Full version: Svåra gåtor
Jejja
Är det någon som har testat de här gåtorna? De är jättesvåra, men kul!
NotPron

Genom att lösa gåtorna kommer man vidare till nästa level. Jag har suttit med det här i flera dagar nu och drömmer t.o.m. om användarnamn och lösenord. En av banorna kom jag på lösningen på medan jag satt och åt middag...

Man måste köra med Internet Explorer för att allt ska funka korrekt.
Zarah P
CITAT (Jejja @ 28-11-2005, 09:42)
Är det någon som har testat de här gåtorna? De är jättesvåra, men kul!
NotPron

Genom att lösa gåtorna kommer man vidare till nästa level. Jag har suttit med det här i flera dagar nu och drömmer t.o.m. om användarnamn och lösenord. En av banorna kom jag på lösningen på medan jag satt och åt middag...

Man måste köra med Internet Explorer för att allt ska funka korrekt.

Verkar kul!
Det är väl ingen såndär sida där man sitter och koncentrerar sig på något, och plötsligt hoppar det fram nån sorst läskig bild?
Snälla, skicka mig ett PM isåfall, för jag klarar inte av såna, så jag vågar inte titta nu...
*feg*
blink.gif
Jejja
Nej det är inget sånt! Jag gillar inte heller såna, jag höll på att strypa min gubbe när han visade en sån för mig ganska nyligt...
Det är bara meningen att man ska ta sig vidare från en nivå till nästa, genom att klura ut HUR man tar sig vidare. Man kan få ledtrådar genom ljud, källkoden till sidan, bilderna m.m. m.m.


(Jag är på level 35 och hittills har det då inte hoppat fram något. Jag tror inte heller att det kommer att göra det, det är inte den typen av "spel".)
Zarah P
Tack!!
Då ska jag såklart kolla! smile.gif
mari_tres
Jaha, det där var ju snällt.... nu får ju inte jag någon middag idag! tongue.gif
För vem ska laga den om jag sitter framför datorn? rolleyes.gif wub.gif
Jejja
CITAT (mari_tres @ 28-11-2005, 14:32)
Jaha, det där var ju snällt.... nu får ju inte jag någon middag idag! tongue.gif

Det blir nog ingen middag på flera dagar, för det finns många nivåer... biggrin.gif
Caprice
Kanonbra!
Verkligen tålamodsprövande...
gammelnalle
erkänner att jag förmodligen tillhör de som alla andra skrattar åt... åtminståne vad det gäller såna här "spel"....

fattar nada... kommer in genom första dörren... jaha?? än sen då??

Trick the door.... ?????


vad skall jag göra.... ge mig åtminståne en ledtråd... inte bara att man kanske skall använda nåt annat än musen....



"tricky dick jr"
yenny
Jag håller med gammelnalle jag... fattar nada!!
Jejja
CITAT (gammelnalle @ 28-11-2005, 19:14)
vad skall jag göra.... ge mig åtminståne en ledtråd... inte bara att man kanske skall använda nåt annat än musen....

Jag kan ge dig lite hjälp med denna så kanske du förstår lite mer av vad det går ut på (och jag lovar, jag sitter inte alls och skrattar, jag bara ler smile.gif ). I början fattade inte jag heller vad man skulle göra. Och fortfarande kör jag fast på nästan varje bana, det är ytterst få som jag har förstått snabbt...

I första nivån skulle du klicka på dörrhandtaget för att öppna dörren,men det gick inte här. Nu måste du lura dörren för att komma till 3:ans nivå. Se på adressen till sidan, byt ut level2.htm till level3.htm så kommer du vidare.

Många av gåtorna är sådana att man måste läsa källkoden till sidan, ändra något i adressen, hitta ledtrådar i en bild, ladda hem filer, lyssna på ljud osv, skriva in användarnamn och lösenord o.s.v. För att hitta vad som ska stå som användarnamn och lösenord finns det ledtrådar i titeln på sidan och de övriga ställen jag skrev nyss.

Det ÄR svårt!
Anki på Öland
Lyckades väl komma till 3:an själv tidigare när jag försökte men sen var det stopp - har inte tålamot att sitta och pilla med sånt..........
Anki
Gåsis
Eller tryck snabbt på spaceknappen samtidigt som du har musen på dörrhandtaget. Då kan du få en markering och trycka så fort rutan försvinner. Det finns tydligen inte bara en lösning blink.gif

/Åsa
Margith
Jaha, här satt jag och var stolt över att jag minsann tog mig till level 3 alldeles själv och då skvallrar Jejja biggrin.gif
Men sen då??? Turn me on??? Undrar om jag skulle ladda ner en bild av nån av Kerstins kanadensare laugh.gif tongue.gif tror ni jag kommer vidare då?
Nej, det här var för svårt för mig! Kasta trädgårdstomtar passar mig bättre biggrin.gif biggrin.gif
gammelnalle
hmmmm kom till level 3 tack vare någons hjälp.... men jag raderade ut "denne" persons svar och adress....


(Hör av dig om du känner igen dig...)


nu vill dom ha ett lösenord.... men mitt registerade lösenord verkar inte alls funka...


Is anything dark here? Light it maybe? How? Got programs for that? Do you see something now? What sort of code could it be?

inte för att jag har tid..... att sitta med sånt här nonsens..... men jag har väl fått i mig för mycket gift.....


b
Anma
Det var jag dom hjälpte till, Gammelnalle... fast nu sitter jag fast på samma ställe som du och har varken tid eller lust (läs hjärnkapacitet) till att lösa nästa nivå... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
ååååå SÅ lätt kommer du inte undan... och ursäkta min fadäs av att utradera dig .... mycket oförskämt.....

Samuel M.... torde kunna hjälpa dig att belysa ditt problem....


smile.gif smile.gif

björn
Gåsis
Det kanske finns någon gammal telegrafist som kan hjälpa er...
Glöm inte heller att titta på hintsen som finns till dom första gåtorna för att man ska få någon kläm på vad det hela går ut på.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon