gammelnalle
hmmm

alla dagstidningar är fulla med tablåer för teve... och för alla möjliga och omöjliga kanaler... och DET är det väl inget fel på... men RADION då???
ALLA har INTE tillgång till dator (30% av de vuxna har ingen dator med internet hemma) och alla kan inte sitta på jobbet på julen och titta på datorer... det är trots allt MÅNGA som måste jobba när vi andra har jul-ledigt. (TÄNKER PÅ ER!!!)

Radion kan man OFTAST ha med sig även när man jobbar (och inte alltid överallt)



Nicke Lilltroll har varit en (av få) "jultarditioner" som jag haft... men inte hittar jag någon Nicke i min radiotablå icke!!!
Kanske har han utgått , blivit pensionerad, eller ochså ligger han inbakad i någon julkaka??


TREVLIG HELG till er alla odlaioter!!

björn
pisanggoreng
Han är nog pensionerad, men för trogna fanns finns det en skiva att köpa...



God helg själv!

Håller med om att radiotablåerna är undermåliga i tidningarna. Dock är de utmärkta på nätet.
Pirum
Vi behöver fler gamla traditioner. Antar att de delvis försvinner eftersom det inte (av bolagen) upplevs finnas en efterfrågan på dem. Och så faller de bort i tysthet.

Nicke Lilltroll, Viggs äventyr, Tomten, ja, det är många saker som borde cementeras i SR/SVTs programtablåer.

För övrigt försvinner som säkert sagts tidigare nyårsbackhoppningen från svenska TV-rutor nu. För få tittare, för dyrt. Men för den dryga halvmiljon (för få??) som brukar titta så är det kanske viktigt. Men det är väl en tyst grupp, som inte är så "hipp" kantänka.

Min egen föreslagna lösning : Samsänd med NRK. De har överlägsna kommentatorer. Då borde priset kunna bli lägre.
zaaritha
Ja--det mesta en nostalgiker minns av radio--är borta, nu!
Nicke Lilltroll, Kaffepetter, Pelle Svanslös, Grodan Boll, m.m.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon