Full version: Julklappsbekymmer....
Lotta150
Har ett julklappsbekymmer som jag tänkte skulle få sin lösning här tongue.gif
Dottern (20 år) har ny pojkvän sedan några månader - han är ett fynd tycker jag smile.gif Därför skulle jag gärna vilja ge honom en julklapp, men vad ger man en 22-årig grabb som man inte känner så värst bra?? Har ju frågat dottern naturligtvis men vi kommer inte på nå't bra... "Normala" intressen för en 22-årig kille - sin bil, umgås med kompisar m m. Inga special-grejer vad jag vet. Jag vill ge en bra "första-presenten-från-min-tjejs-föräldrar-grej" om ni förstår. Inte för dyr, inte för billig, inte för konstig, inte för tråkig. Förslag, tack!! rolleyes.gif rolleyes.gif
netaave
Nåt kul/häftigt till bilen (kolla på micro, där finns både tokigt och slugt)
Cd
Tröja
Nån kul bok på "svärmorstema"
Ölglas
elektrisk korkskruv
polermaskin för bilen
i värsta fall ett presentkort
Ophelia
Mp3-spelare om han inte har det.
Lotta150
CITAT (netaave @ 06-12-2005, 18:22)
Nåt kul/häftigt till bilen (kolla på micro, där finns både tokigt och slugt)
Cd
Tröja
Nån kul bok på "svärmorstema"
Ölglas
elektrisk korkskruv
polermaskin för bilen
i värsta fall ett presentkort

Micro-sidan ska jag kolla på. Är fullständigt ointresserad av bilar själv, så "Micro" hade jag inte en aaaaning om

Svärmorstemat - njaaa, känns lite för tidigt unsure.gif

Ölglas-idén har vi varit inne lite på. Är nog mer öl-kille än vin-kille om jag förstått det rätt

Tack för alla förslag wub.gif
Pirum
Jag skulle bli glad över sånt som man vet att man garanterat behöver och kommer att använda. En dunk (koncentrerad!) spolarvätska, lyxig snöskrapa med borste på, kanske startkablar, bogserlina, presentkort på bilklädsel... ok, han kanske redan har sånt, alternativt inte behöver smile.gif

Ovanstående saker är ju bra-att-ha, köper man en DVD-film eller liknande så finns ju risken att han dels inte vill ha den, dels redan har den... smile.gif

Mer "personliga" grejer är det kanske mer kul om flickvännen ger. Jag tycker en fin halsduk vore roligare att få från en flickvän än en svärmor, om du ursäktar, blir varmare om halsen om flickvännen givit den smile.gif

Skulle dock inte ha något EMOT att få halsduk från "svärmor", alls inte. Skulle bli glad över det också. Men hellre spolarvätska från svärmor och halsduk från flickvän än tvärtom smile.gif
Tesa
Grabben är ju vuxen så varför inte flaska av nån finare whiskey...och några fina glas...eller fina glas...
*Felix matte*
Vi gav muggar och frukostskålar smile.gif var uppskattat wub.gif
netaave
Lasse Åberg har gjort en serie med jättefina glas bl.a. ölglas.
Carex
Min egen pojkvän har ju ett specialintresse så det är ganska enkelt för min släkt att ge honom presentkort i konstbutiker. Men jag tycker att du ska ge dotterns pojkvän ett plagg av något slag, det kommer alltid till användning, är praktiskt och inte för märkvärdigt. Kolla in hans klädstil lite och klura ut vad som kunde passa, se till att ha öppet köp och sådant om det inte skulle passa i smak eller storlek. Lycka till!
AndreasBlomquist
Ser jag till mig själv så skulle jag mer uppskatta en julklapp som jag kan ha lite mer nytta av en spolarvätska till bilen eller något sånt. Jag avskyr "udda" glas med något roligt tema på. Oftast så är det sånt som man köper när man är yngre för att det ser coolt ut.

Jag skulle satsa på en MP3-spelare. Finns billiga från ca 299:- och uppåt. En tröja kanske?
Muggar och frukostskålar tycker jag också är en bra idé. Höganäs har ju fina serier och då kan man köpa sånt någon annan högtid också och fortsätta till han har en hel uppsättning.
Lotta150
Tack för alla förslag. wub.gif wub.gif
Tänk att det ska va' så himla svårt att komma på nå't bra. Det är svårt att köpa present till någon man inte känner så väl. Men han kommer till oss en stund på julaftonskvällen så det är klart grabben ska få en julklapp

Muggar o frukostskålar kanske inte är så dumt - ska höra med dottern om de äter frukost biggrin.gif biggrin.gif
AndreasBlomquist
Lycka till! Det blir säkert bra vad du än köper och ifall de nu inte skulle äta frukost så är det ju ännu mer befogat att köpa ett par snygga koppar med fat så de känner att de kan käka frukost!
Tesa
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-12-2005, 22:44)
Ser jag till mig själv så skulle jag mer uppskatta en julklapp som jag kan ha lite mer nytta av en spolarvätska till bilen eller något sånt. Jag avskyr "udda" glas med något roligt tema på. Oftast så är det sånt som man köper när man är yngre för att det ser coolt ut.

Jag skulle satsa på en MP3-spelare. Finns billiga från ca 299:- och uppåt. En tröja kanske?
Muggar och frukostskålar tycker jag också är en bra idé. Höganäs har ju fina serier och då kan man köpa sånt någon annan högtid också och fortsätta till han har en hel uppsättning.

Med "fina glas" menade jag typ en uppsättning grogglas i kristall eller så alltså...eller ölglas eller vinglas..
netaave
Kolla på sid 11 i den här länken

http://www.reklam-produktmarkning.se/Grafik/RP2006.pdf
ejjan
Jag skulle satsa på nån upplevelse av nåt slag så de kunde få göra nåt tillsammans, allt efter vad plånboken tillåter. T ex; biobesök, hotellövernattning, sport- eller konsertbiljetter eller varför inte en ballongfärd?

Min sambo har fått massagekurs, silversmideskurs, flygtur, resor (det är ju bra om man själv kan ha nytta av vad man gett.... biggrin.gif )
*Felix matte*
Höganäs muggar och skålar skulle inte jag köpa... Varför betala 100kr el mer för en mugg när man kan få en så gott som exakt likadan..märkeslös... för 10 - 20kr.
Muggar och frukostskålar vi köpte till pojkvän kostade 10kr st på Konsum. smile.gif
Skillnaden är att till dessa muggar inte följde med det svarta lilla fatet...går lika bra att ha glasunderlägg i kork. tongue.gif

Likadant med andra sk "märkesvaror"... Lasse Åberg t.ex... Inte vill jag ha hans motiv på porslin el glas... däremot kan jag köpa en tavla. smile.gif

Presenter behöver inte kosta en förmögenhet för att bli uppskattat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon