Full version: Fräck stöld
kristerh
Pratade med min syster i morse, hon bor i ett lugnt villaområde i södra stockholm, nån hade varit inne på deras tomt i natt och sågat ner en stor thuja ca 3m hög som min syster hade klätt in i ljuskedjor.
Thujan stog precis vid deras garageinfart och tjuvarna hade gjort sig besväret att dra ut kontakten till ljuskedjan så den inte skulle gå av wink.gif
på så sätt slipper de att köpa både "gran" och ljuskedja.
skall man skratta eller gråta wink.gif
till saken hör att de bor på en liten väg som inte är någon genomfartsväg så det kan knappast vara någon "förbipasserande" som haft för sig att hämta en julgran wink.gif
vad säger man wink.gif bara att konstatera att det inte finns någon gräns för fräckheten nuförtiden.
krister
Airamya
Ja vad säger man...? Jösses.
Kathy
Ja, det är ju för bedrövligt. mad.gif wacko.gif wacko.gif
Höjden av fräckhet!!
Zarah P
Det var det värsta jag hört!
Usch så tråkigt! sad.gif
yenny
Usch va trist!
Jag hade blivit jätteledsen sad.gif
Klematis
Helt otroligt fräckt. Stackars dom!.
Klematis
LadyG
blink.gif

Så fräckt! Riktigt oförsäkmt gjort.

Synd att de inte hade en stor, lagom purken gårdshund. Det hade kunnat bli betydligt roligare att se än en stubbe smile.gif
Fialotta
Va fräckt ohmy.gif Det är ju själva f-n att man inte kan få ha nåt ifred längre inte ens på enskild väg....synd att ingen kom på dom mitt i sågandet...hade varit bra...måste ju vara nån som siktat in sig på just den.
ingrid fuxwall
Själv slutar jag aldrig att förvånas, numera finns ingen respekt för andra människors ägodelar.

ingrid
silos
Så ledsen jag hade blivit sad.gif HUR kan någon göra så ohmy.gif
ninnisky
Är själv förvånad över att ha fått ha vår tomtegubbe (30 cm hög) kvar vid brevlådan 10 m från huset. Räknade med att den skulle försvinna före jul....
laugh.gif
*Felix matte*
Det var det fräckaste mad.gif såga ner ohmy.gif mad.gif
Margaretha
Så trist för dig! Något så stort som växer är ju på sitt sätt oersättligt.

Å ena sidan häpnar man, å andra sidan inte! Det finns inga spärrar kvar hos vissa människor. Och hur vi gemensamt ska kunna ändra på det vet nog ingen! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon