Full version: Paus i julstöket
Klematis
Pust. Roligt med tröttande kan man säga om julstädningen. Kände att det var dax för en paus med en kopp kaffe. Är ni klara med städningen eller håller ni på in i det sista? Jag känner en ganska stor tidsbrist just nu. Både med julklappar och mat och pyntning. Imorgon ska vi ta en tur till Liseberg och gå på julmarknaden. Det är första året som det blir av. Vi har pratat om det i flera år med det har inte blivit av. Min lilla katt är orolig och går runt och kollar undrar vad i all världen vi håller på med. Jag tillhör den sorten som rör till det ganska mycket när jag gör storstädning. Svårt att tro att det kan bli klart överhuvudtaget. Tidigare idag var jag och min dotter ute och satte upp ljus i utegranen och hängde upp lite godis till fåglarna. Här var det -10 grader i morse. HÄRLIGT VÄDER med solsken.
Klematis
Anki V
Jag har inte ens börjat.......

Jag känner att lätt panik börjar komma när jag hör hur alla "flänger på" trots att jag bestämt mig för att inte .......

Men å andra sidan
1. Jag har semester må, tis, tors. och fre nästa vecka. Då hinner jag mycket.
2.Jag har nyrenoverat så det behövs ingen grundlig städning, det är redan gjort.
3. Vi har dragit in på julklappar ordentligt i år. Bara barnbarnet ska få presenter (och hjärtevännen).
4. Jag har slutat att baka sju sorters kakor. Endast pepparkakshus och julmuffins står på listan och kanske matbröd om jag får långsamt nästa vecka laugh.gif
5. Jag har slutat att göra kalvsylta, leverpastej, pressylta och allt det där andra. Alla får önska sig en favorit som jag ställer på julbordet. Vi äter oss ändå "fördärvade".


Den här julen ska jag njuta av, inte ligga i migrän. rolleyes.gif
*Felix matte*
Ingen idé att börja med större städning den här mörka tiden.
Väntar till våren då solstrålarna avslöjar tongue.gif
netaave
Har också paus nu, röjer i garderoberna, barnen torkar målningen i köket, gubben städar badrummet.
Klematis
Visst är det konstigt att till julen ska ALLT vara så perfekt. Man sliter för att ska vara så och så allt ska vara extra fint. Sedan kommer huvudvärken som ett brev på posten. Tro att det är mest vi tjejer som lider av detta fenomen! Men jag ska försöka bli klar i bärjan av veckan så man kan ta det lugnt sista dagarna. Nu ska jag slå in några julklappar som ska skickas vidare till släktingar.
Klematis
Allis
Jag tar det lugnt, inget julbak och ingen storstädning och ingen större matlagning. Det mesta finns ju färdigt i affären. Det blir jul ändå. Det viktigaste är att man får koppla av och umgås med släkten tongue.gif
Reserv
CITAT (Klematis @ 17-12-2005, 17:31)
Sedan kommer huvudvärken som ett brev på posten.

Tror bestämt att posten redan vart här sad.gif Det är ett evinnerligt stressande, längtar riktigt ordentligt till den 25:e, då är skiten över. Innan dess ska julmaten fixas, julbaket bakas och sen har vi juh den traditionella julgodisaftonen på uppesittarkvällen.
netaave
Fast om inte jag skulle fara omkring som jag gör till jul skulle det aldrig bli riktigt storstädat.
På vår och sommar vill man ju vara ute, inte inne och städa. Nej jag fortsätter nog med mitt årliga julstök, städar med såpa putsar min mässing och har mig. tongue.gif
kerstin z5-6
Klart , med städning och klätt granen idag -eftersom söte sonen ska åka till flickvän i bohuslän över jul -så blir det lillejul här redan to kväll smile.gif
Tesa
Jag har städat hela hösten redan..men vad hjälper det.... sad.gif
Vet inte var alla saker kommer ifrån och allt damm och smuts..känns som Davids kamp mot Goliat....men David vann väl eller?? wink.gif Så då gör förhoppningsvis jag med det innan jul...
Ska städa mitt stora skafferi ikväll för nu har vi inte tagit en mus därpå flera dar...förhoppningsvis är den kampen vunnen då... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon