Full version: Nyårsafton
Klematis
hej Är det någon som har något bra förslag på vad jag ska ta med mig när vi ska bort i morgon kväll?? Det är så svårt att hitta på. Ska vara till värdinnan.
Klemaatis
Reserv
Vilken prisklass är det tal om?
pisanggoreng
En orkidé i en schysst kruka. smile.gif
Klematis
Ca 150-200 kr .
Klematis
Reserv
Jag är en hejare på att göra ost o kexkorgar för under 100 lappen som folk tror har ett värde på 3-400. skulle det kunna va´nåt?
Klematis
Inte så dumt alls. trevligt med en korg en massa goda ostar.
En orkidé är ju oxå fint. Det är ju inte alltid man köper en till sig själv.
Klematis
yenny
och med Reservs tips på ost o kexkorg för under hundralappen så kan du köpa ett passande vin till också smile.gif
Reserv
Förslag på uppskattad korg:
Korgen köper du bäst på ÖB eller Rusta, kostar runt 15-20 kronor. Bottna korgen med en billig chokladkartong (sjöfrukter i tvåpack finns billigt på Willys, käka upp den ena själv) Köp lite olika ostar och några kexsorter, toppa med ett par päron och en vindruvsklasa. Vill du ha den lite extra trevlig så peta ner en flaska vitt vin. För att få den dyrare looken på det hela så gå in på en blomsteraffär och tigg till dig lite cellofanpapper. Svep in din kreation i pappret och knyt ett vackert band runt toppen. Du har nu fått nåt som affärerna påstår har ett värde på runt 3-500 spänn, för omkring 150, beroende på om du tar med vinaren. Lycka till vad du nu väljer, blomma eller korg, och ha så trevligt på festen wub.gif
Klematis
Det blir jätte bra. Nu gäller det bara att få fram bilen som är helt nersnöad och komma iväg till affären.
Klematis
Rossi
Choklad, en blomma, en flaska vin. (Själv hade jag inte uppskattat en ostkorg eftersom jag inte äter ost av det slaget men det är ju en smaksak.)

Eller ta med en mer udda present som t.ex. en trevlig bok, en ljuslykta etc.
netaave
Om du inte lyckas tigga någon cellofan så ta en stekpåse modell större att sätta korgen i. Finns även på "tub"
Går inte varken se eller höra skillnad på riktig.
Någonting som är vackert att slå in på det viset också är en fin smidesljusstake (billiga på ÖB) med färgat ljus och matchande manchett. Ev kan man stoppa i matchande servetter också.
Hannele
CITAT (Rossi @ 30-12-2005, 12:15)
(Själv hade jag inte uppskattat en ostkorg eftersom jag inte äter ost av det slaget men det är ju en smaksak.)

Man kan också göra en trevlig korg på exotiska spänannde frukter.
Vin köper jag bara till folk, vars vanor jag känner till,
i hälsokostaffären finns det bra varianter av alkoholfria goda fruktdrycker.
Zarah P
CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 12:08)
Förslag på uppskattad korg:
Korgen köper du bäst på ÖB eller Rusta, kostar runt 15-20 kronor. Bottna korgen med en billig chokladkartong (sjöfrukter i tvåpack finns billigt på Willys, käka upp den ena själv) Köp lite olika ostar och några kexsorter, toppa med ett par päron och en vindruvsklasa. Vill du ha den lite extra trevlig så peta ner en flaska vitt vin. För att få den dyrare looken på det hela så gå in på en blomsteraffär och tigg till dig lite cellofanpapper. Svep in din kreation i pappret och knyt ett vackert band runt toppen. Du har nu fått nåt som affärerna påstår har ett värde på runt 3-500 spänn, för omkring 150, beroende på om du tar med vinaren. Lycka till vad du nu väljer, blomma eller korg, och ha så trevligt på festen wub.gif

Oj... Dig vill jag definitivt bjuda hit! wink.gif
Klematis
Fick skottat ut bilen och kom i väg till affären. Som tur var pratade jag med min kompis och hon sa att de skulle ha ost senare på kvällen!!! Så det var ju tur att jag inte redan varit och shopat. Nu blev det en orkidé i en fin hög kruka.
Tackar för alla tipsen
Klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon