silos
Jag tror bestämt att här hemma hos mig finns en Troll som älskar att gömma mina glasögon tongue.gif

Trollet gömmer varje dag alla mina glasögon och jag måste leta och leta och leta laugh.gif
Kom nu inte och säg att det är åldern ohmy.gif biggrin.gif unsure.gif utan det bara måste vara Trollet så det så biggrin.gif

Speciellt idag har jag letat som en tok efter glasögonen och barnen har hjälpt till men till slut hittar jag alltid själv glasögonen på mest bekymmerliga ställen:på toa,ovanför pysselhögar eller under,ute på balkongen.......

Har ni andra som har glasögon sådana här bekymmer?
stina
Nej inte glasögon för det har jag inga, men andra saker försvinner hela tiden. Vi säger att det är vättarna som varit framme..... rolleyes.gif
*Felix matte*
Det har aldrig hänt att jag tappat bort mina glasögon....av den enkla anledning att jag måste ha dem på mig hela min vakna tid...på natten ligger de på nattduksbordet biggrin.gif
gammelnalle
jaså det är till dig han har flyttat!!!

han stack när jag skaffade senilsnören...


b
Anki på Öland
Använder ännu så länge bara ÖBs läsglasögon för 10:- så jag har laddat upp!! Ett par på jobbet, ett par i bilen (upptäckte att jag ofta glömde dom när jag skulle åka ner för att handla och kunde då inte läsa varken prislappar eller sista förbrukningsdatum), ett vid bordet där jag läser och ett par vid datorn. Sen har jag dessutom numera ett par som sitter på huvudet nästan alltid så jag behöver inte leta så ofta. smile.gif
Anki
netaave
Mina glasögon är aldrig där jag är.
Har tre par, de vanliga, läs och terminal.
Rossi
Du får skaffa senilsnören Solis! smile.gif
Sulawesii
Hihi... precis innan jag gick in på denna tråd letade jag efter mina glasögon. Har inte hittat dem. Tror dock att det är mitt eget fel.
Däremot är jag helt säker på att jag har ett väldigt aktivt vattenkannetroll här hemma.....

smile.gif
silos
CITAT (Rossi @ 24-11-2005, 07:39)
Du får skaffa senilsnören Solis! smile.gif

En rar odlamedlem kommer att sända sådana till mig smile.gif

Denna dag började jag med att leta efter mina läsglasögon så att jag kan koka kaffe och skrattade för mig själv när jag hittade dom ovanför kuverthögen och mindes att det här måste bara vara ett bra ställe som jag kommer ihåg tongue.gif
Men det finns inga bra ställen tydligen ohmy.gif

En sak som mina barn letar ofta efter är TV tidningen och många gånger har jag tyvärr slängt den i tron att jag slängde den gamla TV tidningen ohmy.gif

Jag är övertygad om att det finns mängder av Troll för olika ting hemma hos mig biggrin.gif
SOLVEIG
Hej!
Jag var på kursavslutning häromkvällen! Vi var 10 pers.

Alla hade samma "problem " med bortsprungna glasögon och alla önskade vi att vi hade en speciell tingest! Nämligen:

För några år sedan fanns det en liten sak som man satte på sin nyckelknippa.OM man inte kom ihåg var man lagt nycklarna så visslade man och då visslade tingesten tillbaka.

Detta är sant!

En sådan önskade vi oss nu!

Någon som kommer ihåg den?

wacko.gif ohmy.gif tongue.gif
netaave
CITAT (SOLVEIG @ 24-11-2005, 11:15)
Hej!
Jag var på kursavslutning häromkvällen! Vi var 10 pers.

Alla hade samma "problem " med bortsprungna glasögon och alla önskade vi att vi hade en speciell tingest! Nämligen:

För några år sedan fanns det en liten sak som man satte på sin nyckelknippa.OM man inte kom ihåg var man lagt nycklarna så visslade man och då visslade tingesten tillbaka.

Detta är sant!

En sådan önskade vi oss nu!

Någon som kommer ihåg den?

wacko.gif ohmy.gif tongue.gif

Ja den kommer jag ihåg och det är något jag skulle behöva.
yenny
CITAT (SOLVEIG @ 24-11-2005, 11:15)
Hej!
Jag var på kursavslutning häromkvällen! Vi var 10 pers.

Alla hade samma "problem " med bortsprungna glasögon och alla önskade vi att vi hade en speciell tingest! Nämligen:

För några år sedan fanns det en liten sak som man satte på sin nyckelknippa.OM man inte kom ihåg var man lagt nycklarna så visslade man och då visslade tingesten tillbaka.

Detta är sant!

En sådan önskade vi oss nu!

Någon som kommer ihåg den?

wacko.gif ohmy.gif tongue.gif

Ja en sån köpte jag till en utav mina arbetskamrater som jämt letade efter sina nycklar biggrin.gif
Castea
Jo, jag köpte en sån där visselgrej till pappa och hans nyckelknippa på 80-talet minns jag. Men den var väldigt odresserad. Pep när man inte visslade och pep inte när man visslade. laugh.gif
silos
Och så startade letarkarusellen med det samma då jag gigk upp biggrin.gif Denna gång hade jag lämnat glasögonen vid kaffebryggaren;för att jag kommer att brygga kaffe tänkte jag men var först bara tvungen att leta liten stund;tills minnet började åter igen fungera biggrin.gif

Om mina vovvar kunde tala så skulle de säkert kunna ta mig till glasögonen genast!
silos
Jippiii:idag kom jag genast på var jag lade mina glasögom igårkväll biggrin.gif Och det var på bordet brevid min säng och de andra paret låg på vardagsrummets bord ordentligt instoppade i en ask för glasögonen biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (silos @ 26-11-2005, 10:01)
Jippiii:idag kom jag genast på var jag lade mina glasögom igårkväll biggrin.gif Och det var på bordet brevid min säng och de andra paret låg på vardagsrummets bord ordentligt instoppade i en ask för glasögonen biggrin.gif

det kommer fler da'r.......


hoppas dina senilsnören kommer snart,,,,,


b
Snöflinga
I gamla huset hade vi braskamin och för att tända den måste man knyckla ihop papper för att få fart på det hela ... (aha, tänker ni och vet exakt vad som hände...) smile.gif

Jodå, ni gissade rätt, underst låg mina glasögon ohmy.gif

Hade som tur var försäkring, men min optiker sa, att många förklaringar hade han hört i sina dar men detta var en ny variant rolleyes.gif
silos
Jihuuuu:idag hittade jag min första par av progressiva glasögon som har varit spårlöst borta i ett par veckor minnst biggrin.gif
Glasögonen låg i hundsängen i datorrummet ohmy.gif Alltså jag hade inte skakat vovvarnas sängkläder på sååå lång tid:usch ohmy.gif mad.gif
Lady Hamilton
Jag har två par ett par vanliga med ljust glas som jag oftast använder innomhus och ett par med svarta glas som jag använder ute vid sol o mycket ljus. Är nämligen extremt ljuskänslig så jag klarar inte av att ha sådana som "blir mörk av sig själva"
Det glaögon par som jag inte använder lägger jag i en ask i handväskan, så de alltid är med. Men det är klart att i bland måste jag leta men det är inte ofta. Sedan så "ser" jag utan glasögon kan till och med läsa men om jag kör bil är jag beroende av dem, för trafiksäkerheten skull, smile.gif annars "missar" jag stor del av trafiken som kommer från höger sida och det är ju inte så lyckat wub.gif
*Felix matte*
Att ha flera par glasögon... jag har funderat på det ibland, skulle behöva ett par färgade också under vår/sommar.
Kanske ett par terminal också... men kruxet är att jag får betala minst 7500 - 9000kr för bara ett par... och då är bågarna inte av dyrt märke... kostar som mest 1000kr och så finns där risken att jag måste ta nya igen efter ett par år pga synförändringar.
Jag avundas er som har Blic el andra lågpriskedjor i närheten. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon