Full version: Jag har TID
amaira
Inte ett dugg stressad!!!

Inte alls "tiotusen saker" som behöver göras klart!!!

Glad, fri och lycklig wub.gif

Ååååååååhhhhhhhh det är så skööööönt!

julförberedelserna består hittills i:
En griljerad skinka.
Köpt färdigkokt, griljerad och klar på ca en halvtimme med förberedelseerna.

Kvarstående förberedelser:
Ska in med en stor härlig mistelkvist till svärmor,
samtidigt som jag hämtar upp min syster från Tyskland (alltså från tunnelbanan, resterande har hon åstadkommit själv),
samtidigt som jag handlar en bytta med Denjas Rödbetssallad.
(finns ej i hemma-konsum)
Färdig!

I morgon kommer vi att äta lite gott tillsammans, ENKELT, men gott som sagt. (och "mat" behöver man ju fixa varje dag, äta också)


Jular har jag firat så det räcker och blir över - 53 stycken sådär.
Ju äldre man blir, desto fortare går tiden. Var det inte Oldwolfie som hörde en gammal dam beklaga sig över att tiden numera enbart består av midsommar och jul ... ? Ungefär så känner jag det ibland.
Jag vill helt enkelt inte ha jul, just nu.

Vilket dessutom (samtidigt yippi) tycks sammanfalla med mina närmastes önskomål också.

Livet är underbart när friheten finns till egna val utifrån ens egna behov. wub.gif *lycklig*


Jag kommer alldeles säkerliga att "fira jul" ett annat år igen. Och när barnen var små, var ju julen jätteviktig och lycklig, på ett annat vis, men de är inte små nu. Och jag är lyckligt FRI.

Nu ska jag strosa iväg och göra lite andra saker rolleyes.gif medan jag njuter av icke-julgran, icke-julklappar, icke-stress, och allt annat som jag INTE vill ha i år. biggrin.gif

Hihi-haha-hoho laugh.gif laugh.gif wub.gif
yla
CITAT (amaira @ 23-12-2005, 09:26)
Inte ett dugg stressad!!!

Inte alls "tiotusen saker" som behöver göras klart!!!

Glad, fri och lycklig wub.gif

Ååååååååhhhhhhhh det är så skööööönt!





Ju äldre man blir, desto fortare går tiden. Var det inte Oldwolfie som hörde en gammal dam beklaga sig över att tiden numera enbart består av midsommar och jul ... ?

Nu ska jag strosa iväg och göra lite andra saker rolleyes.gif medan jag njuter av icke-julgran, icke-julklappar, icke-stress, och allt annat som jag INTE vill ha i år. biggrin.gif

Hihi-haha-hoho laugh.gif laugh.gif wub.gif

japp så härligt har jag de också

och ja de var jag som körde den lilla damen som
tyckte de va jul o missommar hela tiden

hon tyckte de va fasligt stressigt

julklappar o sådant har jag avskaffat
o de är så mycket roligare att köpa saker åt de sina då man hittar nåt fint som dom bara måste få

men men man vet ju aldrig hur kommande jular blir

men den dagen den ,,,,,
Castea
Ja du, Amaira. Tar det ungefär lika lugnt som du också idag. Ska i och för sig resa bort i morgon, men hade jag haft gäster hade det blivit enkelt och hjärtevarmt istället för storstressigt. Och i morgon blir jag bjuden på helt annat än julbordsmat. Helt ok för min del.

Jag tog en promenad tidigare idag. Svängde förbi ICA, och slogs av tröttheten i folks ögon. Folk verkar mest lida. Kände mig besynnerligt enkel i kassakön med min shampoflaska och min rulle paketsnöre, bland alla varuberg som stack upp från vagnarna omkring mig.

Vem tycker egentligen om att äta så här mycket mat på en gång i morgon? Säkert finns det väl en och annan, men själv mår jag bara illa vid så stort födointag.

Nu har jag tagit mig ett julbad, tänt en massa ljus i vardagsrummet. Lyssnat på änglamusik från Naxos. Tog även fram Tomten av Viktor Rydberg, har den på cd inläst av Torgny Söderberg.

Fridfull jul & kramar till dig och er andra.
Ophelia
Jag har jobbat fram till 14.36. Då gick jag från jobbet för att titta efter ett par bra hörlurar till en Mp3-spelare som JAG köpt till MIG SJÄLV! smile.gif

Lullade in på affären och köpte en massa smaskiga saker som exotiska frukter, choklad och smaskens.

Gick hem och slog in tre böcker. Sedan kom pappa och hämtade lite grejer.

Känner mig oxå så himla ostressad och soft smile.gif

Nu står skinkan (oxå färdigkokt) på griljering i ugnen smile.gif

Härligt är då livet biggrin.gif
Anki V
Här ligger hjärtevännen på minus. mad.gif

När jag tog fram den " färdigkokta" skinkan på drygt 5 kg upptäckte jag att han köpt okokt skinka. Fy vad besviken jag blev sad.gif

Ingen folie hade jag heller!

En rask promenad ner till affären för att inhandla det som fattas. Nu står skinkan i ugnen och en "uppesittarkväll" till fram emot 24-01 är att vänta.

Sen blir vi snuvade på den där första goda jumma skinkmackan. För om jag känner hjärtevännen rätt så har han för länge sedan somnat då.

S**t också, jag hade tänkt göra jul och börja njuta redan nu.
Ophelia
CITAT (Anki V @ 23-12-2005, 19:20)
Här ligger hjärtevännen på minus. mad.gif

När jag tog fram den " färdigkokta" skinkan på drygt 5 kg upptäckte jag att han köpt okokt skinka. Fy vad besviken jag blev sad.gif

Ingen folie hade jag heller!

En rask promenad ner till affären för att inhandla det som fattas. Nu står skinkan i ugnen och en "uppesittarkväll" till fram emot 24-01 är att vänta.

Sen blir vi snuvade på den där första goda jumma skinkmackan. För om jag känner hjärtevännen rätt så har han för länge sedan somnat då.

S**t också, jag hade tänkt göra jul och börja njuta redan nu.

Men du...då kan ni ju svulla lite skinka i natt smile.gif smile.gif smile.gif
zaaritha
Har gjort allt "dubbelt", eftersom svärmor är så dement nu att hon klarar inget, stackars människa!
Min svägerska, psykologen --kan inte ens griljera skinkan, så vi får ta med allt i morron!
Blir mycket!!
*Felix matte*
Hur lugnt som helst biggrin.gif
Skinkan gjord idag... avsmakad, mumms sååå gott smile.gif
Sovit på em och nu slötittar jag på uppesittar i fyran, duttar i brickan när det är spel och hoppas på storvinst tongue.gif

Imorgon bitti vid niotiden dukas grötfrukost, barnen m.fam kommer... same procedure as every year tongue.gif wub.gif
Gossen Ruda
Känner igen mig. Mina julbestyr har varit: Skickade iväg alla(5) julkorten för några dagar sen. Inköpt 1 st stor flaska julmust, inhandlat 1 st skinka som skall kokas i morgon fm. Alles! Ingen gran är köpt eller nersågad. Det hade jag inte ens behövt om jag skulle haft en för jag har hittat ett ställe där en granförsäljare dumpat överblivna granar. laugh.gif

På juldagen blir det som vanligt middag hos brorsan med lutfisk och gröt.
zaaritha
Oh--lutfisk!! Inte ätit se´n jag träffade min man!!!
Han får spader, bara man "säjer" lutfisk, tyvärr!!!!
Snöflinga
Avis......... här är det full turbulens wub.gif
amaira
wub.gif wub.gif
Ophelia
ÅHHHHHHHHHHH...vad skönt det är att slöa!!!!!!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Ska nog gå över till mina päron och käka lunch. Känner jag dem rätt så är allt klart och behövs bara värmas till kvällen smile.gif smile.gif smile.gif

Jag gillar julafton på något vis. Är för gammal för att vara prillig inför klapparna men det är hela grejen men att kunna bara vara och allt är klart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon