Katti med torpet
Ville bara visa min hemagjorda "pallkrage", den är visserligen inte hopfällbar men annars är ju principen den samma. Desutom har jag lite svårt för metallbeslagen på de riktiga pallkragarna.
Jag gjorde den närmaste biten lite lägre för att få en nivåskillnad. Tycker att de mindre växterna som är planterade i den låga delen kommer mer till sin rätt när de inte drunknar i den övriga kloryfyllröran.
Anledningen till att jag snickrade ihop bänken var att några hitflyttade växter behövde någonstans att mellanlanda innan jag hittar rätt plats åt dem i trädgården. Därför är inte planteringen i sig speciellt vacker men med lite fantasi kanske men kan tänkta sig prunkande blommor eller varför inte köksväxter.




Samma bänk men lite annan vinkel och tyvärr sämre bildkvalitet.
Betty
Snyggt jobbat! smile.gif
solkatten
Kanonsnyggt!!!
pisanggoreng
Stiligt! smile.gif
Ingrid på Västkusten
Hallo Katti,

Precis den lösningen har jag i min köksträdgård på ena sidan då jag ahr nivåskillnad och så behöver komma upp i solen. Trappstegsmodellen är smart!

Hälsar Ingrid också trappstegsodlare
fruberglund
Jättesnygg!
Alpiner i Halmstad
Varför denna träback när Du har naturliga förutsättningar bland stenarna i bakgrunden.
M.v.h. Bernt
Katti med torpet
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 27-12-2005, 09:52)
Varför denna träback när Du har naturliga förutsättningar bland stenarna i bakgrunden.
M.v.h. Bernt

Träback biggrin.gif laugh.gif

Jo, hade det varit frågan om att göra en permanent plantering med skönhetsvärde som prio 1 så skulle jag absolut hålla med dig.
Men nu var det ju inte riktigt det som var syftet utan att så snabbt och enkelt som möjligt få ett antal kubikmeter odlingsyta att trycka ner mina Stockhomsflyktingar i. Alltså ett slags genomgångsläger för dem i väntan på slutgilitig placering. Den är dessutom placerad i "köksträdgårdsdelen" så just här känns nästan kallbänk naturligare än stenparti.
Att jag sen tycker att träbacken faktiskt inte blev så ful som jag hade befarat får jag väl se som ett plus i kanten. tongue.gif
Alpiner i Halmstad
Katti, förlåt att jag förkastade Din odlingslåda.
Jag blev så besviken när jag såg möjligheterna bakom lådan.
Vi odlar naturligtvis också i lådor, krukor.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon