silos
Just det; jag hade tappat bort addressen till Bloggis som jag skrev på under sommaren.
Igår hittade jag addressen genom att skriva mitt eget namn på Google ohmy.gif och på det viset hittade jag även andra ställen (inom konst) som jag hade skrivit på biggrin.gif

Det är rätt roligt att mina skriverier är sparade smile.gif

Så nu kan jag igen skriva av hjärtans lust på Bloggis;precis så mycket som jag vill o, dittan och dattan smile.gif
silos
Hi hi hi:på Bloggis heter jag Madwoman777;men numera känner jag inte mig på det viset som jag gjorde då under sommarens heta dagar:utan idag VET jag att jag faktiskt är fullständigt,lyckligt och tacksamt GAAAAALEN och trivs med detta tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Jag kan leka,vara arg,vara glad, vara allt som jag någonsin vill vara så länge jag inte hoppa på någon annan levande varelses integritet wub.gif
andersen
Hmm när jag skriver mitt riktiga namn på google så kommer det upp 379 000 svenska sidor för andersen.
Reserv
CITAT (andersen @ 25-12-2005, 19:03)
Hmm när jag skriver mitt riktiga namn på google så kommer det upp 379 000 svenska sidor för andersen.

Testa med förnamnet också så lär det nog bli färre rolleyes.gif
andersen
CITAT (Reserv @ 25-12-2005, 19:14)
CITAT (andersen @ 25-12-2005, 19:03)
Hmm när jag skriver mitt riktiga namn på google så kommer det upp  379 000 svenska sidor för andersen.

Testa med förnamnet också så lär det nog bli färre rolleyes.gif

För värdelöst vetande.. så blev det 108 000 svenska sidor laugh.gif
silos
Jag hittade en sida där det stod uppgifter om människor som blivit dödade i inbördeskriget i Finland och där fanns uppgifter om min Farmor som blev arkebuserad 1918 i mai månad och hon var 42 år och hade lämnat 6 barn sad.gif
Reserv
CITAT (silos @ 25-12-2005, 20:37)
min Farmor som blev arkebuserad 1918 i mai månad och hon var 42 år och hade lämnat 6 barn sad.gif

Vart hon arkebuserad för det? ohmy.gif blink.gif
silos
Farmor Vilhelmina blev arkebuserad för att hon sägs har "tjallat" ohmy.gif

Farmor min var en enkel hemmamamma som var gift med en kommunist man;alltså familjen hörde till det röda.
silos
På sidan visas till och med 2 bilder:på den ena levde människorna och på den andra var de arkebuserade och där fanns en kvinna;troligen inte min farmor men hon dödades just under det maimånad sad.gif
amaira
CITAT (silos @ 25-12-2005, 18:44)
idag VET jag att jag faktiskt är fullständigt,lyckligt och tacksamt GAAAAALEN och trivs med detta tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Jag kan leka,vara arg,vara glad, vara allt som jag någonsin vill vara så länge jag inte hoppa på någon annan levande varelses integritet wub.gif

wub.gif Vad härligt det låter! Grattis! wub.gif


Vad spännande det där med din farmor, att du hittar information om henne. En blandning av spännande och hemskt. sad.gif
Visste du det här tidigare?
Är det någonting nytt du fått veta om din farmot via internet?
silos
CITAT (amaira @ 26-12-2005, 07:41)
CITAT (silos @ 25-12-2005, 18:44)
idag VET jag att jag faktiskt är fullständigt,lyckligt och tacksamt GAAAAALEN och trivs med detta tongue.gif  :D  :wub:
Jag kan leka,vara arg,vara glad, vara allt som jag någonsin vill vara så länge jag inte hoppa på någon annan levande varelses integritet wub.gif

wub.gif Vad härligt det låter! Grattis! wub.gif


Vad spännande det där med din farmor, att du hittar information om henne. En blandning av spännande och hemskt. sad.gif
Visste du det här tidigare?
Är det någonting nytt du fått veta om din farmot via internet?

Jag har alltid vetat allt om min farmor arkebusering,men det var faktiskt en chock att hitta dessa uppgifter om henne på nätet och jag grät!

Jag vet att hon inte var en "tjallare" men på den tiden hände det hemska tragerier när folket tog lagen i sina egna händer sad.gif

Det gör ont när jag tänker att de hämtade henne ifrån hemmet och barnen en dag i maj månad 1918 och hon efteråt arkebuserades sad.gif

Det minsta barnet var 3 år gammal och min pappa var 14 år och var och arbetade hos en bonde då detta hemska hade hänt.
Pappa har berättat hur han under den natten hade upplevt en fruktansvärt ångest som först slutade vid 3 tiden som hade varit tiden för farmoderns arkebusering och då hade ångesten släppt för min pappa.
När han hade kommit hem hade han hittat sina syskon sittande i en ring på golvet gråtande och de hade fortsatt länge med gråtandet sad.gif

Min farmor var tvungen att gömma sig eftersom han hörde till de röda, annars hade nog även han dödats av de vita.

Så mycket ont det finns i historien för osss människor och så mycket ont som kommer hela tiden;det är så fruktansvärt sad.gif
amaira
CITAT (silos @ 26-12-2005, 16:15)
Så mycket ont det finns i historien för osss människor och så mycket ont som kommer hela tiden;det är så fruktansvärt sad.gif

Ja, det är fruktansvärt ... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon