Fialotta


Här glider Lucia med sitt tåg förbi alla goa odlaister...ha en bra dag wub.gif
*Felix matte*
Ha en bra dag du också wub.gif
Ewa L
Jag har precis varit nere i matsalen på jobbet och tittat på årets luciatåg. Fantastiskt duktiga ungdomar i år igen.

För några år sedan hade vi Sveriges Lucia med tärnor här. Just den dagen hade jag utländska besökare och de var jätteimpade!

Glad Lucia på er allihop med lagomt mycket av lussekater, pepparkakor och glögg!
amaira
Oj, tackar tackar för lussandet Maudan! wub.gif

Det var första i dag, men inte första i år. Och inte det sista i dag.

Luciatåget i söndags var jättehäftigt! Varannan tärna var svarthårig och med svart linne istället för vitt. Och så började de "rocka" lite efter den milda början. (och så fnittrade de lite härligt mellan varven)
Det var nog det läckraste luciatåg jag sett. (alla var mus- och rått-ägare rolleyes.gif )
Annlo
Har precis tittat på min flickas (6 år) lussetåg på skolan wub.gif De var så duktiga...

säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
Har precis tittat på min flickas (6 år) lussetåg på skolan wub.gif De var så duktiga...

säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Jajjamensan, det gör man wub.gif jag brukade snörvla tillsammans med en av döttrarnas "fröken" tongue.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 13-12-2005, 08:43)
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
Har precis tittat på min flickas (6 år) lussetåg på skolan wub.gif  De var så duktiga...

säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Jajjamensan, det gör man wub.gif jag brukade snörvla tillsammans med en av döttrarnas "fröken" tongue.gif

Så bra! Då är jag fullkomligt normal då! wub.gif
laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 09:01)
CITAT (Felix matte @ 13-12-2005, 08:43)
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
Har precis tittat på min flickas (6 år) lussetåg på skolan wub.gif  De var så duktiga...

säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Jajjamensan, det gör man wub.gif jag brukade snörvla tillsammans med en av döttrarnas "fröken" tongue.gif

Så bra! Då är jag fullkomligt normal då! wub.gif
laugh.gif

Absolut wub.gif laugh.gif
amaira
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
Har precis tittat på min flickas (6 år) lussetåg på skolan wub.gif De var så duktiga...

säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Mmm... Jaa sleep.gif
wub.gif
Hannele
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Man får vara glad så länge det varar och njuta av varje stund. De växer.
Det blev lite lussekatter över, var så goda. wub.gif
netaave
Det häftigaste luciatåg jag sett var på dotterns högstadium då alla var klädda i svarta långkjolar, svarta tröjor och hade lite tjockare rött glitter i hår och runt midjan, röda ljus förstås.
Magdis
Idag skulle jag och min man stått med videokameran och filmat vår dotters första luciatåg *snyft* Nu får vi filma en ensam, rödprickig och rödögd liten lucia här hemma istället.
Malvia
Kom just från dotterns Luciatåg, det är alltid niorna som står för det. I år var de över åttio st i tåget. De när nog fyrtio stjärngossarna hördes rejält när de tog i. Skoj var det. Efteråt fick de varm choklad och lussebullar.
fruberglund
Är det lucia idag? biggrin.gif Har ingen koll alls på dagarna längre...
Annlo
CITAT (fruberglund @ 13-12-2005, 13:09)
Är det lucia idag? biggrin.gif Har ingen koll alls på dagarna längre...

Nä, förstår det! tongue.gif Du lever ju i en egen liten bubbla något år framåt...
Njut, du blir snart (om något år) varse att det är lucia!
ah56
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:34)
säg mig ni som har äldre barn, sitter man med tårar i ögonen varje lucia? wub.gif

Ja och på barnbarnens lussefirande också.
Var på Lucimorgon imorse på barnbarnets förskola och lipade mig igenom föreställningen. Snörvel, snyft wub.gif Dom är ju så himla söta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon