Full version: Lyxdygn
netaave
Då är man hemma i fattigdom och elände igen efter ett otroligt lyxigt dygn på Grand hotell i Stockholm.
Vi har inte vunnit på tipset utan blev bjudna av ett företag min man hjälpt med en del jobb. Vi var 18 stycken.
Vi checkade in vid 15-tiden igår, och vilket rum med en stor drottningsäng, inte en plastmugg så långt ögat nådde men otroligt lyxigt spapaket i badrummet och en stor bukett färska orkidéer.
Vi packade upp och begav oss sen ner i baren där vi satt och njöt av utsikten medans vi läppjade på ett glas rött, jag funderade vad det var för kyrktorn dom klätt in med ljusslingor, men det var ju Stenbeckgranen som syntes i bakgrunden.

http://ejnar.se/tri/images/julgran.jpg

Några bord bort från oss i baren satt Gustav Magnusson, prinsessan Christinas son med en skönhet och drack något gott.

Vid 18.30-tiden begav vi oss till vinterträdgården för julbord och julshow med Niclas Strömstedt, Johan Ulvesson och Sharon Dyall.
Vilket julbord, inga findusköttbullar där inte. Ni skulle sett gottebordet, har aldrig sett något liknande.
Showen var fantastisk, ni skulle sett Ulvesson som servitrisen Bettan eller Strömstedt som Den raggande tomten.
Margareta och Bosse Strömstedt var också där och kollade in sonens uppträdanden.
Efter det var det häng i baren igen fram till 1.30 innan vi stöp i säng. Sov som en prinsessa gjorde jag, d.v.s. inte alls, men det berodde nog mest på makens snarkningar tongue.gif
Frukost i morse på Grands veranda, färska jordgubbar på skinkmackan och mycket annat gott.
http://www.grandhotel.se
Nu är jag helt slut och ska nog gå och vila lite.
suddis
Uhm.. Men hallå..! Är det där kortet på granen från igår?!?! Har de så mycket snö i Stockholm?!?!??!?!?!??! ohmy.gif huh.gif
Annlo
CITAT (netaave @ 14-12-2005, 13:53)
Då är man hemma i fattigdom och elände igen efter ett otroligt lyxigt dygn på Grand hotell i Stockholm.
Vi har inte vunnit på tipset utan blev bjudna av ett företag min man hjälpt med en del jobb. Vi var 18 stycken.
Vi checkade in vid 15-tiden igår, och vilket rum med en stor drottningsäng, inte en plastmugg så långt ögat nådde men otroligt lyxigt spapaket i badrummet och en stor bukett färska orkidéer.
Vi packade upp och begav oss sen ner i baren där vi satt och njöt av utsikten medans vi läppjade på ett glas rött, jag funderade vad det var för kyrktorn dom klätt in med ljusslingor, men det var ju Stenbeckgranen som syntes i bakgrunden.

http://ejnar.se/tri/images/julgran.jpg

Några bord bort från oss i baren satt Gustav Magnusson, prinsessan Christinas son med en skönhet och drack något gott.

Vid 18.30-tiden begav vi oss till vinterträdgården för julbord och julshow med Niclas Strömstedt, Johan Ulvesson och Sharon Dyall.
Vilket julbord, inga findusköttbullar där inte. Ni skulle sett gottebordet, har aldrig sett något liknande.
Showen var fantastisk, ni skulle sett Ulvesson som servitrisen Bettan eller Strömstedt som Den raggande tomten.
Margareta och Bosse Strömstedt var också där och kollade in sonens uppträdanden.
Efter det var det häng i baren igen fram till 1.30 innan vi stöp i säng. Sov som en prinsessa gjorde jag, d.v.s. inte alls, men det berodde nog mest på makens snarkningar tongue.gif
Frukost i morse på Grands veranda, färska jordgubbar på skinkmackan och mycket annat gott.
http://www.grandhotel.se
Nu är jag helt slut och ska nog gå och vila lite.

Ja, det är jobbigt att leva jetset liv! laugh.gif

Tur att du inte har det så jämt... tongue.gif
stina
CITAT (suddis @ 14-12-2005, 14:05)
Uhm.. Men hallå..! Är det där kortet på granen från igår?!?! Har de så mycket snö i Stockholm?!?!??!?!?!??! ohmy.gif huh.gif

Det kan det INTE vara - i Stockholm ingen snö just nu!!!

/Stina just nu vid Slussen
Betty
Ja det där livet låter ju som nåt man lätt skulle kunna vänja sig vid... mummel, mummel... och färska jordgubbar till frukost jo jo wub.gif rolleyes.gif


Stackars dig så jobbigt det verkar ha varit! tongue.gif laugh.gif
Castea
Härligt!!! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Åhhhh, vad är väl en kväll på grand.......aldeles underbar låter det som! Lyckost dig, det unnar jag er! smile.gif
netaave
CITAT (stina @ 14-12-2005, 14:28)
CITAT (suddis @ 14-12-2005, 14:05)
Uhm.. Men hallå..! Är det där kortet på granen från igår?!?! Har de så mycket snö i Stockholm?!?!??!?!?!??!  ohmy.gif  huh.gif

Det kan det INTE vara - i Stockholm ingen snö just nu!!!

/Stina just nu vid Slussen

Nej det är ingen snö!
Tittar ni ordentligt på bilden ser ni Grand i bakgrunden så den är alltså inte tagen av mig därifrån.
Försökte förgäves hitta en bild på granen där den lyste, för det var verkligen en upplevelsa att se för en lantis som mig.
Kanske någon av er som bor i Stockholm.....sneglar mot scrollan tongue.gif

Här är en annan bild jag hittade på denna gran

http://jcole.us/albums/europe-stockholm/IM..._0746.sized.jpg

Det sägs att man kapar alla grenar från stammen och sen bygger om den för att den ska bli så här perfekt, men som sagt den ser ut som ett lysande kyrktorn.
*Felix matte*
Den granen skrevs det om då de höll på att bygga. Visst är den fin men jag tycker nog att det börjar bli lite väl mycket när inte naturliga granar duger till utsmyckning. sad.gif

Liiite... ja jag erkänner väl då... mycket avis är jag på din fina hotellvistelse.
Men... kanske gör vi en sån helg nästa år.. har pratat om och så smått planerat. smile.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 14-12-2005, 18:35)
Kanske någon av er som bor i Stockholm.....sneglar mot scrollan tongue.gif

Det finns en liknande gran nere vid Gamla Stan, ungefär i höjd med där Djurgårdsfärjan går.


Jag tycker nog det är finare med en "vanlig" gran. wub.gif
Kathy
Vinterträdgården är en fin lokal.
Den hyrde vi vid två tillfällen på 90-talet för modevisningar, på den tiden då jag var aktiv i en förening.
Monica M zon 4
Vilken lyxig helg. Låter helt underbart! smile.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 14-12-2005, 22:43)
CITAT (netaave @ 14-12-2005, 18:35)

Kanske någon av er som bor i Stockholm.....sneglar mot scrollan  tongue.gif

Det finns en liknande gran nere vid Gamla Stan, ungefär i höjd med där Djurgårdsfärjan går.


Men det är ju den!!!!!
netaave
CITAT (Felix matte @ 14-12-2005, 21:43)
Den granen skrevs det om då de höll på att bygga. Visst är den fin men jag tycker nog att det börjar bli lite väl mycket när inte naturliga granar duger till utsmyckning. sad.gif

Liiite... ja jag erkänner väl då... mycket avis är jag på din fina hotellvistelse.
Men... kanske gör vi en sån helg nästa år.. har pratat om och så smått planerat. smile.gif

Håller absolut med om granen, jag trodde ju det var ett kyrktorn först.

Men det är inte värt pengarna på Grand tycker jag, även om det var lyxigt och bra service.
Jag skulle nog hellre bo på ett billigare hotell men som fortfarande har lite klass, sen lägga de andra pengarna på en upplevelse.
Kathy
CITAT (netaave @ 15-12-2005, 07:45)
Men det är ju den!!!!!

laugh.gif laugh.gif

Sorry...kikade inte så noga på bilden.


Ser nu att bilden är tagen ifrån kaj-sidan och inte ifrån väg-sidan. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon