ingrid fuxwall
Är den kvar på sjukhuset eller hemkommen?

ingrid
AndreasBlomquist
Första barnet så är det vanligt att man får ligga kvar i 3 dygn, så hon är nog inte hemkommen ännu.
ingrid fuxwall
Du verkar vara väldigt insatt, bra att ha dig att fråga till råds
mamamaggan
Hoppas de myser alla tre just nu wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Jasså.. bektraktas som "vår" bebis ohmy.gif tongue.gif
Japp... jag väntar också på livstecken och fler bilder på killen som var sååå lik pappan men hade mammas näsa wub.gif

Förresten så heter grannpojken (4 mån ) Isak och så heter också en av mina svågrar.. är ju fint namnförslag rolleyes.gif wub.gif
AndreasBlomquist
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-12-2005, 22:31)
Du verkar vara väldigt insatt, bra att ha dig att fråga till råds

Nej nej, jag är inte så väl insatt men jag har ju liksom många andra följt förloppet här på Odla sen så har jag ju 2 stycken egna barn och det är bara 11 månader sen vi fick vårt andra barn så jag vet ju hur det funkar på BB. Om cirka 6.5 månad är det dags igen för oss! biggrin.gif
pejori
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-12-2005, 23:21)
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-12-2005, 22:31)
Du verkar vara väldigt insatt, bra att ha dig att fråga till råds

Nej nej, jag är inte så väl insatt men jag har ju liksom många andra följt förloppet här på Odla sen så har jag ju 2 stycken egna barn och det är bara 11 månader sen vi fick vårt andra barn så jag vet ju hur det funkar på BB. Om cirka 6.5 månad är det dags igen för oss! biggrin.gif

grattis till trean smile.gif
då får vi en till att vänta på wub.gif
AndreasBlomquist
Tack wub.gif

Ja, det ska bli väldigt spännande att se vad som kommer ut denna gången. Vi hoppas nog på en tjej tror jag men givetvis är en kille lika välkommen han. Namnet har vi i alla fall klart!
Latmask
Vad ska bebben heta Andreas? Får man fråga det? wub.gif

Vi har 7 veckor kvar innan det poppar ut en liten här. 22/1 är det beräknat till. Vi har tjuvkikat och det är en liten kille till. Vår första kille heter Edvin och är 16 månader snart. Nummer två ska heta Elias. Om det mot all förmodan ändå blir en tjej så blir det troligtvis Elsa, eventuellt Lindela (uttalas som Vendela).
yla
lustigt när jag loggade in tänkte jag att nu måste fru berglund vara hemma me bebben o visa ett livstecken
så va de redan flera som undrade

nå det kommer väl livstecken idag eller så sitter fru berglund bara vid vaggan o beundrar o myser o glömmer oss här på odla
för det är inte lätt att slita sej från sådana underverk som bebisar speciellt inte då det är ens egen
så FRU BERGLUND vi väntar medans du myser
Eva i Skåne
Just nu ser jag att fru Berglund är inloggad, så snart får vi nog en rapport smile.gif wub.gif
Eva i Skåne
Nähä unsure.gif Nu är hon väck igen, utan rapport
Han pep nog, den lille rolleyes.gif wub.gif
labarradepan
hoppas hon hör av sig snart.. rolleyes.gif
netaave
Kanske var pappa Magnus som kikade. Han är väl och hämtar dom nu kanske.
Lindela var ett väldigt vackert namn!
Annlo
laugh.gif
Ni (vi) är som riktiga hönsmammor!
Hur går det?
var är dom?
undrar vad de gör?

tongue.gif wub.gif
pejori
CITAT (Latmask @ 07-12-2005, 09:31)
Vad ska bebben heta Andreas? Får man fråga det? wub.gif

Vi har 7 veckor kvar innan det poppar ut en liten här. 22/1 är det beräknat till. Vi har tjuvkikat och det är en liten kille till. Vår första kille heter Edvin och är 16 månader snart. Nummer två ska heta Elias. Om det mot all förmodan ändå blir en tjej så blir det troligtvis Elsa, eventuellt Lindela (uttalas som Vendela).

vad spännande!!!! smile.gif
två bäbbar att vänta på då laugh.gif
ninnisky
HEJ!
Nyfiken som jag är = så tror jag Fru Berglund kommer hem med sin BÄBIS i eftermiddag. De måste ju kolla hur der ser ut i huset - och var han ska ha sitt rum och sen bara umgås - innan vi alla andra får umgås med er!

wub.gif wub.gif wub.gif

Stora kramar från oss
AndreasBlomquist
CITAT (Latmask @ 07-12-2005, 09:31)
Vad ska bebben heta Andreas? Får man fråga det?  :wub:

Vi har 7 veckor kvar innan det poppar ut en liten här. 22/1 är det beräknat till. Vi har tjuvkikat och det är en liten kille till. Vår första kille heter Edvin och är 16 månader snart. Nummer två ska heta Elias. Om det mot all förmodan ändå blir en tjej så blir det troligtvis Elsa, eventuellt  Lindela (uttalas som Vendela).

Om det är en flicka ska hon heta Engla i förnamn och Talia som mellannamn.
Pojke blir det Viggo som tilltalsnamn men mellannamnet tvistar vi fortfarande om.

Vi får inte veta vad det blir för kön här i Karlstad.. Enda chansen att få veta det är att åka till Stockholm och punga ut med 2.000 på en privatklinik o så viktigt är det inte.

Med Mirandra (äldsta dottern) lyckades vi dock få veta det men med Hugo var det tvärstopp. Här är 3 ultraljudsbilder på Miranda.





Latmask
Åh man ser till och med ansiktsdragen! Underbart!

Engla Talia, otroligt vackert! Hur kom ni på Talia?

Viggo är också fint, det funderade vi på till Edvin också. biggrin.gif

När vi var på ultraljud med Edvin så sa hon att det var en envis kille. Han vägrade vända sig mot kameran utan vände sig bort hur mycket hon än puttade och bytte position på "ultraljudsgrejen". Jag fick till och med ställa mig upp och hoppa upp och ner för att försöka förvirra honom så hon skulle få en bild, men det sa bara swoosh så vände han sig bort så fort hon kom igen.

Detta lilla pyre däremot älskade att bli filmad. Han låg i lugn och ro och det såg ut som om han log stort och så såg vi att han smaskade på fostervattnet nästan hela tiden. Jättecharmigt. biggrin.gif
Alli
CITAT (AndreasBlomquist @ 07-12-2005, 14:39)
Vi får inte veta vad det blir för kön här i Karlstad.. Enda chansen att få veta det är att åka till Stockholm och punga ut med 2.000 på en privatklinik o så viktigt är det inte.

Har hört att det går att göra i Örebro, för 3-400 kr. Så om ni är riktigt nyfikna behöver ni inte åka ända till Sthlm.... smile.gif
netaave
Men varför i hela friden ska man veta i förväg egentligen?
Latmask
Vi har diskuterat det båda gångerna och kommit fram till båda gångerna att vi vill veta. Det är lättare att diskutera namn t ex, det finns redan så många att välja på, det är lättare att knyta an till bebisen när den blir mer av en "person". Våra vänner kallade sin dotter för "den" en månad efter att hon blivit född, medan vi redan kallar bebisen för "han".

Det blir lättare att veta om man ska köpa lite nya grejer till garderoben om det är en flicka, så att man kan "avkillifiera" kläderna en ev hon skulle ärva av Edvin genom olika kombinationer. När vi fått bebisen vill vi inte rusa ut och shoppa på en gång, vi vill vara hemma i lugn och ro.

För oss känns det fånigt att inte fråga, hon som gör ultraljudet ser ju ändå vad det är och att nån annan ska veta vad vi får och inte vi känns fel. Varför inte fråga när man kan få veta är väl vår filosofi. Men jag har full respekt för de som inte väljer att ta reda på, det är upp till var och en hur man vill göra. Så länge man inom paret är överens så ser jag inte något problem i att ta reda på eller låta bli.

Det är nog spännande när barnet föds ändå, könet är så oviktigt när man får se sitt barn för första gången känner vi, det som är spännande är hur han kommer att se ut, så överraskningen är ändå kvar, den överraskning vi tycker spelar större roll.

Så därför väljer vi att ta reda på.
ingrid fuxwall
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-12-2005, 23:21)
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-12-2005, 22:31)
Du verkar vara väldigt insatt, bra att ha dig att fråga till råds

Nej nej, jag är inte så väl insatt men jag har ju liksom många andra följt förloppet här på Odla sen så har jag ju 2 stycken egna barn och det är bara 11 månader sen vi fick vårt andra barn så jag vet ju hur det funkar på BB. Om cirka 6.5 månad är det dags igen för oss! biggrin.gif

Du som ser så ung ut! ohmy.gif
Man ska tydligen inte lita på profilbilden biggrin.gif

ingrid
Snöflinga
Men snälla, rara, lilla fru Berglund.... du är så välkommen att titta in rolleyes.gif Väntar otåligt, förut väntade vi på bebisen och nu väntar vi på dej tongue.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Latmask @ 07-12-2005, 15:22)
Engla Talia, otroligt vackert! Hur kom ni på Talia?

Talia betyder morgondagg på Hebreiska. Inte för att någon av oss har judendom som religion men när jag var yngre så bodde jag hos en judisk familj i USA under 1 år. Deras yngsta dotter (6 år då) som var supercharmig hette Talia och då lovade jag mig själv att någon av mina framtida döttrar skulle heta Talia. Jag fick inte igenom det med Miranda men nu gick det bra. Hermione var på tal också men det föll tyvärr bort. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon