Full version: En förklaring
Sidor: 1, 2
Gillan
Ni vet ju alla vid det här laget, att det här inte är min
årstid. Dessutom finns en person i min omedelbara närhet
som gjort att tre familjer befinner sig i totalt kaos. Det
gör ju inte att man mår bättre precis.

Här finns hela det känslomässiga spectrat representerat,
sorg, ilska, maktlöshet, frustration, förbannelse, bedjan
till högre makter, ja allt ni vill.

Ovanpå detta får jag ett pm, där en person frågar mig om
jag snart inte skall förstå att jag inte är välkommen här på
Odla. Självklart blir jag schockad, arg och ledsen. Men det
värsta är ju att man börjar fundera på om det är sannt.

Hade jag mått bättre psykiskt, hade jag kanske kunnat ta det
för vad det är, helt enkelt en person som inte gillar mig.

Det värmde oerhört när jag läste alla era inlägg och alla
pm jag fick. Förlåt att jag inte svarat på alla. Jag har helt enkelt
inte orkat, men hoppas att det duger att jag tackar er här.

Tack allihopa/Gillan
amaira
CITAT (Evgeni @ 15-12-2005, 09:32)
Ovanpå detta får jag ett pm, där en person frågar mig om
jag snart inte skall förstå att jag inte är välkommen här på
Odla.

??? !!!

Och det PM:et hoppas jag att du omedelbart skickade vidare till Ingemar !!!!!!!!!!!!! mad.gif

Så gör man inte.
Gör man ändå så, så är min åsikt att man blir utesluten från forumet!!!!!
yenny
CITAT (amaira @ 15-12-2005, 09:35)
CITAT (Evgeni @ 15-12-2005, 09:32)

Ovanpå detta får jag ett pm, där en person frågar mig om
jag snart inte skall förstå att jag inte är välkommen här på
Odla.

??? !!!

Och det PM:et hoppas jag att du omedelbart skickade vidare till Ingemar !!!!!!!!!!!!! mad.gif

Så gör man inte.
Gör man ändå så, så är min åsikt att man blir utesluten från forumet!!!!!

Jag måste bara säga att jag håller med amaira.
Så gör man inte!! Fy så otrevligt!
Ewa L
Håller med Amaira till 100%!!

Vem i hela friden kommer på tanken att skicka en sådan pm? Inte ens om jag hade haft stridigheter med en odlait (vilket jag tack och lov aldrig haft) skulle jag göra det.
Sådant uppförande måste stävjas så skicka det definitivt vidare!

Hoppas du orkar hålla hakan uppe Evgeni och skriver när du känner för det! wub.gif
Betty
Håller med! Anmäl PMet till Ingemar så han kan göra något åt saken, t.ex. varna vederbörande eller utesluta - såna där PM är ju rena mobbingen ju! mad.gif Som jag sa i din förra tråd Gillan, det är bara forumägaren som avgör vem som är välkommen i hans forum - ingen annan!
birgitek
Visst är det fegt och ynkligt att skicka otrevliga PM som man inte törs stå för offentligt. Tycker inte att du skall ta åt dej!
Birgit Ek
Reserv
Jag fattar inte hur vissa är funtade, jag själv är juh för det mesta rätt styv i korken, men aldrig att jag fått nåt liknande pm. Tvärtom har jag bara fått trevliga pm, vilket jag tycker att alla borde få, pm funktionen borde juh va´för att man ska kunna meddela sig emellan varann utan smygande påhopp. Nu är det juh förbjudet att lägga ut ett pm i forumet........men är det förbjudet att gå ut med namnet på nån som mobbas bakom kulisserna?Kram på dig Gillan, det är du värd wub.gif
stina
Fy bubblans vad dåligt!!!! Nån som gör så är nästan värd att hängas ut offentligt!!!

En jättekram - klart att du ska va mé!!!!

wub.gif wub.gif wub.gif
kristerh
Kan bara hålla med alla föregående talare,
det är bara forumägaren som kan bestämma om att någon inte får vara här.
dessutom kan man ju undra vad som är fel på den /de personer som håller på att förfölja någon med elaka pm sad.gif
krister
Kathy
CITAT (birgitek @ 15-12-2005, 10:30)
Visst är det fegt och ynkligt att skicka otrevliga PM som man inte törs stå för offentligt. Tycker inte att du skall ta åt dej!
Birgit Ek

Precis. wub.gif
*Felix matte*
Nämen så jädrans fega en del kan vara mad.gif
Instämmer i vad de andra sagt och vill att du kommer tillbaka så fort du orkar
du är saknad av många.wub.gif

Kram wub.gif
Magdis
Vem i hela friden är så urbota löjlig att den skickar ett sånt PM till någon?? blink.gif Den personen är ju uppenbarligen inte vid sunda vätskor....ta inte åt dig av det Evgeni! Hjulet snurrar men hamstern är död....ungefär så skulle jag tänka om en person som skickade nåt sånt till mig.
silos
Kära goa Gillan;du får bara INTE ta åt dig när någon sänt dig elakt PM!!!!

Elaka PM talar ENDAST om vad den personen går för som har skrivit ett sådant PM!!!!

Till syvende och sidst så måste sådan person mår fruktansvärt dåligt inom sig som beteer sig på det viset:alltså sänder elaka PM.

Jag bara önskar att du stannar kvar här på Odla wub.gif wub.gif wub.gif
mamamaggan
Som flera andra redan sagt så säger PM:et mer om den som skickat det än något annat.

Ta inte åt dig!

Hoppas du stannar nu wub.gif .
Caprice
Det finns massor av människor som håller till här på Odla, och man kan helt enkelt inte "gå ihop" med alla...

Men den som skickat ett elakt PM till dej svarar för sig själv och sina egna åsikter, och inte för oss andra här..

Tycker det är bara löjligt att skicka sådana PM, den personen framstår endast som löjlig!


Ta inte åt dej, Gillan, det finns ingen anledning alls! wub.gif
Biggan_
Jag instämmer med de övriga här och hoppas att du känner vårt stöd! Jag hoppas den personen som har gjort detta mot dej blir avstängd eller varnad, för du har väl anmält det? En ursäkt hoppas jag att du också får av vederbörande, men har man inte vett att uppföra sig väl så har man väl inte vett att be om ursäkt heller sad.gif
Jag saknar dej jättemycket och hoppas att du snart är tillbaka wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
Om det är lite stake i den som skickat pm:et så skulle h*n tillkännage sig här med en förklaring, tystnaden tyder på en människa med mycket dålig (eller totalt avsaknad av) stil.
kerstin z5-6
Gör som de andra säger skicka pm et till admin-Och strunta i vad som står där -för det är inte sant!
Bedrövligt med sådana usla personer
Hoppas du kommer tillbaka ! Nu vänder ljuset snart -
Vi saknar dej redan
Kram
K smile.gif
Annlo
Man kan inte falla alla i smaken rolleyes.gif Men från att ha olika åsikter till att skicka otrevliga meil är steget långt... sad.gif För långt! mad.gif

Håller med de andra! Skicka det till Ingemar så får han avgöra om denne person platsar här! mad.gif

Upp med hakan och kram på dig Evgeni! wub.gif
Fialotta
Men hur kan den som skickade dig detta PM tala för oss alla andra...mycke dålig stil säger jag oxå....du är mycke omtyckt här på odla...så är det bara...skicka till Ingemar på stört!

Du ska visst vara kvar här wub.gif
yla
uch jag kan inte begripa sånt
men hoppas du inte försvinner nu då du vet att resdten av oss vill ha dej kvar
stå på dej
o hoppas att ditt kaos lugnar ner sej o att du får lugn och ro sen
kramar från mej rolleyes.gif
Eva St
Hur i herrans namn kan någon komma på en sådan tanke att för det första göra sig till tals för oss andra här på forumet och för det andra göra någon illa på detta viset. Tycker det säger ganska mycket om den personen.
Ta inte åt dig ett ord av vad denna någon har skrivit utan se till att vara rädd om dig själv och hoppas allt lugnar ner sig omkring dig
Skickar många styrkekramar till dig
Eva St
andersen
Ja Gillan, jag kan förstå hur du tänker och hur arg och lessen du är.

Jag kan tycka att det måste ta slut med tarvligheterna här på forumet,jag är en person som har kommit i konflikt med flera på forumet men vad jag kan komma ihåg så har det aldrig kommit dumma PM till mej utan tvärt om dom PM som har kommit har varit av den natur att försöka att lägga saker till rätta så att det blir bra igen.

Tycker som flera andra här skicka PM et till Ingmar så får han ta itur med det, och om det kommer flera sådana PM så strunta i att man inte får lägga ut PM på forumet lägg ut dom endå.

Gillan det här problemet och dina andra problem,försök att ta det lungt och lös ett problem i taget.

Mvh andersen
LadyG
CITAT (Evgeni @ 15-12-2005, 09:32)
Ovanpå detta får jag ett pm, där en person frågar mig om
jag snart inte skall förstå att jag inte är välkommen här på
Odla. Självklart blir jag schockad, arg och ledsen. Men det
värsta är ju att man börjar fundera på om det är sannt.

Steg ett, anmäl till Ingemar. Steg två, skit i det. Du ska inte ta åt dig av dravel. VI tycker du är sympatisk och trevlig och DET ska du ta åt dig av. Bry dig inte om vad en ensam dårfink tycker. Den anonyma dårfinken kan dra dit pepparn växer så det blir fartränder på vägen för allt vad jag bryr mig. Otroligt dålig stil.

Varför händer det såna här saker med jämna mellanrum? Det är precis som om någon blir uttråkad av att se oss ha roliga, seriösa och givande debatter, så då måste h*n fördärva för oss andra för att få ha sitt lilla roliga. En sån knäppgök!
netaave
Undrar som många andra vem som har mage att skicka sådans skit till dig?
Hoppas verkligen du anmält och att vederbörande redan är avstängd.
Ophelia
CITAT (Evgeni @ 15-12-2005, 09:32)
Ovanpå detta får jag ett pm, där en person frågar mig om
jag snart inte skall förstå att jag inte är välkommen här på
Odla. Självklart blir jag schockad, arg och ledsen. Men det
värsta är ju att man börjar fundera på om det är sannt.

Hade jag mått bättre psykiskt, hade jag kanske kunnat ta det
för vad det är, helt enkelt en person som inte gillar mig.

Det är ju helt fritt till varje person att gilla/ogilla andra och uttrycka det. Alla kan inte gilla alla (fast det är svårt att uttrycka sådant när man inte känner varandra).

Vad som jag inte gillar är att människor tror sig ha beslutanderätt över vem som är och inte är välkommen på ett allmänt forum. En sådan person talar ju då indirekt även för mig och det går jag INTE med på. Jag är kompetent nog att själv uttrycka mina åsikter och jag har då aldrig varit med att du skulle vara på något sätt obehaglig/dum/elak. Tvärtom tycker jag att du verkar väldigt rar, snäll och go. Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet. mad.gif
Snöflinga
Varför går det inte att spåra obehagliga p.m.......... Det är verkligen sorgligt att "trollet" inte spricker i den sol som nu skiner i forumet blink.gif

Evgeni, hoppas av hela mitt hjärta att du stannar kvar, skulle sakna dej annars ............. Kram
Reserv
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
. Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet. mad.gif

Helt fucking otroligt att inte du Ophelia fått elaka pm blink.gif Du som ska "göra processen kort med fanskapet", "moona ihjäl" folk du ogillar och skriver "dumma människa" när du inte tycker att nån fattat som du laugh.gif laugh.gif Näe, jag tycker inte att du är värd att få såna pm, men man kan juh undra varför inte du får såna när Gillan och Felix matte får, dom som är så gulliga och rara. Eller sitter nån elak jävel och känner på sig att aha, den människan verkar inte må så bra nu, då kan jag passa på att jävlas lite? Du är skön Ophelia, rakt på sak, helt i min smak wub.gif

Och till snöflinga, pm behöver juh inte spåras, det står vem som skickat dom..........eller kan man kringå det på nåt sätt? Nån som vet?
Boxer
Fy för den lede, vad otrevligt! Man behöver inte må dåligt innan, för att ta illa upp för en sån sak.



Snälla! Skaka av dig det vidriga påhoppet. *hjälper till med mina goaste gubbar*
Ophelia
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 18:54)
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
. Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet.  :angry:

Helt fucking otroligt att inte du Ophelia fått elaka pm blink.gif Du som ska "göra processen kort med fanskapet", "moona ihjäl" folk du ogillar och skriver "dumma människa" när du inte tycker att nån fattat som du laugh.gif laugh.gif Näe, jag tycker inte att du är värd att få såna pm, men man kan juh undra varför inte du får såna när Gillan och Felix matte får, dom som är så gulliga och rara. Eller sitter nån elak jävel och känner på sig att aha, den människan verkar inte må så bra nu, då kan jag passa på att jävlas lite? Du är skön Ophelia, rakt på sak, helt i min smak wub.gif

Och till snöflinga, pm behöver juh inte spåras, det står vem som skickat dom..........eller kan man kringå det på nåt sätt? Nån som vet?

Puss på dig du din luring laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Du kan då smickra såhär till jul biggrin.gif biggrin.gif

Jag vet ärligt talat inte varför de som är så snälla och rara ska behöva få otrevligheter som jävliga anonyma PM. Kanske för att de själva är så grymt fega, mår dåligt och inte vågar ge ut sin frustration på annat sätt. Hur som haver så är det definitivt inte riktigt som det ska hos den/dem som pysslar med sådant.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 18:54)
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
. Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet.  mad.gif

Helt fucking otroligt att inte du Ophelia fått elaka pm blink.gif Du som ska "göra processen kort med fanskapet", "moona ihjäl" folk du ogillar och skriver "dumma människa" när du inte tycker att nån fattat som du laugh.gif laugh.gif Näe, jag tycker inte att du är värd att få såna pm, men man kan juh undra varför inte du får såna när Gillan och Felix matte får, dom som är så gulliga och rara. Eller sitter nån elak jävel och känner på sig att aha, den människan verkar inte må så bra nu, då kan jag passa på att jävlas lite? Du är skön Ophelia, rakt på sak, helt i min smak wub.gif

Och till snöflinga, pm behöver juh inte spåras, det står vem som skickat dom..........eller kan man kringå det på nåt sätt? Nån som vet?

Tack Reserv! Du är alltid så vänlig wub.gif Jag tror att det kan bero på att både Gillan och jag är ganska "öppna"... jag har många ggr fått frågan hur jag kan vara så öppen och utlämnande.... det är sån jag är och alltid har varit.

Kan berätta en grej från Rehab, vi var ett ganska stort gäng "patienter" plus en läkare, sköterska , sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist och farmaceut. Vi ombads ställa frågor och berätta om vad hinder och besvär som sjukdomen orsakat oss.
Det var ganska tyst i salen... tills jag sa att just toalettbesöken kunde vara lite jobbiga pga att jag ofta drabbades av muskelkramper och då är det liksom lite svårt att torka sig.
Döm om min förvåning när alla berömde mig för att jag vågade prata om sånt... till o me doktorn tyckte att jag var "modig"
Men herregud... alla går på toa varje dag...flera ggr till o me.
Annlo
CITAT (Felix matte @ 15-12-2005, 20:07)
Kan berätta en grej från Rehab, vi var ett ganska stort gäng "patienter" plus en läkare, sköterska , sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist och farmaceut. Vi ombads ställa frågor och berätta om vad hinder och besvär som sjukdomen orsakat oss.
Det var ganska tyst i salen... tills jag sa att just toalettbesöken kunde vara lite jobbiga pga att jag ofta drabbades av muskelkramper och då är det liksom lite svårt att torka sig.
Döm om min förvåning när alla berömde mig för att jag vågade prata om sånt... till o me doktorn tyckte att jag var "modig"
Men herregud... alla går på toa varje dag...flera ggr till o me.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
wub.gif Det är nog därför alla gillar dig här också! Din sköna stil! wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 18:54)
Helt fucking otroligt att inte du Ophelia fått elaka pm blink.gif Du som ska "göra processen kort med fanskapet", "moona ihjäl" folk du ogillar och skriver "dumma människa" när du inte tycker att nån fattat som du laugh.gif laugh.gif Näe, jag tycker inte att du är värd att få såna pm, men man kan juh undra varför inte du får såna när Gillan och Felix matte får, dom som är så gulliga och rara.

Jag tror helt enkelt det är så att denna person är otroligt feg och vågar inte ge sig på såna som t.ex. Ophelia och dig Reserv, för då vet personen att h*n kommer att få f*n för det! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 15-12-2005, 20:10)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
wub.gif Det är nog därför alla gillar dig här också! Din sköna stil! wub.gif

Tack Annlo wub.gif ..nästan alla tongue.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 15-12-2005, 20:20)
CITAT (Annlo @ 15-12-2005, 20:10)

laugh.gif  :lol:  :lol:
wub.gif  Det är nog därför alla gillar dig här också! Din sköna stil! wub.gif

Tack Annlo wub.gif ..nästan alla tongue.gif laugh.gif

Äh, det är säkert bara trollpackor som inte gillar dig, och dom räknas juh ändå inte wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 20:23)
CITAT (Felix matte @ 15-12-2005, 20:20)
CITAT (Annlo @ 15-12-2005, 20:10)

laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
wub.gif  Det är nog därför alla gillar dig här också! Din sköna stil! wub.gif

Tack Annlo wub.gif ..nästan alla tongue.gif laugh.gif

Äh, det är säkert bara trollpackor som inte gillar dig, och dom räknas juh ändå inte wub.gif

wub.gif
och nu när jag har "lämnat ut" mig ännu mer så hoppas jag att Gillan snart är tillbaka så jag slipper känna mig ensam smile.gif
pejori
hördu gillan.....jag vill ha dej kvar på odla laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anmäl PM:et till ingemar och tala sedan om namnet för oss. rolleyes.gif
sen är det ingen som skickar sådana PM mer smile.gif
ha en god jul och ett gott nytt år gillan smile.gif
Tesa
Morrr.....så DÄR gör man ju bara inte...
Inte för att jag vet NÅNTING om vad som ligger bakom eftersom jag bara skummat här de sista dagarna men det finns INGET som ursäktar ett sånt beteende... mad.gif
Hoppas du klarar att skaka av dig det...
Gåsis
Jag vill också läsa mer av dig Gillan. Man får kanske inte lägga ut PM, men det kan inte vara förbjudet att tala om vem man får PM från. Man måste ju inte säga vad som stått... wacko.gif

All respekt om du inte orkar men vi gillar dig wub.gif

/Åsa
Caprice
CITAT (Gåsis @ 15-12-2005, 20:55)
Jag vill också läsa mer av dig Gillan. Man får kanske inte lägga ut PM, men det kan inte vara förbjudet att tala om vem man får PM från. Man måste ju inte säga vad som stått... wacko.gif

All respekt om du inte orkar men vi gillar dig wub.gif

/Åsa

Håller inte med!

Om någon skickar ett PM till mej, så får denne person stå för det med...

Mao, skulle vara intressant om du la ut det, Gillan...

mad.gif
Gåsis
Fast det är ju sagt en gång att det inte är tillåtet att publicera PM..... man måste nog hålla sig till forumreglerna oavsett vad man tycker.

/Åsa
Reserv
CITAT (Gåsis @ 15-12-2005, 21:45)
Fast det är ju sagt en gång att det inte är tillåtet att publicera PM..... man måste nog hålla sig till forumreglerna oavsett vad man tycker.

/Åsa

Därmed inte sagt att det är förbjudet att tala om vem man fått taskiga pm av rolleyes.gif
Gåsis
CITAT (Gåsis @ 15-12-2005, 20:55)
Jag vill också läsa mer av dig Gillan. Man får kanske inte lägga ut PM, men det kan inte vara förbjudet att tala om vem man får PM från. Man måste ju inte säga vad som stått... wacko.gif

All respekt om du inte orkar men vi gillar dig wub.gif

/Åsa

Så sa jag...

/Åsa
Anki på Öland
Håller med alla negativa ord om PM-skrivaren och alla positiva ord om Gillan.
Anki
LadyG
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 21:46)
CITAT (Gåsis @ 15-12-2005, 21:45)
Fast det är ju sagt en gång att det inte är tillåtet att publicera PM..... man måste nog hålla sig till forumreglerna oavsett vad man tycker.

/Åsa

Därmed inte sagt att det är förbjudet att tala om vem man fått taskiga pm av rolleyes.gif

Det är väl bara att köra hårt smile.gif
AnitaO
Den dagen som Ingemar skickar ett PM och säger att du inte är önskvärd så är det så.
Innan dess så är du VÄLDIGT önskvärd wub.gif
Fegisar som inte vågar stå för sina åsikter öppet är inget att bry sig om.
AndreasBlomquist
Jag håller med Reserv om att det borde vara tillåtet att lägga ut namnet på fanskapet som har skickat detta PM till dig!

Jag vill ju att du Gittan som har blivit min lilla PM-buddy stannar kvar jue! wub.gif
Castea
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet.  :angry:

wink.gif

Fick mig att tänka på en gammal hjärtevän som jobbade som konsult ute på ett företag. Han blev litet tråkad av de fast anställda på det sätt en inhyrd konsult brukar bli tråkad på.

Varpå en äldre fast anställd man (f d jugoslav) förbarmar sig över min hjärtevän och säger honom: "Hey *****, don´t let them f*ck around with you, and if they do, just come and tell me, and I will teach them "The Balkan Way".

ohmy.gif

wink.gif
zaaritha
Känner med dej!!
Har själv fått så´nt PM---men det var ju, när jag vart "bråkig", så det kan
ju vara förståeligt!
Tyvärr--blir jag aggressiv--ibland--o då "säjer" jag så´nt, jag egentligen
inte menar!! unsure.gif
Boxer
CITAT (Castea @ 16-12-2005, 20:08)
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet.  mad.gif

wink.gif

Fick mig att tänka på en gammal hjärtevän som jobbade som konsult ute på ett företag. Han blev litet tråkad av de fast anställda på det sätt en inhyrd konsult brukar bli tråkad på.

Varpå en äldre fast anställd man (f d jugoslav) förbarmar sig över min hjärtevän och säger honom: "Hey *****, don´t let them f*ck around with you, and if they do, just come and tell me, and I will teach them "The Balkan Way".

ohmy.gif

wink.gif

laugh.gif Undrar vad det betyder?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon