silos
.
Snöflinga
Jamen hur många vuxna, bortskämda ungar har du blink.gif Låt dem fixa maten till dej istället wub.gif Hoppas de åtminstone lägger en rejäl peng i matkassan + hyra......... Mitt tips: gör ett arbets chema huh.gif

Ursäkta att jag blir lite upprörd, men får en känsla att de utnyttjar dej wub.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2005, 19:51)
Jamen hur många vuxna, bortskämda ungar har du  :blink:  Låt dem fixa maten till dej istället  :wub:   Hoppas de åtminstone lägger en rejäl peng i matkassan + hyra.........  Mitt tips: gör ett arbets chema  :huh:

  Ursäkta att jag blir lite upprörd, men får en känsla att de utnyttjar dej  :wub:

sleep.gif vissel, vissel blink.gif unsure.gif huh.gif Jag börjar smått fundera på om det står Jack ass i pannan på mig sad.gif Har nog inte sett ungarna som bortskämda..........bara lite.....uppassade kanske wink.gif Vi har nog tyckt att "det går fortare om vi gör det själva" eller "det blir inte lika söligt om vi gör det istället". Säger som björnen Baloo ja - en björntjänst gör juh ingen glad.......... wacko.gif
Snöflinga
O.K. uppassade, men ändå.... vet ej åldern, är de mellan åtta till frortisar kan jag förstå... men som sagt jag blev bara lite upprörd å´Solis vägnar wub.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2005, 20:09)
O.K. uppassade, men ändå.... vet ej åldern, är de mellan åtta till frortisar kan jag förstå... men som sagt jag blev bara lite upprörd å´Solis vägnar wub.gif

laugh.gif laugh.gif Mina är allt mellan 8 och 32 åriga "fjortisar", dom borde kunna ta lite ansvar, allrahelst nu när ansvaret bara är mitt. Efter nyår kanske vi inför lite ordning på torpet rolleyes.gif
Inga från Närke
Har inte dina barn flyttad hemifrån Silos? Då kan de inte komma och kräva av dig att du skall göra mat till dem.
Du har dina tider när du vill äta och ska inte behöva passa på dem. Jag hoppas även som Snöflingan att de bidrar med lite matpengar om de äter hos dig.
Att du bjuder dem ibland när du själv har lust det är OK tycker jag men de ska inte förvänta sig att du ska stå till pass framför allt om de inte bor hemma hos dig. Det är min åsikt.
silos
.
Inga från Närke
Ja då så Silos då är det ju bra och alla är nöjda, men som sagt du har ju rätt att ha en dålig dag som alla andra så du behöver inte skämmas.

Det är skönt att ha sina barn som kan hjälpa till om man skulle behöva, men de ska inte utnyttja sina gamla föräldrar utan det ska vara ömsesidigt utbyte och det verkar ni ju ha.
amaira
CITAT (silos @ 21-12-2005, 22:56)
Men idag mådde jag inte riktigt bra och "offertanten" kom fram mad.gif

När jag blir "sådär" - så säger jag det!
Det gjorde jag även när barnen var små.

Först snäser jag, eller är "elak" på nåt annat vis. Sen först märker jag det ju, själv.
Då har jag brukat säga nåt sånthär:

"jag är trött och grinig idag, det är inte ert fel, men det är så det är"
och
"jag funkar inte att prata med nu" (eller nåt, vad det kan va som inte "går så bra" just då)

Det tar bort lite av offerkänslan, både hos mig själv och de som är omkring, samtidigt som det ger mig rätten att faktiskt vara "trött och grinig" när jag är det.

kramisar
Kalinsi
Ja jag säger då det, jag är då den vuxna dottern som det skrivs om.
Och den vuxna 27åriga dottern blev minst sagt lite upprörd när hon (jag)
läste det här. Snacka om att människor upplever saker på knasigt vis
när man har ont och är trött. Vilket iofs är fullt förståeligt,
men jag måste säga att jag blev lite ledsen när jag på ett öppet forum fick
läsa saker som jag inte tycker stämmer helt överrens med verkligheten.

Nu är det dock okej, för vi har pratat om det. Och jag tänker inte skriva och
försvara mig i detta inlägg. För jag vet själv vad jag gör för min älskade
mamma och jag vet att jag inte utnyttjar henne. Och jag vet att
orden som skrevs om mig och mitt "mackätande" inte riktigt stämde
överrens med verkligheten.

Här i våran fastighetslänga bor vi ganska nära varandra,
och vi gör det delvis för att kunna hjälpas åt med olika saker.
Sedan att man har dåliga dagar, det är en sak. Men man
kanske ska tänka till liiite till innan man skriver vissa saker
och får det att se felaktigt ut.

Jag älskar min mamma och jag månar mycket om henne,
varje dag talar jag om för henne hur mycket jag tycker om henne,
för det tycker jag är viktigt. På morgnarna när hon har ont och svårt
att komma upp rastar jag hennes hundar, medan hon istället
sätter igång kaffet inne.

Igårkväll startade hon tvättmaskinerna i tvättstugan,
medan jag och min låtsasbror sedan tömde de och torktumlade
och hängde upp och tog hem tvätten.

En dag varje vecka har jag kloklippning av mina och mammas
hundar, jag tar även hand om bad av hundarna, jag tar
hand om deras pälsar eftersom mamma har svårt att böja sig
ibland. Jag tar de till veterinären när de behöver gå dit.

Vi hjälps helt enkelt åt! Mamma gör de saker hon tycker om eller
har lättare för, och jag gör de saker som jag har lättare för, det
är ett samarbete.

Ja...se nu blev det ändå lite "försvarstal"....
Reserv
Sitter och småler för mig själv här rolleyes.gif Kan inte va´det lättaste att va´oense och behöva nyttja samma dator, kan riktigt se det framför mig......- Flytta på dig så jag får svara tongue.gif
olgak
CITAT (Reserv @ 21-12-2005, 20:11)
laugh.gif  :lol: Mina är allt mellan 8 och 32 åriga "fjortisar", dom borde kunna ta lite ansvar, allrahelst nu när ansvaret bara är mitt. Efter nyår kanske vi inför lite ordning på torpet rolleyes.gif

Du är då för härlig Reserv! laugh.gif wub.gif God Jul på dig!
Magdis
Det är ju lätt att sitta och göra bedömningar utifrån enstaka fragment som man läser. Här har det tydligen tolkats in mer än det borde. Vill bara säga att jag förstår er båda två, Silos och Kalinsi. Det är ju så det kan vara...ibland har man en dålig dag och behöver få gnälla av sig lite. Det behöver inte betyda att någon annan har gjort något fel.
Kram/Magdis smile.gif
silos
När jag ser rött så ser jag inte alls;mer än min egen lilla värld sad.gif
Magdis
CITAT (silos @ 22-12-2005, 12:43)
När jag ser rött så ser jag inte alls;mer än min egen lilla värld sad.gif

Så är det nog för alla emellanåt! Jag tycker inte du behöver få dåligt samvete för det. Om du berättar för dina barn när du har dina dåliga perioder så är jag säker på att de förstår och kan pyssla om dig lite extra just då. smile.gif
silos
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2005, 12:45)
CITAT (silos @ 22-12-2005, 12:43)
När jag ser rött så ser jag inte alls;mer än min egen lilla värld sad.gif

Så är det nog för alla emellanåt! Jag tycker inte du behöver få dåligt samvete för det. Om du berättar för dina barn när du har dina dåliga perioder så är jag säker på att de förstår och kan pyssla om dig lite extra just då. smile.gif

Jag blir jo alltid först så otroligt sur,vresig,ilsken,förbannad och spelar offerrollen så att det skriker om det och alla i min närhet försöker att smyga på tån t.o.m stackars vovvarna och först då när jag ser vovvarnas reaktion kan jag fatta hur fel ute jag har varit sad.gif

Barnen och jag brukar kunna tala om allt detta men ack så svårt det är för mig att ändra på et urgammalt beteende hos mig;och jag som ständigt har pratat om kärlekens betydelse sad.gif (det är väl det som saknas hos mig själv just kärleken sad.gif )
silos
CITAT (Reserv @ 22-12-2005, 11:43)
Sitter och småler för mig själv här rolleyes.gif Kan inte va´det lättaste att va´oense och behöva nyttja samma dator, kan riktigt se det framför mig......- Flytta på dig så jag får svara tongue.gif

Min dotter kom och läste över axeln på mig
och skrattade gott åt ditt inlägg. biggrin.gif
Hon skickar kramar till dig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon