Sidor: 1, 2
netaave
Vi hade köpt en ny Dvd redan innan jul som gemensam klapp.
Av barnen fick jag en grisskärbräda i röd plast och en osthyvel till mina bestick jag samlar på.
Resten kommer idag då vi samlas hos sonen.
titti49zon6
En kärra till trädgården,att dra säckar och krukor på,

hörlurar Koss Porta Pro till Mp3 spelaren,
presentkort hos en handelsträdgård
batteriladdare för uppladdningsbara batterier
ett tjusigt smycke från Pilgrim
jag är mer än nöjd wub.gif
God fortsättning allesammans
Elanah
Jag har nog inte varit snäll, jag fick ett ryggskott i julklapp sad.gif
Visst fick jag mkt annat fint oxå men det där tog nästan priset....
stina
Sambon och jag köpte en digitalkamera till oss själva som julklapp. Sen fick jag pengar av mina föräldrar + en resa till Cypern till sommaren tillsammans med min mamma. rolleyes.gif
astrid.m.s
Ny och dessutom skön kontorsstol som jag ska sitta på framför datorn. Kan t.o.m gunga på den om jag har lust. wub.gif
Frottéhandukar, julgransfot i gjutjärn, vattenkokare, fin pläd i ull, ljusvärmehållare i form av en stjärna, en fågel (talgoxe)som kvittrar när du går förbi den!
wub.gif
Allis
Jag fick en väderstation, geleljus, örhängen,liten pall att ha en blomma på i fönstret wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Pengar, 2 kastruller, en raviolitillsats till pastamaskinen och ett par rosa tåstrumpor med bananer och apor som det står "Go bananas på".
yenny
Jag fick massor smile.gif

En titankastrull, en bricka och te av mamma.
3000 + choklad av pappa.
ett fint halsband av killen.
en fågel dvd till katten och en stressboll av brorsan.
precentkort på duka och ett halssmycke av mormor o morfar.
uppladningsbara batterier o minneskort till kameran av farmor.
precentkort på h&m av en moster.

jag känner mej väldigt bortskämd wub.gif
Kathy
Trisslotter,
en stor chokladask fin, belgisk choklad till mig och min man,
Davidoff parfym,
en otroligt fin samlardocka ifrån Korea - såg ut som en koreansk motsvarighet till en Geisha, en mycketoljelampa i kristall (av min närmsta chef),
badskum i fast form ifrån LUSH (av en medarbetare),
hemkokt och griljerad julskinka (av mina föräldrar - de brukar fixa min julskinka varje år - deras julskinka brukar alltid bli så god).

Sen fick vi veta att vi skulle få deras furu-skänk. Det är en gammal, fin skänk som hängt med i många, många år.
Efter deras flytt, så får de inte plats med den och den kommer passa väldigt bra i sommarstugan.
Ophelia
Fick grymt mycket pengar. rutiga kokboken, rutiga bakboken, allt om trädgård, och en roligt pocketbok "dilleboken", lite lakan, påslakan och en chokladask
biggrin.gif
*Hermione*
Jag fick oxå grymt mycket pengar......................
så nu kan jag köpa "ny" bil, dator, tvättmaskin, växthus o äntligen renovera huset.
Ja visst wub.gif jag är bortskämd men.........fruktansvärt tacksam ändå smile.gif
Biggan_
Örhängen i form av tomtar, foto av barnbarn inramat, fotokalender med bilder av barnbarn och choklad biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hannele
En fin Trädgårds-PlaneringsKalender 2006 av min bror.
mamamaggan
Fick väldigt trevliga julklappar. Bonniers stora bok om Broderi,Italienska trädgårdar av Ann Larås, en bok om hur man gör en massa smaskiga likörer , ett halssmycke plus lite annat smått och gott.
Inga från Närke
Morgonrock och handskar av min sambo.
Örhängen av barnbarnen
50 % i en handmålad kaffefilterhållare från Norge tongue.gif sambon har de andra 50%. Även foto av bonusbarnbarnet med samma andelar i smile.gif .
500:- från mina föräldrar
Christoffer
Är det ingen som fick något som inte är prylar, tex ett kort som berättigar till en timmes massage av ens kära? smile.gif
Biggan_
CITAT (Christoffer @ 25-12-2005, 18:40)
Är det ingen som fick något som inte är prylar, tex ett kort som berättigar till en timmes massage av ens kära? smile.gif

Nä, det får jag titt som tätt ändå utan att bli lovad det på ett kort laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Christoffer @ 25-12-2005, 18:40)
Är det ingen som fick något som inte är prylar, tex ett kort som berättigar till en timmes massage av ens kära? smile.gif

Jag fick ett kort där det stod att jag skulle få en valfri trerättersmiddag av mina barn. Förbehållet att jag talade om önskemenyn tre dagar i förväg så dom hinner planera lite, gulligt av dom tycker jag.
Hannele
CITAT (mamamaggan @ 25-12-2005, 15:40)
Fick väldigt trevliga julklappar. Bonniers stora bok om Broderi,Italienska trädgårdar av Ann Larås

Visst är italienska trädgårdar en fin bok. Nästan farlig... biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 25-12-2005, 18:46)
CITAT (Christoffer @ 25-12-2005, 18:40)
Är det ingen som fick något som inte är prylar, tex ett kort som berättigar till en timmes massage av ens kära?  :)

Jag fick ett kort där det stod att jag skulle få en valfri trerättersmiddag av mina barn. Förbehållet att jag talade om önskemenyn tre dagar i förväg så dom hinner planera lite, gulligt av dom tycker jag.

Det var väldigt gulligt av dem smile.gif
Jag är nyfiken på vad du skall önska dej för meny! ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif
Swingtime
Jag fick en bok : Ninas resa av Lena Einhorn

Det är en överlevnadsskildring från Warszawas getto

Ska bli intressant att läsa.Lena berättar om sin mamma

Det är viktigt att vi aldrig glömmer det som hände
fruberglund
Det här fick vi...

Knivset som jag önskat mig
Pengar
En bok "I värsta fall - en överlevnadshandbok för föräldrar"
Skäggtrimmer till mannen
Presentkort på IKEA
Fin handduk
Dagbok (får min man varje jul av sina föräldrar)

Och så fick ju Isak en massa julklappar, mest kläder och gosedjur men även lite pengar som ska in på ett sparkonto i hans namn.

Reserv - vad gulligt av dina barn!!! Kan du ju behöva nu mitt i allt tråkigt som hänt wub.gif
mamamaggan
CITAT (Hannele @ 25-12-2005, 18:50)
CITAT (mamamaggan @ 25-12-2005, 15:40)
Fick väldigt trevliga julklappar. Bonniers stora bok om Broderi,Italienska trädgårdar av Ann Larås

Visst är italienska trädgårdar en fin bok. Nästan farlig... biggrin.gif

Kan bara hålla med Hannele. Fast kanske mest farlig för min man för det är han som ska utföra "stordåden" i så fall! laugh.gif
Anki V
Jag fick en armatur för lysrör till extrabelysningen som jag behöver till mina kommande frösådder.

Själva lysrören ska jag få vara med och välja så det inte blir fel wub.gif

Sedan fick jag hållare till värmeljus att ha i badrummet av yngsta dottern (hon gillar myspys) + lite mera småsaker av de andra barnen både egna och bonusbarn.

Anki
*Felix matte*
Många klappar.. bl.a pussel +pusselmatta, Lacoste och fin inramad svartvit förstoring på Felix wub.gif
Castea
Jag fick en amaryllis, och pengar. Dessa tänker jag nog köpa krukväxter för i morgon. wub.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 25-12-2005, 22:02)
fin inramad svartvit förstoring på Felix wub.gif

Åh...kan du inte fotografera av förstoringen och visa den?
*Felix matte*
Vet inte om det blev så skarpt men...
Saknar wub.gif
Kathy
Men...ojj, så fin bild!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Castea
smile.gif
Ophelia
CITAT (Christoffer @ 25-12-2005, 18:40)
Är det ingen som fick något som inte är prylar, tex ett kort som berättigar till en timmes massage av ens kära? smile.gif

Nope.

Är en sann materialist!!

Har heller inga kära som skulle göra sådant för mig så jag får vara tacksam för påsen med dinero, böckerna och liggmaterialet. Det är inte fy skam det heller.
Rossi
Jag fick en ny mobiltelefon med funktioner som: kamera, e-mail, internet, kalender, spel, väckarklocka etc. etc.. Sen fick jag många böcker, chokladpraliner, chokladtryffel, ett bordsfotostativ, golfbollar, en golf-DVD, strumpor, olika sorters lösviktstéer, en jättefin temugg, detaljerade kartor över olika vandringsleder i Skåne. Och så har jag säkert glömt en hel del redan! smile.gif
elleave
Jag fick det här photopearls, pressentkort på kläder och på en CD, böcker, örhängen, kläder mm.
Rossi
Och så fick jag ju Madonnas senaste CD - Confessions on a Dancefloor. Den är MYCKET bra!
Ciczi
JAg fick en fin klocka av min älskling... Han skämmer bort mig wub.gif wub.gif wub.gif

Ciczi
ninnisky
en fotoskärare, böcker, bl a Leif Mannerströms Sill och strömming-signerad,
blomstertavla av barnbarnet (hon som ritat min odla-signatur) och en walkie-talkie att ha vid skogspromenader och bär-och svampplockning, där jag också går mina egna vägar...... sleep.gif smile.gif biggrin.gif wub.gif
birgitek
Jag fick en ny digitalkamera, Samsung Digimax i5, läckert röd med en massa finnesser som jag inte hunnit lära mej ännu, en bok om vin samt ett antal deckare, ett underbart specialtillverkat halsband i silver och turkoser
(min månadssten) biljett till nyårsrevy med tillhörande middag samt choklad och blommar.
Birgit Ek
Lady Hamilton
smile.gif Jag fick bl.a. Vår trädgårdsbok (stor tjock o härlig), Växthus OCH DRIVBÄNKAR (En bok från ICA bokförlag)
Sedan var jag o köpte mig en julklapp idag till mig själv............en kompass laugh.gif

Så nu är det bara att börja om med odlingssäsongen! biggrin.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (Hamilton @ 27-12-2005, 15:43)
smile.gif Jag fick bl.a. Vår trädgårdsbok (stor tjock o härlig),


Ja´mä
estet
Få se då...tycker att vi fick alldelens för mkt för att ha passerat 30årsstrecket... smile.gif Detta fick jag då:

En ny mobil och en Peaktröja av sambon.

Presentkort på favoritaffären, QL.

Biljetter till Status Quo, Smokie & Refreshments i sommar.

Biljetter till en lokal revy (Ersnäs) som är superroliga.

Ett rött vin, Thomas Hyland från Penfolds med en sån där "termoväska" till.

En bågsåg.

Örhängen från Pilgrim som måste bytas till presentkort, kan bara ha guld i öronen.

2 rödvinsglas, Essence Ittala som vi samlar på.

2 blå kaffekoppar (eg. tekoppar), Swedish grace som vi samlar på.

En bok, Nattskärran av Kjell Eriksson.

Pengar och lotter.

3 chokladaskar.
Latmask
Jag/vi fick:

Vi fick:
1000 kr att sätta ner på huset av min mamma.
6000 till en ny spis av sambons föräldrar.
En digital timer, typ äggklocka som fungerar som ett timglas ungefär från OBH Nordica.

Jag fick:
En kofta av svärföräldrarna
En skiva av sambon med Absolute hits 2005
En fön/tång som gör håret platt av sambon.
Ett litet hjärta av en där det stod "Världens bästa mamma" från sonen via sambon. wub.gif

Pengagåvorna ger mig lite dåligt samvete. Jag är naturligtvis tacksam, men jag känner mig inte riktigt väl till mods med att ta emot så dyra presenter.

Så fick naturligtvis lilla sonen en hel del presenter av oss alla, men inte överdrivet mycket vilket är bra. Han fick en leksaksbil, en virkad docka av mig, en snuttefilt jag sytt, ett litet pussel, en liten leksakstelefon, en liten barnkeyboard med djurläten, ett gosedjur, en body med byxor, gardiner, en hink med Duplo, bultbräda, två böcker och två CD-skivor med Mora Träsk. Det var visst en del i alla fall... men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar, så Edvin ligger i lä trots allt. smile.gif Men detta är mer än väl för en ettåring tycker jag i alla fall.
Castea
CITAT (Latmask @ 27-12-2005, 22:29)
men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar,

wacko.gif
Kathy
CITAT (Latmask @ 27-12-2005, 22:59)
men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar,

Jisses........tänk när han kommer upp i tonåren....... sad.gif
ingrid fuxwall
Även jag blir helt förskräckt - 70 stycken från sina föräldrar!

blir matt och inser varför allt ser ut som det gör
Lotta150
Kan inte annat än hålla med - 70 st...??? blink.gif unsure.gif blink.gif
Kathy
Lillen hade säkert varit väldigt, väldigt snäll. wub.gif wub.gif wub.gif
Klematis
Stackars barn, han kommer nog aldrig att bli nöjd med något senare i livet!!
Jag tycker att det är en svår balans gång att veta hur mycket man ska ge julklappar för till barnen. Men ofta är det ju något som de behöver som de oxå vill ha så det blir en slags kombination. Om de håller på med en hobby som de behöver lite dyrare utrustning till.

Jag fick en bakmaskin. Som jag varit så nyfiken på i många år. Bakade första brödet i går kväll. Lätt att göra och gott. Snart ska jag baka ett nytt mörkt bröd. Spännande.
Fritös
Träningsoverall
Tröja
Cd
Pengar
sängkläder
Stor julduk
6 likörglas
Lite julpynt som barnen gjort själva

Klematis
Biggan_
Den här tråden är ju jättebra att kolla in till nästa jul när man behöver tips på julklappar biggrin.gif
Rossi
Vad kul att se att så många av oss har fått julklappar. (Men hallå! 70 stycken?!!!!)

Det finns så många vuxna som har slutat att ge varandra julklappar och det tycker jag verkar så otroligt trist även om jag givetvis respekterar deras val. Själv skulle jag i alla fall inte vilja ha det så. Min man ska få presenter och julklappar av mig och jag vill också ha det av honom.
Zarah P
Jag fick... Bland annat:
Några slantar, lite ta-hand-om-mig-själv-saker, en kalender av min uppmärksamme sambo som såg att jag spanade på den, och det bästa av allt; en fotopärm (med blad) som min sambo dekorerat och skrivit "Zarahs Recept" på! Idag har jag suttit och gjort försättsblad till alla de olika matsorterna, scrapbooktönt som jag är... wink.gif

Dock har jag inte fått fira min andra jul... Den skulle jag ju fira i Skåne - så det ryktas att jag visst ska få fler presenter av tomten, när sambon kommer hem igen. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon