Full version: Mammografi -
Yin o Yang
Var på mammografi för ca 3 veckor sedan och allt verkade OK. Fick förra veckan kallelse till ny mammografi inkl ultraljud och läkarbesök på det stora sjukhuset sad.gif . Känns oroligt, särskilt eftersom det inte gavs någon förklaring till varför jag kallas till ett annat sjukhus unsure.gif . Tankarna snurrar och snurrar blink.gif och jag kan inte riktigt känna den vanliga arbetsglädjen och julglädjen. Ta inte ut något i förskott säger kompisarna, men det är inte så lätt att bara slå ifrån sig.
LadyG
Fråga varför du ska in igen. Det har du rätt att begära. De kan inte smussla med skälen hur som helst.

Lycka till!
Yin o Yang
Ska dit på torsdag, så jag väntar nog med frågorna tills dess. Vid första tillfället sade de att det kunde komma en ny kallelse, men att det inte nödvändigtvis innebär problem wink.gif . Det kan vara så att bilderna är svårtydda
Reserv
Ring och ifrågasätt om dom båda sjukhusen samarbetar eller om du möjligtvis bara råkat bli kallad till båda. Fast är det ett ultraljud med på det andra så är det stor chans/risk att det är samarbete och att det här andra sjukhuset tar över dom patienter som bör kollas lite extra. Hoppas du fått tiden fort då, det kan va´en gnagande oro att bära innan man vet riktigt varför ocg vad. Förhoppningsvis så kan det va´en liten muskelknuta dom sett, men det är juh bra att få den kollad. Lycka till, håller tummarna ordentligt för dig.
Yin o Yang
Tack Reserv, jag försöker också att tänka så positivt som möjligt. Ska som sagt dit 15/12
*Felix matte*
Min nästäldsta syster fick precis likadan kallelse i våras. Hon fick åka till storsjukhuset för ny mammografi och andra undersökningar. Allt visade sig vara OK
Nog tycker jag att du ska fråga varför du kallas, det tycker ingen är konstigt alls.
Bättre än att gå och oroas.
Ewa L
De brukar göra ett "samlingsheat" av dem de vill titta på en gång till. Kanske en 10--15 stycken.
De skall gå igenom diverse stationer (ny mammografi, läkarundesökning, ultraljud, biopsi...) men de flesta brukar falla ifrån långt innan. Dvs de friskförklaras.

Jag var med om detsamma för tre år sedan. Kallades till det stora sjukhuset, gick igenom station efter station... Av 15 personer blev det bara jag kvar till slut. sad.gif

Idag är jag frisk igen. rolleyes.gif
Betty
CITAT (Yin o Yang @ 12-12-2005, 15:20)
Tankarna snurrar och snurrar blink.gif och jag kan inte riktigt känna den vanliga arbetsglädjen och julglädjen. Ta inte ut något i förskott säger kompisarna, men det är inte så lätt att bara slå ifrån sig.

Inte ska du gå och vänta och oroa dig, ring dit och fråga! Jag har varit med om samma sak, hjärtat tog ett extra skutt när jag några veckor efter mammografin fick ett brev om att undersökningen skulle göras om. Jag ringde till mottagningen och frågade varför. Det visade sig att det fanns en naturlig förklaring till fläcken på bilden. smile.gif
lilla mamma
Åk dit och låt dem kolla en gång till, hellre det än att nåt missas
Yin o Yang
CITAT (lilla mamma @ 14-12-2005, 08:39)
Åk dit och låt dem kolla en gång till, hellre det än att nåt missas

Jodå, jag åker imorgon och gör kollen. Hoppas bara att jag får besked snabbt, oavsett om det är negativt eller positivt. Inte roligt att gå och grubbla hela julen sad.gif
Ewa L
När jag gjorde min "resa" enligt ovan för tre år sedan var "mitt" sjukhus noga med att ingen skulle behöva åka hem utan besked. Vare sig det var ett glatt eller inte.

Något jag varmt kan rekommendera är att ha någon med sig. Jag hade min 20-åriga dotter! wub.gif
Personalen påpekade att det var toppen att ha någon med, men att de inte kunde säga det till dem som kallades eftersom man då blir väldigt uppskrämd. Och det blir man ju!!
Men som sagt, det var underbart att ha någon att prata med hela tiden.
Yin o Yang
CITAT (Ewa L @ 14-12-2005, 10:11)
Något jag varmt kan rekommendera är att ha någon med sig. Jag hade min 20-åriga dotter! wub.gif

Tyvärr har jag ingen att ta med, men det måste gå ändå. Värst blir väl om jag får ett tråkigt besked och ska köra bil hem efteråt
sad.gif , men då får jag bita ihop eller be min man ta ledigt från jobbet och möta upp någonstans. Men, varför ta ut tråkigheterna i förskott wink.gif? Förhoppningsvis kan jag i morgon (eller på fredag) skicka ett glatt budskap till er som engagerat er i mina bekymmer smile.gif . Det känns skönt att ni finns wub.gif
silos
Detta hände även mig under 70talet och så orolig som jag var;.men knölen visade sig vara godartad.

Sänder dig styrkekramar wub.gif wub.gif wub.gif
Yin o Yang
Nu åker jag iväg. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv sad.gif . Tack för allt stöd så här långt wub.gif
Reserv
Lycka till, jag håller tummarna allt va´jag kan wub.gif
Fialotta
CITAT (Yin o Yang @ 15-12-2005, 07:24)
Nu åker jag iväg. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv sad.gif . Tack för allt stöd så här långt wub.gif

Lycka till...hoppas på att det är otydliga plåtar bara *kramar om*
Yin o Yang
Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Det var inget farligt, bara otydliga bilder från första mammografin. Har nog aldrig känt en sådan lättnad i hela mitt liv smile.gif . Tack alla rara människor för att ni stöttat och tröstat wub.gif
Betty
Så skönt att höra! biggrin.gif
*Felix matte*
Så skönt att allt var bra wub.gif

Vet hur du känner eftersom jag själv opererats två ggr
väntan innan svar på skickade prover var fruktansvärd.
yenny
så skönt! phu.. då kan man andas ut då wub.gif
Reserv
Härligt Marianne, då är det bara att ha en riktigt god jul, med alldeles speciellt lättade känslor wub.gif
silos
Sååå skönt att det var okej wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Det var väl härligt! Ha det gott! smile.gif wub.gif
råse-marie
Usch sad.gif förstår att du varit orolig men va skönt att det var lugnande besked wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon