Full version: Min jättemage
Latmask
Nu är det bara sex veckor kvar och jag är STOOOOR... alla kommenterar att jag ser sprickfärdig ut, folk har trott i många veckor att jag ska föda när som helst. Till och med de som ser mig varje dag kan hoppa till och säga "men vilken KULA du har!"

Så nu får ni se en liten bild. biggrin.gif Jag kände mig inte mogen att lägga ut ansiktet på ett öppet forum, så det blir bara magen. Jag undrar hur jag kommer se ut den dagen vi åker in, det blir större i en rasande takt. biggrin.gif Men det är roligt!

Fialotta
Nämen titta här...kommer en till forumbebis inom en snar framtid...va spännande...Lycka till Latmask wub.gif
Margith
Oooj, vilken mysig mage wub.gif
Jag minns när jag var gravid och folk kom fram och klappade mig på magen och sa så, jag ville bara klappa till dem!!! Hela jag skrek "tafsa inte på min mage, det är faktiskt min!!!" mad.gif
Men när jag ser din mage förstår jag dem smile.gif jag vill också sträcka fram handen och klappa lite biggrin.gif wub.gif wub.gif
Karin i Småland
Kul smile.gif .......är det möjligtvis så att det är "Gudrun-stormen" som bidragit, det var ju strömavbrott långa tider wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
Latmask
Nä... biggrin.gif Vi var skonade från Gudrun, det var knappt en kvist som bröts här när resterna nådde upp.

Det är en del klappande, det är lite jobbigt när det är folk man inte känner, och lite jobbigt med dem man känner också. Annan sak om de frågar först, men annars får de gärna låta bli att klappa, Det är fortfarande min mage trots allt. wub.gif
Magdis
Oohh vilken cool mage! wub.gif Det ser ut som att den lill* tar spjärn med fötterna mot dina revben och står rakt ut i horisontalläge! biggrin.gif Jag tror det blir en pojke!
Latmask
Det blir det. biggrin.gif Vi har tjuvkikat, men det var bra gissat! biggrin.gif

Han viftade så stolt med alla möjliga kroppsdelar när vi tittade så det gick inte att undvika att se även om vi inte frågat. laugh.gif
Lady Hamilton
Jag tycker att du har en fin mage wub.gif
När jag väntade mina barn fick jag aldrig riktigt "någon mage" kunde ha mina vanliga kläder förutom ett gummiband i byxans knapphål sista veckorna.
Kanske berodde det på att jag alltid sovit på mage med en kudde under ena knät. Men så har jag haft ovanligt "lindriga graviditeter" inget illamående, värk eller andra besvär. Och jag har kunnat (o velat) jobba ända tills det varit dax att "åka in"

Men hade jag fått välja skulle jag nog velat att det skulle ha synts att jag varit gravid.

Det blev lite pinsamt en gång.............
En vikarie på jobbet som var gravid i 7:e månaden, ojjade sig och klagade på än det ena än de andra, tyckte att det mesta var jobbigt.
Jag erbjöd mig att göra hennes "besvärliga" arbetsuppgifter (eftersom jag inte tyckte det var jobbigt) Då sa hon bl.a. -Du skulle bara känna hur jobbigt det är att vänta barn. Jag höll bara med eftersom hon visste ju inte att jag också var med barn, och skulle ha bara om en månad. Snopen blev hon när jag fick en son veckan efter..............(han kom 3v före beräknat men var "normal stor")

Men som sagt var, det är MYCKET individuellt hur mycket man orkar och hur man mår. Och det är bara en själv som kan avgöra hur mycket man orkar o klarar av
smile.gif
Latmask
Tack Hamilton. smile.gif

Jag får ofta kommenterer om att jag gör för mycket och anstränger mig för mycket, men jag tycker att jag känner själv om det börjar kännas fel och slutar i så fall.

Jag tycker tex inte att det är ett problem att skotta snö på 40 kvadrat altan, så länge som jag slipper lyfta upp den tunga snön, utan det räcker med att knuffa den över kanten. Och att rada tio kubik ved i sjätte månaden var inte heller så illa, bara man tog lite i taget och gick flera gånger i stället.

Har dock bekanta som inte orkar göra något alls när de varit gravida, knappt lyfta en telefonlur. rolleyes.gif Fast det är säkert som du säger, det är väldigt indivuduellt hur mycket man orkar, det viktiga är nog att känna efter själv och lita på sin kropp. Jag vill gärna visa mig "duktig" och ta i lite extra alldeles för ofta, men det måste jag hela tiden tänka på nu att låta bli för bebisens skull. Han ska inte behöva lida för min prestationsångest. wub.gif

I nuläget är magen inte alls tung än, det är som en stor kula med luft. Men däremot när jag står bakom folk i köer och liknande så har jag inte koll på var min kropp slutar, så det händer ibland att jag puttar till folk med magen, det är lite pinsamt. wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
Jag hoppas verkligen att alla ni som använder uttrycket "klappa på magen" inte menar "klappar". För det första så är inte gravida kvinnor nån sorts jycke som ska klappas för att få uppmärksamhet, inte heller är dom allas tuttinuttobjekt heller, sambon avskydde alla som kom fram och pratade babyspråk med henne och magen. kan väl erkänna att jag älskar att smeka en högradigt gravid mage och lura den lille/lilla att sträcka på sig eller ge en lätt spark i handflatan, det slår aldrig fel, men jag får alltid småttingarna att reagera. Men man går juh inte fram till vilt främmande kvinnor och börjar talla på deras magar inte.
Latmask
Folk gör faktiskt ofta det. wub.gif

Folk man aldrig sett, eller bara sett ett par gånger kommer fram "åååh" och stryker och klämmer på magen.

Man hoppar till lite av förvåning varje gång, men jag har svårt för att säga ifrån också fast det känns lite underligt. wub.gif wub.gif blink.gif
kristerh
Fortsätter det så här kan vi snart öppna ett odladagis wub.gif
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 11-12-2005, 19:23)
Fortsätter det så här kan vi snart öppna ett odladagis wub.gif
krister

Okey, jag är dagisfröken! Finns det fler?
*Felix matte*
CITAT (Latmask @ 11-12-2005, 17:07)
Nu är det bara sex veckor kvar och jag är STOOOOR... alla kommenterar att jag ser sprickfärdig ut, folk har trott i många veckor att jag ska föda när som helst. Till och med de som ser mig varje dag kan hoppa till och säga "men vilken KULA du har!"

Så nu får ni se en liten bild. biggrin.gif Jag kände mig inte mogen att lägga ut ansiktet på ett öppet forum, så det blir bara magen. Jag undrar hur jag kommer se ut den dagen vi åker in, det blir större i en rasande takt. biggrin.gif Men det är roligt!


Så fin mage wub.gif och så bra att du vet att du kan ta i med ett o annat... känner själv när det är dags för vila. smile.gif

Dotterns mage är jättestor redan... tvillingarna är beräknade till sista veckan i februari...hon får nog ha magen på kärra sista veckorna. tongue.gif

På den tiden då jag var i väntans tider, var det otänkbart att ta reda på barnets kön... och jag hade bestämd åsikt att sånt ska man få veta först när barnet kommer... men idag hade jag nog velat veta smile.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 18:44)
Jag hoppas verkligen att alla ni som använder uttrycket "klappa på magen" inte menar "klappar". För det första så är inte gravida kvinnor nån sorts jycke som ska klappas för att få uppmärksamhet, inte heller är dom allas tuttinuttobjekt heller, sambon avskydde alla som kom fram och pratade babyspråk med henne och magen. kan väl erkänna att jag älskar att smeka en högradigt gravid mage och lura den lille/lilla att sträcka på sig eller ge en lätt spark i handflatan, det slår aldrig fel, men jag får alltid småttingarna att reagera. Men man går juh inte fram till vilt främmande kvinnor och börjar talla på deras magar inte.

Jag håller helt och hållet med dig Reserv. Man går verkligen inte fram till främmande kvinnor och klappar på deras magar bara för att de är gravida. Inte fanken gör man något sånt när de inte är gravida.
Jag vet inte hur många utbrott tjejen fick på folk som kom fram och skulle känna. Det är ju inte som att gravida kvinnor är allmän egendom som vem som helst kan klappa på. mad.gif

Latmask, jag tycker du har en jättefin mage och det ser verkligen ut som att det är dags när som helst för dig! smile.gif
LadyG
Inte ska man ge sig till att klappa andras magar, fast man gärna vill när man ser en så härlig mage smile.gif

Man kan ju fråga först åtminstone biggrin.gif
Tesa
Du får nog köra magen i skottkärra innan du är klar... tongue.gif
fruberglund
Jättefin mage du har...man blir ju nästan lite avis, hehe biggrin.gif

Jag fick ingen sån fin mage men ut kom ju en desto finare pojke men visst är det som Hamilton säger...hade varit kul att ha en sån fin mage och sett riktigt gravid ut.

Var inte nån som klappade mig på magen förutom svärmor då men jag har också hört att det är ett stort problem för många...vissa har visst inget vett och tror att en gravid mage är allmän egendom mad.gif

Sköt om dig och magen!!!
titti49zon6
Jag hade en sån mage som din nät jag var gravid och folk frågade redan när jag var i 6:e månaden om jag svalt en fotboll....det var inte kul
ingen klappad mig på magen,det gjorde man inte förr och det var ju bra
undra vad en man med stor kalaskula skulle säga om vi kvinnor klev fram ock klappade honom på magen och fällde som ibland sker dumma komentarer
Din mage Latmask är tjusig,jag brukade vila armarna på min-väldigt avslappnande
Lycka till med bebisen rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon