Full version: Äntligen julledig
netaave
Jobbade sista dagen före jul idag, yngsta dottern har haft avslutning nu i kväll. Alltså kan jag sova länge i morgon då den äldsta klarar sig själv. Ser verkligen fram emot det, men kommer väl förmodligen att vakna hur pigg som helst i vanlig tid 5.45 tongue.gif
I så fall ska jag hämta tidningen och krypa tillbaka under fällen. Är inte det livskvalité så säg?
Är också klar med i stort sett allting utom matlagningen, den ska fixas i morgon.
Tror inte jag haft sådan koll på julen någonsin, brukar vara den som tar in tidningen innan jag lägger mig på julaftonsnatten.
Men nu ska vi på en kryssning som inte kostar oss ett öre med julbord och allt, to-fre, så i år ska det inte bli någon uppesittarkväll. Ska bara spara griljeringen av skinkan för det hör till att det ska göras kvällen före.
Anki V
Jag skulle också vara julledig men i kväll drabbades vi av ett haveri i ett av våra datasystem så vårt sjukhus använder sig av "manuella rutiner" i kväll/natt.

I morgon måste jag till jobbet ockh reda upp kaoset. Det tar säkert hela dagen och en bra bit av kvällen också innan man sett till att alla berörda får information, fått reda i alla papper, kontaktat leverantörer och tekniker osv. sad.gif
/Anki
Saiai
Hurra! Jag får jobba julafton kväll!
anne-li i olofstorp
Ja tänk så det kan bli!
Stressade hela helgen för att hinna få jul trots att jag skulle jobba hela veckan, vilket var jobbigt eftersom jag nu har passerat 3-månadersgränsen för en förkylning (inkl 3 st antibiotikakurer, öroninflammation, ögoninflammation, ont i halsen och en j-g hosta). Handlade mat i fredags, tillagade den på lördagen (300 köttbullar-tur det finns ugn och långpanna) -jag har mat till midsommar jag lovar. sedan på lördag kväll när jag skulle ringa dottern så lät jag som en ful gubbe.
Det enda som kom ur mun på mig var osammanhängande flämtningar och lite lite konstiga ljud.
Talförbud!!!!!!!!!!!
sjukskrivning 2 veckor!!!!!!!!!!!!
ny antibiotika!!!!!!!!!!!! (men då ska öronen bli bra också!!!)
vila, vila, vila!!!!!!!!!!!!
Katterna känner inte igen mig när jag pratar med dom, att ropa går ju inte och fy va de e jobbigt att inte prata!!!!!!

Men jul blir det i alla fall wacko.gif wink.gif
Snöflinga
Faktiskt synd om er ..... kram


wub.gif
Anki V
Äh, värre saker kan hända än en oplanerad dag på jobbet. laugh.gif
Jag är frisk, har ett jobb jag trivs med, mäniskor om kring mig som bryr sig om, hygglig ekonomi, en rik fritid och en hjärtevän.wub.gif

Snart är det jul.

God jul på er alla./Anki
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 20-12-2005, 21:25)
Tror inte jag haft sådan koll på julen någonsin, brukar vara den som tar in tidningen innan jag lägger mig på julaftonsnatten.
Men nu ska vi på en kryssning som inte kostar oss ett öre med julbord och allt, to-fre, så i år ska det inte bli någon uppesittarkväll. Ska bara spara griljeringen av skinkan för det hör till att det ska göras kvällen före.

Ha så mysigt nu under ledigheten wub.gif Gratis kryssning ohmy.gif ... näää, inte alls (bara liite) avis tongue.gif fast då skulle jag velat ha kryssningen på land (är ju rädd för djupa vatten sleep.gif )
*Felix matte*
CITAT (Anki V @ 20-12-2005, 22:24)
Äh, värre saker kan hända än en oplanerad dag på jobbet. laugh.gif
Jag är frisk, har ett jobb jag trivs med, mäniskor om kring mig som bryr sig om, hygglig ekonomi, en rik fritid och en hjärtevän.wub.gif

Snart är det jul.

God jul på er alla./Anki

Så fantastiskt att få läsa inlägg som ditt. wub.gif

Önskar dig en riktigt GOD JUL! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (anne-li i olofstorp @ 20-12-2005, 21:40)
Ja tänk så det kan bli!
Stressade hela helgen för att hinna få jul trots att jag skulle jobba hela veckan, vilket var jobbigt eftersom jag nu har passerat 3-månadersgränsen för en förkylning (inkl 3 st antibiotikakurer, öroninflammation, ögoninflammation, ont i halsen och en j-g hosta). Handlade mat i fredags, tillagade den på lördagen (300 köttbullar-tur det finns ugn och långpanna) -jag har mat till midsommar jag lovar. sedan på lördag kväll när jag skulle ringa dottern så lät jag som en ful gubbe.
Det enda som kom ur mun på mig var osammanhängande flämtningar och lite lite konstiga ljud.
Talförbud!!!!!!!!!!!
sjukskrivning 2 veckor!!!!!!!!!!!!
ny antibiotika!!!!!!!!!!!! (men då ska öronen bli bra också!!!)
vila, vila, vila!!!!!!!!!!!!
Katterna känner inte igen mig när jag pratar med dom, att ropa går ju inte och fy va de e jobbigt att inte prata!!!!!!

Men jul blir det i alla fall wacko.gif wink.gif

Ta´t lugnt nu... julen brukar komma oavsett vi stressar eller inte tongue.gif biggrin.gif
Sköt om dig och kom ihåg att livet inte går i repris. wub.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 22:44)
Gratis kryssning ohmy.gif ... näää, inte alls (bara liite) avis tongue.gif fast då skulle jag velat ha kryssningen på land (är ju rädd för djupa vatten sleep.gif )

Finns inget vatten i båten, bara runt och under den och där ska inte jag vara! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 20-12-2005, 23:31)
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 22:44)
Gratis kryssning ohmy.gif ... näää, inte alls (bara liite) avis tongue.gif  fast då skulle jag velat ha kryssningen på land (är ju rädd för djupa vatten sleep.gif )

Finns inget vatten i båten, bara runt och under den och där ska inte jag vara! tongue.gif

Om man tänker så... tongue.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 23:33)
CITAT (netaave @ 20-12-2005, 23:31)
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 22:44)
Gratis kryssning ohmy.gif ... näää, inte alls (bara liite) avis tongue.gif  fast då skulle jag velat ha kryssningen på land (är ju rädd för djupa vatten sleep.gif )

Finns inget vatten i båten, bara runt och under den och där ska inte jag vara! tongue.gif

Om man tänker så... tongue.gif

Jag lovar dig att du märker det inte.
Det är som att gå på ett stort varuhus med lite restauranger här och där.
Jag har åkt en gång då jag kände av vattnet, men då blåste det 32 m/sek
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 20-12-2005, 23:36)
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 23:33)
CITAT (netaave @ 20-12-2005, 23:31)
CITAT (Felix matte @ 20-12-2005, 22:44)
Gratis kryssning ohmy.gif ... näää, inte alls (bara liite) avis tongue.gif  fast då skulle jag velat ha kryssningen på land (är ju rädd för djupa vatten sleep.gif )

Finns inget vatten i båten, bara runt och under den och där ska inte jag vara! tongue.gif

Om man tänker så... tongue.gif

Jag lovar dig att du märker det inte.
Det är som att gå på ett stort varuhus med lite restauranger här och där.
Jag har åkt en gång då jag kände av vattnet, men då blåste det 32 m/sek

Faktiskt så har jag åkt färjan Göteborg - Fredrikshamn.. Gick hur bra som helt biggrin.gif
Spenderade till o me en del pengar i spelhallen tillsammans med yngsta dottern tongue.gif
Men idag känns det igen som oöverstigligt att gå ombord... men vem vet... kanske blir Tysklandsresan av en vacker dag. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon