cic
I morgon 8.15 ska vi till smådjurskliniken men Keno. Han har en konstig röd knöl på benet som ska tas bort. Vetrinären trodde inte att det var något farligt, men bort ska den och sen skickas den på analys.
Han har inte ont av den och bryr sig inte om den heller nämnvärt. I måndags fick han för sig att slicka på den, men då satte vi en tratt på honom som vi fått låna. Han blev helt apatisk i kroppen och andades väldigt häftigt. Obehagligt att se honom så, men vi daltade inte med honom eller försökte "trösta" honom. Tänkte att det bara skulle förstärka hans obehag.

Jag återkommer i morgon.
*Felix matte*
Har bara tummar och tår kvar att hålla och gör sååå hårt jag/vi bara kan wub.gif

Felix var helt förstörd första gången han fick tratt, men gångerna efter det gick det ganska smärtfritt. wub.gif
mamamaggan
Håller också tummar och alla tår.

Hoppas allt går bra! wub.gif
yenny
Jag håller ett par tummar för att det ska gå bra och bara är en ofarlig fettknöl.
Betty
Håller den coolaste tummen jag kunde hitta på nätet:

Det kommer säkert att gå bara jättebra hos doktorn i morron. smile.gif
Castea
sad.gif wub.gif

Sköt om er, och hoppas allt går bra i morgon.
Kathy
Håller tummar, tår och tassar......om jag hade några.....för att allt ska gå bra för Keno. wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
här fattas ett finger också,
ås
jag får väl hålla tungan knuten ocså nöd
Ewa L
Jag håller också tummarna, hoppas och tror att det är helt ofarligt. Jobbigt är det ju ändå för både dig och honom.
- - -
Tico skadade sig rejält i tassen i somras. För att han inte skulle slicka på stygnen skulle han ha tratt.
Dessvärre blev han en fullständig fara för sin omgivning. Jag fick blåtira två gånger. Han är en riktig klumpeduns.
Efter två dagar hade han dessutom lärt sig hur han skulle sträcka ut tassen och lägga huvudet i en urkonstig vinkel för att komma åt att slicka i alla fall. Det hade till effekt att han höll på att strypa sig med kragen istället.

Slutade med att jag fick försöka passa honom 24 timmar om dygnet, och visst jag försökte, men jag behövde faktiskt sova och ev. gå på toaletten ibland.

Av sju stygn var det bara ett kvar när det var dags för återbesöket. unsure.gif
Han fick ändå beröm av veterinären, han hade tagit bort stygnen snyggt! rolleyes.gif
Fialotta
Hänger på och håller tummar o tår...klart sötisen fixar det här wub.gif
Annlo
Hoppas, hoppas allt går bra! rolleyes.gif

Ni är väl precis på plats nu.... unsure.gif
pimpim
Här hålls det också tassar och tummar. Hoppas att det går bra för er.
Yin o Yang
Hur har det gått? Har tänkt på er hela dagen wub.gif
silos
Även här hålls det tummar,tå och tassar wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
tänker på er wub.gif
annama
Det kommer säkert att fixa sig. Vi har också varit och blivit opererade idag, jag och min gamla bullterrriertant. Hon hade en knöl mellan ögonen som lokalbedövades och klipptes bort och nu har hon 4 stygn. Hon är så cool att hon satt helt stilla och fick godis när det var klart. Själv väntar jag på kallelse till ortopeden, enl. röntgen är båda mina höftleder i behov av reservdelar, frågade min veterinär (världens bäste) men han tar inte tvåbeningar tyvärr. Hoppas Keno är behandlad och klar nu, klappad och klar också wub.gif wub.gif wub.gif
Snöflinga
Håller också tummar, tår och andan wub.gif
cic
Allt gick bra idag. Men var det var som dom tog bort får vi veta om 10 dagar när vi ska på återbesök.

Keno har gått omkring och varit lite hängig den senaste veckan.. Vi trodde att det kanske berodde på att han är i puberteten, eller att han känner en löptik. Men när dom skulle söva honom idag upptäckte dom att han hade en infektion på mandlarna. Så nu får han både lite smärtstillande och antibiotoka.

När vi är hemma behöver han ingen tratt, men nu när vi ska gå och lägga oss måste han ha den. Och dom timmar vi är på jobbet i morgon. Men just nu har han ju bandage på och då kan han ju inte slicka på såret, men i morgon ska vi ta bort det och DÅ får vi verkligen vaka över honom. Dessutom får han inte springa lös (som han ju alltid gör på våra skogspromenader) och vi ska ta det lugnt med motion.

Han mår som sagt bra och i skrivande stund hör jag hur han ligger och biter på sin pipleksak..

Tack för all omtanke!
*Felix matte*
Skönt att allt gick bra wub.gif
Annlo
Så skönt då! wub.gif Det blir mindre roligt för killen med tratten... unsure.gif

Man ska ju inte skratta åt dom stackrarna men de ser för
roliga ut när de går omkring med den och undrar vad tusan
vi har gjort! unsure.gif rolleyes.gif wub.gif
cic
Första natten lät han som en gammal trasig blåsbälg! HELA natten.. (Hur tusan gör dom det där lätet?? Hur kan dom pipa så..?)

Men nu accepterar han (om än motvilligt) att tratten ska var på när han är själv och under natten.

Fast än så länge visar han inte minsta lilla antydan till att vilja slicka på stygnen.. Kan det vara så att det helt enkelt är som på oss människor.. Att det tar ett par dagar innan det börjar läka, och då också börjar klia?
Castea
wub.gif smile.gif Krya på dig-hälsningar till Keno.
Snöflinga
Puss på nosen Keno, de e kanske int så lett tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon