Carex
Kan bara konstatera att småprat är en väldigt aktiv avdelning. Under den senaste halvtimmen har ämnena skiftat här, men står stilla på många växtavdelningar laugh.gif
Swingtime
Jag tror att det till en del beror på att det växer lite dåligt i våra trädgårdar just nu rolleyes.gif
mamamaggan
Att det står still på växtavdelningerna kan väl bero på att det är så ute också? rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
AndreasBlomquist
Ja, det tror jag också faktiskt
Betty
Det enda som växer ute i min trädgård nu är snötäcket. smile.gif
Carex
Visserligen, nu har det varit lite bättre fart på senaste. Men ibland tycker jag att krukväxtavdelningen står väldigt still, får hoppas att det blir bättre med alla julblommor nu!
cic
CITAT (Carex @ 01-12-2005, 00:16)
Visserligen, nu har det varit lite bättre fart på senaste. Men ibland tycker jag att krukväxtavdelningen står väldigt still, får hoppas att det blir bättre med alla julblommor nu!

Men där är det ju bara hoyor och orkideér...
Zarah P
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:27)
CITAT (Carex @ 01-12-2005, 00:16)
Visserligen, nu har det varit lite bättre fart på senaste. Men ibland tycker jag att krukväxtavdelningen står väldigt still, får hoppas att det blir bättre med alla julblommor nu!

Men där är det ju bara hoyor och orkideér...

Vi ska nog hoya-frälsa dig med, Cic...! wink.gif
cic
CITAT (Zarah P @ 01-12-2005, 10:34)
Vi ska nog hoya-frälsa dig med, Cic...! wink.gif

Jag kikade på olika hoyor i går när vi skulle köpa julstjärnor.. sleep.gif Men jag har inte en aning i vilken ende man börjar, hur dom ska skötas, var dom ska stå.. Ingen koll alls.

Min farmor har en Hoya (hon säger bara porslinsblomma) som han har haft i över 50 år! Det är lite cool tycker jag.
Zarah P
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:38)
CITAT (Zarah P @ 01-12-2005, 10:34)

Vi ska nog hoya-frälsa dig med, Cic...! wink.gif

Jag kikade på olika hoyor i går när vi skulle köpa julstjärnor.. sleep.gif Men jag har inte en aning i vilken ende man börjar, hur dom ska skötas, var dom ska stå.. Ingen koll alls.

Min farmor har en Hoya (hon säger bara porslinsblomma) som han har haft i över 50 år! Det är lite cool tycker jag.

Det är nog en Carnosa... De är ganska lättskötta. Du kan få ett par sticklingar av mig, framåt våren, så får vi se om du fastnar, du med! smile.gif
cic
CITAT (Zarah P @ 01-12-2005, 10:40)
Det är nog en Carnosa... De är ganska lättskötta. Du kan få ett par sticklingar av mig, framåt våren, så får vi se om du fastnar, du med! smile.gif

Den har vita blommor har jag för mig.

Hmmm.. Sticklingar till våren..? Bara om du kommer i håg i så fall! tongue.gif
Zarah P
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:44)
CITAT (Zarah P @ 01-12-2005, 10:40)
Det är nog en Carnosa... De är ganska lättskötta. Du kan få ett par sticklingar av mig, framåt våren, så får vi se om du fastnar, du med! smile.gif

Den har vita blommor har jag för mig.

Hmmm.. Sticklingar till våren..? Bara om du kommer i håg i så fall! tongue.gif

Ska försöka minnas det. smile.gif

Det kan vara en bella åsså... Hur ser bladen ut?
*nyfiken i en strut*
cic
CITAT (Zarah P @ 01-12-2005, 10:47)
Det kan vara en bella åsså... Hur ser bladen ut?
*nyfiken i en strut*

Gröna! laugh.gif
Har inte aning, kan inte beskriva dom så. Var ett tag sen jag såg den nu. Är inte hos henne så ofta..
Lars-Olof Arvids
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:27)
Men där är det ju bara hoyor och orkideér...

Nu har jag skrivit ett garanterat hoya-fritt inlägg på krukväxtavdelningen! biggrin.gif

Olle
Hannele
CITAT (Carex @ 01-12-2005, 00:04)
står stilla på många växtavdelningar laugh.gif

Julamaryllisen klarar sej ganska bra utan omsorger. smile.gif
kristerh
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:27)
Men där är det ju bara hoyor och orkideér...

Och en o annan bonsai,
Bonsai o orkidé, kan det bli bättre wink.gif unsure.gif
krister
silos
CITAT (kristerh @ 01-12-2005, 11:48)
CITAT (cic @ 01-12-2005, 10:27)
Men där är det ju bara hoyor och orkideér...

Och en o annan bonsai,
Bonsai o orkidé, kan det bli bättre wink.gif unsure.gif
krister

Jag skall minnsan göra Bonsai av tapetprover;då behöver jag inte ens vattna den biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon