Sidor: 1, 2
Ejje
Nu när en hel tråd har handlat om en själv så känns det inte så roligt att stanna kvar.. jag vet ju inte om det kanske finns flera därute som tycker likadant wink.gif

/ Jenny
GoSatta
ja om du läser tråden så ser du ju att ingen håller med. Bry dig inte!!

i forum världen kommer sånt där med gämna mellanrum det är bara att titta och skratta och glömma bort.

God jul!
andersen
Jenny försök att glömma tråden. och god jul på dej.
Zarah P
Klart att du ska stanna - det där var bara någon som ville provocera.
Du är jättevälkommen på forumet! smile.gif
stennie
Bry du dig inte om den tråden..Visst ska du stanna:wub:
Carex
håller med, stanna, vi vill lära känna dig
Ophelia
Självklart att du ska smile.gif
Magdis
Det är klart att du ska stanna kvar! Och om det skulle finnas nån fler därute som tycker likadant som personen som skrev inlägget om dig, då är det deras problem! tongue.gif
Nicolina
wub.gif Tycker också du ska stanna , bry dej inte om idioten

Kram Nicolina
Margith
Självklart ska du stanna kvar!
Kram och God Jul smile.gif
yenny
Jag håller med alla andra jag och tycker du ska stanna kvar.
Fint namn du har föresten biggrin.gif
Betty
Säger som de övriga; Klart du ska stanna kvar! Hoppas du ska trivas här ! smile.gif
Caprice
Klart du ska stanna här!

Du ska se att antagligen skriver inte denne person fler inlägg här... sleep.gif

(eller fortsätter kanske under sin riktiga signatur...? ) unsure.gif
*Felix matte*
Stanna kvar wub.gif Som du ser så är det bara en fegskit som har tyckt annat... strunta i den.
Kathy
Självklart att du ska stanna. smile.gif
Berit
Livet är ett helvete
Berit
Jag blir slagen vareda helg, snart orkar jag inte mer
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 22-12-2005, 22:28)
Jag blir slagen vareda helg, snart orkar jag inte mer

Men snälla du kan du inte ta dig därifrån.
Usch... jag gråter sad.gif
Inga från Närke
CITAT (Berit @ 22-12-2005, 22:28)
Jag blir slagen vareda helg, snart orkar jag inte mer

Menar du detta Berit som du skriver så tycker jag du skall lämna ditt hem. Har du ingen släkt eller kär väninna som du kan anförtro dig åt eller vuxna barn som kan hjälpa dig. Eller ta kontakt med kvinnojouren.
Så ska man inte leva och du ska inte utstå detta oavsett hur mycket du älskar den som slår dig. Tag dig i kragen och gå därifrån. Vet att det kan vara svårt om ni haft ett liv tillsammans i många år, men du MÅSTE.
Det är inte bara du som behöver hjälp utan den som slår dig måste också få hjälp.
AndreasBlomquist
Ejje, stanna kvar!

Berit, för Guds skull se till att lämna hemmet om det är så som du skriver. Ingen, varken man eller kvinna ska acceptera att bli slagen i ett förhållande. sad.gif mad.gif
Tesa
Ejje...strunta i dumheterna och stanna här hos oss...

Och Berit...det gör mig riktigt ont...har INGEN förståelse för nån som slår...det är bara ett sätt att kontrollera en annan människa och det finns det ingen som har rätt till...
STÅ UPP FÖR DIG SJÄLV...och acceptera inte sån skit...
Hoppas du kan finna styrka att inse att du är värd att behandlas med respekt och orkar att göra slut på ett så destruktivt förhållande...
INGEN HAR RÄTT ATT KRÄNKA EN ANNAN MÄNNISKA
Snöflinga
Självklart skall du stanna kvar Ejje, vill höra mer av dej rolleyes.gif Och Berit, GÅ och vänd dej inte om....... vet ej om det finns kvinnojourer där du bor, men om sök dej dit och anmäl misshandeln........ Styrkekramar unsure.gif
zaaritha
var är tråden??
Vad har hänt??
Azeman
CITAT (Ejje @ 22-12-2005, 19:23)
Nu när en hel tråd har handlat om en själv så känns det inte så roligt att stanna kvar.. jag vet ju inte om det kanske finns flera därute som tycker likadant wink.gif

/ Jenny

får man fråga vilken tråd?
Azeman
CITAT (Berit @ 22-12-2005, 22:18)
Livet är ett helvete

jadu, det håller jag med om. men ibland så vänder det. och kan vända. för mig vände det.
Azeman
CITAT (Berit @ 22-12-2005, 22:28)
Jag blir slagen vareda helg, snart orkar jag inte mer

bara att dra därifrån. jobbigt att bli slagen, vet hure känns. men inte så ofta. men men. bara o dra därifrån.
zaaritha
Men--vad ÄR detta för hemskheter???!!
AndreasBlomquist
Zaaritha och Azeman, tråden som det ursprungligen handlade om är:

Denna tråden
Hannele
CITAT (Ejje @ 22-12-2005, 19:23)
Nu när en hel tråd har handlat om en själv så känns det inte så roligt att stanna kvar..

Jenny, har i cyberspace finns alla möjliga typer, som i verkliga livet.
Man kan inte bry sej om alla, vad de säger, då blir man tokig.

Självklart ska du fortsätta med dina inlägg.
Tänk, om bara vi mossiga gamla tanter skrev här?! Gôrtrist! rolleyes.gif
zaaritha
Förlåt--"ejje" var det ju!!
bejron
Berit, bejöver du hjälp här och nu måste du lämna efternamn eller adress så kan jag ringa polis om det är så illa.
zaaritha
Berit---detta är hemskt!!
Hör av dej!!
Berit
Tack för era pm, har svårt att skriva eftersom jag är skadad i höger hand.
MB1965
CITAT (Berit @ 23-12-2005, 08:28)
Tack för era pm, har svårt att skriva eftersom jag är skadad i höger hand.

Berit: Skadad ? Ta taxi till akuten, berätta läget, tala med polisen- ring en vän och be denne hämta dig och ge dig nånstans att sova. Fungerar inte det finns det härbärgen- kvinnojourer - att åka till.

Gör det NU.
amaira
Åh Herre Gud Berit!! ohmy.gif wub.gif wub.gif


Så HIMLA bra att du klarade att skriva om detta här!!!!!!!!!!!!!!!
sad.gif

Det här är inga lätta saker du lever i just nu. Inte heller att ta sig ur, och/eller att söka hjälp.
Kanske kan/klarar/ orkar du inte det just nu.
Skäms inte för det i så fall, vad du än gör!!!!!

Oavsett vad du gör (eller inte gör) just nu, så FORTSÄTT SKRIV här!!!!!
Vi är dina vänner, du har VÄNNER här!

Börja uttrycka dig, börja använda "orden", och kom ihåg, det är en PROCESS, och processer tar TID!
*kramar om mjukt och varsamt*




Ejje, så klart ska du stanna kvar!

Du är varken den första eller sista här, som råkar ut för "denna-hära" förklädda typen som använder sig av olika signaturer.
H*n är "aktiv" just nu, nu igen. Sist med signaturen "cat" i "Djur och natur".
Kanske också i pm ...

(fast när cats inlägg flyttades till nya husdjurstråden, förlorade det sin troll-verkan laugh.gif )

Det är inget att bry sig om.
Berit
Ibland känner jag så här att jag vill tala om detta. Jag har vänner, men många skulle bli förvånade om de visste hela sanningen.
amaira
CITAT (Berit @ 23-12-2005, 09:30)
men många skulle bli förvånade  om de visste hela sanningen.

Jag vet, eller snarare "vet" - det är så det brukar vara...

Fortsätt skriv, här, eller på någon av alla de andras sidor som finns omkring det här - för du är ju inte ensam om att befinna dig i din situation - om du nu mot förmodan skulle tro det.

Här är några exempel på sajter som jag letade upp nyss:


ex

ex

ex

ex

ex


Man behöver få "känna igen sig" i andra, "spegla" sig och sin situation, för att få den distansen som krävs för att man ska börja FÖRSTÅ vad som händer en!! (oavsett vad som händer en!!)

GE dig själv TIDEN, och var VARSAM med dig själv!!! (det är ju just ingen annan som är det, som du har det nu, eller hur...)


Varma kramar, än en gång.
Och du, SKRIV för Guds skull! I den mån du kan för din skada.
Det ett forum kan ge dig, som inte vännerna kan, är ANONYMITETEN!
Vilket också är detsamma som "varsamhet".

Inte för att inte vännerna "kan vara" varsamma, utan för att VERKLIGHETEN är så isande kall, hård, grym och ovarsam såna här gånger, att den behöver närmas mycket försiktigt.

Jag fortsätter att "vara med" om du fortsätter att skriva här.
Hannele
CITAT (Berit @ 23-12-2005, 09:30)
Jag har vänner, men många skulle bli förvånade om de visste hela sanningen.

Ja, psykopater kan vara väldigt trevliga. Ingen tror på kvinnan...
amaira
Det har du rätt i Hannele!


En sak till jag vill säga, det är VIKTIGT och glöm det ALDRIG Berit! :

Det finns ingen SKAM i det här som händer dig!!!

Oavsett vad och hur du känner, tycker, reagerar och tänker:

Det finns ingen skam!

wub.gif
Berit
Hur skulle ni reagerat om 8.500:00/månad försvunnit i från erat hem i tre års tid, jag förmodade det var spel det var frågan om och accepterade i viss mån, väntade att det skulle bli slut någon gång.
Anma
Nej, verkligen inte! Du, Berit är inte den som ska känna skam! Det är han. Fast jag vet att det inte är lätt att vända på de tankarna, har själv varit där. Men... DU ÄR VIKTIG!!! Det som hänt/händer i din vardag är INTE DITT FEL! Din självkänsla och själförtroende är i botten och det är HANS fel att det är så. Du är värdefull och viktig och stor person på denna jord. Det är han som är ynklig och liten.

Det känns skönt att du tagit steget och berättat här på forumet, det kommer att stärka dig att orka kämpa, att berätta för fler. Jag vill säga tack till dig för den styrkan. Det kanske går fort, eller det kanske tar tid, i vilket fall som helst har detta steget grott en frö hos dig och en dag kommer du ha full kraft för att förändra din stituation. Det är inte lätt, men det kommer att vara lättare än det du levedr i just nu.

Många styrkekramar och kraft till dig önskar jag i massor!

Kom i håg att du är värdefull!

wub.gif

//Anne
Berit
Jag funderar, finns jag överhuvudtaget? Fy För den lede, här har jag lagt i matlådor för en vecka i veckovis i åratal, (han jobbar borta i veckorna Han kommer hem till helgen) så pass på
Berit
stryk skall man ha
Airamya
((((((((((((((Varm kram från en dalkulla till en annan))))))))))))))))

PS. Det är inte du som ska ha ett kok stryk... Snarare han. Men jag tror ju inte att våld är lösningen. Hoppas du kan få hjälp någonstans och att ni får en lugn jul.
ah56
CITAT (Berit @ 23-12-2005, 12:33)
stryk skall man ha

Ska man?? mad.gif mad.gif
Är det missbruk med i bilden också??
Om du inte tar beslutet nu innan jul så har du ju chansen efter helgerna, när han åkt iväg på jobb, att undersöka vart du kan vända dig.

Vad är det som håller dig kvar? Ekonomi, hus, barn?

Stora styrkekramar till dig. Hoppas verkligen du tar steget ifrån ditt helvete.

Varma hälsningar
Annika i Mölndal
andersen
Berit Läste dina ord i morse har funderat på dej hela dagen. vet inte vad jag ska säja annat än vad som är sakt här... att du ska bryta upp och söka hjälp och det fort innan något värre sker.

Mvh andersen.
silos
Berit;här kommer styrkekramar även ifrån mig wub.gif wub.gif wub.gif

Och Ejje;självklart skall du stanna kvar wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Berit.
Det du skrivit väcker upprörda känslor hos många av oss. En man som slår är inte värd någon kvinna. Dessutom verkar det ju som han satt det i system om han är borta hela veckorna och du blir misshandlad varje helg mad.gif mad.gif mad.gif
Stanna inte kvar i julhelgen om han förnedrar dig. Det finns akut hjälp av få via polis/soc/kvinnojourer. De bör ha någon beredskap, för storhelgerna är tyvärr också familjetragediernas helger . sad.gif
Nu vet vi ju inte mycket om dig, om du har barn hemma osv, men en söt hund har jag sett i ditt album wub.gif . Det är såklart svårare om du har små barn, men minst lika viktigt att du tar dig ur situationen då.

Jag hoppas innerligt att ni ska umgås med folk över helgen så blir det kanske inte tillfälle för slag. Sen hoppas jag också att han ska jobba mellandagarna så du slipper ha honom hemma i ett par veckor i sträck. wink.gif

Det bästa vore om du kunde planera under en fri vecka och var borta när han kommer hem till veckoslutet. Och sen ska du aldrig återvända!!!
Det låter nog hårt och kanske finns det behandling för honom att få blink.gif men du ska nog tänka dig för mer än en gång i så fall.

Vi är säkert många här som kommer ha dig i tankarna då och då under helgen och hoppas på att du ska ha det lugnt.

Kramar till dig Berit wub.gif
Berit
Vad håller mig kvar? Hus och ekonomi, det är svaret sleep.gif just nu eller för all framtid som det känns nu. Min son med kvinna kommer hem under julen, men hur kul är det är det att prata med honom om det under en högtid, de har rest långt.
Just nu stack han iväg, tack och lov.
Hannele
CITAT (Berit @ 23-12-2005, 15:48)
Min son med kvinna kommer hem under julen, men hur kul är det är det att prata med honom om det under en högtid, de har rest långt.
Just nu stack han iväg, tack och lov.

Din son vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon