAT (Smedsborg @ 24-11-2005, 22:53)
Äh smile.gif

Jag har alltid gått väldans över tiden och har till slut kommit fram tilll att ...

DOM HAR HÖR TALAS OM BOSTADSBRISTEN blink.gif biggrin.gif laugh.gif

Vad tusan... En etta med kokvrå. Låg hyra och ingen direkt städning!!!!
Varför kliva ut ??? laugh.gif

Men. Förr eller senare får dom inte plats. Och inte kan dom ta hem kompisar heller laugh.gif Jag lovar di dyker upp. wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (Caprice @ 25-11-2005, 01:28)
CITAT (Smedsborg @ 24-11-2005, 22:53)
Äh smile.gif

Jag har alltid gått väldans över tiden och har till slut kommit fram tilll att ...

DOM HAR HÖR TALAS OM BOSTADSBRISTEN  :blink:  :D  :lol:

Vad tusan... En etta med kokvrå. Låg hyra och ingen direkt städning!!!!
Varför kliva ut ??? laugh.gif

Men. Förr eller senare får dom inte plats. Och inte kan dom ta hem kompisar heller  :lol: Jag lovar di dyker upp.  :wub:  :wub:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, jag börjar nästan tro att bebis bosatt sig i sitt ett rum med kök for life!

Ikväll är det vi som går på Kinarestaurang och svullar i oss! Kanske kan pressa ut bebis med en massa god mat om man har tur laugh.gif

Netaave - men bebis sover väl nån gång??? Eller? tongue.gif Ja, optimist måste man ju vara...annars får väl mannen ta hand om den biten (datorn alltså, misstänker att stolta pappan vill maila bilder till ALLA han känner ändå biggrin.gif)

Ingen bebis än bara så ni vet! Men ni lär väl märka när det är dags (när jag inte hänger här 114 ggr/dag längre) laugh.gif laugh.gif wub.gif
Ewa L
Sitta vid datorn mitt i natten! mad.gif Du skulle ju passa på och sova en hel natt medans du kan. smile.gif

"Intet är som väntans tider" Ofattbart att några dagar kan bli så långa. Gick själv över tiden med 2:an, men det var "eget val". Jag hade nämligen hux-flux ingen barnvakt till 1:an förrän en vecka senare. Snacka om att knipa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon