stina
Igår kl 12.00 mådde jag som en prinsessa. Började ett styrkepass då. Kl 13.00 var passet slut - rösten var borta och jag var helt slut. Kl 13.30 var jag hemma med nästan 39 graders feber!!!! Nu ligger jag här å kan inte mycket annat med värk i kroppen och hosta. Lilla älskade maken har serverat pannkakor på sängen.....

Hälsning från sjuksängen!
*Felix matte*
Kanske var det träningspasset som fickdet att bryta ut.
Yngsta barnbarnet 1,5 år blev också sjuk idag feber 39,5.

Krya på dig wub.gif
stina
Tack snälla!!! rolleyes.gif
Biggan_
Krya på dej stina smile.gif Vilken snäll make du har som steker pannkakor till dej biggrin.gif
stina
Ja han är för gullig. Fast smeten fick jag gå upp och röra ihop - det blir bara "knutor" i smeten annars sa han..... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
lilla mamma
som en grisblink
Rossi
Krya på dig Stina! Hoppas att detta inte förstör något trevligt nyårsfirande utan att du tillfrisknar lika snabbt som du blev sjuk.
Fialotta
Men stackars dig....krya på dig vännen fort som attan....vilken snäll make du har, han förstod genast att det var pannkakor du behövde just i den stunden, inte alla som kommer på det minsann tongue.gif wub.gif
Zarah P
USCH och fy bubblan! Din stackare!
Krya på dig!!!
Reserv
Hur fort man kan bli sjuk? sad.gif Joo du, från att ha mått prima till att det kommer en nys, sen är man sjuk och mår pyton blink.gif det går så snabbt så man hinner nästan inte med själv ens rolleyes.gif Hoppas att det inte är nån influensa du dragit på dig, dom rackarna brukar smyga sig på och anfalla fort som rackarn, krya på dig gumman wub.gif
Kathy
Jadu...nog kan det gå fort alltid.

Hoppas det går lika fort för dig att bli frisk. wub.gif

Krya på dig!
kerstin z5-6
inom 30 min -krya på dej Stina ! smile.gif
stina
God morgon på er goa vänner och tusen tack för alla uppmuntrande ord! Jag mår INTE så bra idag heller.... Får bli hemma från jobbet, titta ut genom fönstret, vänta på ovädret som ska nå Stockholm vid lunch och surfa runt här hos er!!! Tur i oturen att det är just mellandagar för det är lugnt på jobbet den här veckan. Det värsta med att vara förkyld tycker jag är att jag sover så himla dåligt på natten. Har vaknat 100 gånger, ömsom fryser ömsom svettas, ont i halsen, hosta, etc, etc......

Så - nu har jag fått klaga av mej. Ska from nu försöka se "the bright side of life" jag kan ju faktiskt surfa hämningslöst hela dagen, kolla tv, läsa boken jag aldrig hinner med etc etc....

Ha en riktigt bra dag mina vänner!!!!!

/Stina wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
CITAT (stina @ 29-12-2005, 08:22)
Det värsta med att vara förkyld tycker jag är att jag sover så himla dåligt på natten. Har vaknat 100 gånger...

hmmm...

har precis läst och noterat det här:

CITAT
Nu ligger jag här å kan inte mycket annat med värk i kroppen och hosta. Lilla älskade maken har serverat pannkakor på sängen.....

Hälsning från sjuksängen!


och tänkte att herrejistanes hur ska hon kunna sova med datorn i sängen ...
"Sparka ut den om det blir för trångt", tänkte jag skriva, men kommer visst försent med mitt goda råd rolleyes.gif sleep.gif


Nåja, misstänker att jag missuppfattat något här. Avslutar med att skicka ett gäng uppriktiga "krya-på-dig-tankar" wub.gif wub.gif wub.gif
stina
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (stina @ 29-12-2005, 08:22)
Ska from nu försöka se "the bright side of life"

Den går på TV i kväll tongue.gif Life of Brian, 22.30 på 2:an (även om det inte va´den du mena, så kan det inte skada med ett gott skratt) rolleyes.gif
stina
Tack för tipset - behöver absolut få fnissa lite!!!! biggrin.gif
kerstin z5-6
Eller kanske lite ögentröst i form av den nya Gallicarosen -Marianne:)
Jo försök pågår att hitta återförsäljare laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

silos
Kryapådigönskarjag wub.gif wub.gif wub.gif
stina
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-12-2005, 13:05)
Eller kanske lite ögentröst i form av den nya Gallicarosen -Marianne:)
Jo försök pågår att hitta återförsäljare laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Jamennublevjagvisstfriskpåkuppen!!!!! Vilken skönhet!!! wub.gif
Ophelia
Vad bra att det bryter ut så snabbt. Då slipper kroppen gå och dra på skiten. Ät god mat, drick MASSOR (gärna med honung om du har ont i halsen, grugla med saltvatten (om du har ont i halsen och förkylning på G), införskaffa Renäsans nässpray (rengör), ta febernedsättande och vila. Då blir du bra i ett nafs.
Snöflinga
Önskar också att du ska krya på dig, fast influenser måste på något sätt få ta den tid det tar.... och under tiden får du väl äta honingspraliner, surfa och läsa goda böcker rolleyes.gif
Betty
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-12-2005, 13:05)
Eller kanske lite ögentröst i form av den nya Gallicarosen -Marianne:)
Jo försök pågår att hitta återförsäljare laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Ååååå, vill haaaa! wub.gif wub.gif wub.gif


Krya på dig Stina! smile.gif
*Felix matte*
Går att bli vrålsjuk också mens man sover... så är det för mig sad.gif
Hostar och nyser och svalget är som sönderrivet, lite feber och skitont i huvet... tabletter dämpar men botar inte sad.gif mad.gif
Snöflinga
Stackars dej också, Felix matte unsure.gif önskar jag kunde få fram den lille filuren som stryker dej över huvudet ...........
yenny
jag lägger in den åt dej
stina
En jätte-jättekram till "matte"!!!! Förstod av den andra sjuktråden att du har en annan sjukdom som gör förkylningar värre för dej än för många av oss andra!!!

Så en avbaceluskerad kram från min förkylningsbädd till dej!!!!!
/Stina

wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon