Full version: Premiär!
stina
Jag har för första gången tillagat och ätit lutfisk ikväll. Det var ju riktigt gott, med vitsås, senap och gröna ärtor. Har alltid trott att jag inte gillar det, vad fel man kan ha!!! rolleyes.gif

Gillar ni lutfisk och vad har ni till isåfall?
Ophelia
Ja det är gott. Tyvärr sätter man väl i sig för mycket av julbordet att lutfisken inte får visa framfötterna.

Jag brukar äta med kokt potatis, vitsås, gröna ärter och kryddpeppar.

smile.gif smile.gif
stina
Har du det på julbordet alltså??? Är det så man ska äta det egentligen. Jag åt det nu ikväll alltså.... ohmy.gif rolleyes.gif
Anki på Öland
Vi har det på julbordet. Fast dom gröna ärtorna klarar jag mig utan! unsure.gif
Anki
Castea
Jättegott med lutfisk. Äter det gärna, med potatis, vit sås och gröna ärter.
stina
Har ni senap till också? Jag åt det så och min sambo sa att "det är du nog den enda som gör". Han hade aldrig hört att man har senap till lutfisk. Det var jättegott!!! unsure.gif
mamamaggan
Äter med potatis,vitsås och kryddpeppar. Supergott!

När jag bodde hemma så åt vi det flera gånger kring jul. Mamma hade som tradition att alltid göra i ordning det till Lucia.
Pirum
CITAT (stina @ 20-12-2005, 20:23)
Har du det på julbordet alltså??? Är det så man ska äta det egentligen. Jag åt det nu ikväll alltså....  :o  :rolleyes:

Ja, bortsett från skinkan så är väl lutfisken kanske den äldsta maträtten på vårt julbord smile.gif Prinskorvar, köttbullar, Jansons Elände, och andra nymodigheter har inget att sätta emot vad gäller historiska anor smile.gif

Tillägg : "ska och ska" förresten, man kan väl äta lutfisk när som helst smile.gif Ja, inte jag då, kanske ska börja äta det "när jag blir stor". (när nu det råkar inträffa)
Betty
Det här är min åsikt om lutfisk:
ingrid fuxwall
Lutfisk är inte ätbart enligt min åsikt men för den skull finns det ju inget som säger att jag har rätt.
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-12-2005, 23:46)
Lutfisk är inte ätbart enligt min åsikt men för den skull finns det ju inget som säger att jag har rätt.

Instämmer rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon