solkatten
Är det någon som ska gå kurs i vår eller sommar?
Jag har precis kollat in textila utbildningar på Svenska folkhögskolor.

Jag har kurskatalogen för korta kurser på Sätergläntan och där hittade jag en kurs i bl.a. maskinstickning som jag skulle vilja gå. Men det är långt till Dalarna för mig i Blekinge.
Så nu letar jag efter en kurs närmare.

Någon som har tips på maskinstickningskurs mer än på Sätergläntan?

På Sätergläntan har dom kurs i pilflätning till trädgården. Har ni några trädgårdskurser på gång?
astrid.m.s
Jag ska gå trädgårdskurs (kvällstid) som heter Din trädgård. Den skulle ha börjat i november men blev uppskjuten till januari så nu får man hoppas att den blir av.

Själv har jag flera kurser i Line dance och det blir nog några till nu under våren. Hoppas att kunna ha en på dagtid nu när jag är friårsledig.

Funderar också om jag ska anmäla mig på någon dagkurs på nåt inom data. Fick information med reklamen med posten för några dar sen som jag ska titta närmare på.
Kathy
Jag kommer plugga matte vid sidan av jobbet.
LadyG
Jag ska gå en instruktörsutbildning följt av ett prov, för att få licens att gradera inom ju-jutsu. Sedan ska jag gå vidare och ta barninstruktörslicens också, nu är jag bara assisterande instruktör. Det ska bli spännande. smile.gif
netaave
Ska förkovra mig i datorernas värld.
Magdis
...och jag hoppas på att kursen i oljemålning ska bli av nu i vår. I höst var det inte tillräckligt många intresserade. Jag skulle vilja gå nån trädgårdskurs också.
olgak
Jag ska gå helgkurs i frisim (crawl) nu i januari, om det blir av. Det är en amerikansk simskola som kommer till Sverige för att undervisa i tekniken "total immersion". Men det krävs 10 anmälda och än är det bara 8. Ingen som är intresseraad laugh.gif ?!
Lotta150
Skulle gärna vilja gå kurs i hemside-snickrande eller digitalfotografering. Får se om jag hittar nåt...
Klematis
Ingen kurs på gång. Jag skulle vilja gå på line dance. De har en här men de har hållitpå i ett par år. Vet inte hur det är att hoppa in mitt i när man inte har varit med tidigare. Eftersom jag bor på landet så är utbudet inte så stort.
Klematis
Jejja
Jag börjar läsa till bibliotekarie i slutet av januari.
stina
I februari ska jag gå på en 2-dagars kurs i Microsoft Project (för jobbet). Har också tänkt gå en kurs i självförsvar.
LadyG
CITAT (stina @ 01-01-2006, 16:01)
Har också tänkt gå en kurs i självförsvar.

Att du inte kommer ner till oss i Solna nu i början av januari? Antingen kan du ju börja träna långsiktigt som medlem i klubben, eller så kan du välja att gå någon av våra självförsvarskurser: Kurs i Självförsvar hos Solna Ju-jutsu.
smile.gif
kerstin z5-6
Ja Mongolisk papier mache -start nu på söndag
I regi Sjyssta lökar -vi har alltid nåt pyssel den här årstiden smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 01-01-2006, 23:50)
CITAT (stina @ 01-01-2006, 16:01)
Har också tänkt gå en kurs i självförsvar.

Att du inte kommer ner till oss i Solna nu i början av januari? Antingen kan du ju börja träna långsiktigt som medlem i klubben, eller så kan du välja att gå någon av våra självförsvarskurser: Kurs i Självförsvar hos Solna Ju-jutsu.
smile.gif

Ja men det låter ju för bra!!! Jag tränar så himla mycket annat så nån långsiktig kurs har jag nog inte möjlighet till just nu, men däremot skulle jag jättegärna vilja lära mig självförsvar. Nu är man väl kanske inte något föremål för våldtäkt längre blink.gif men det finns ju annat våld....
solkatten
CITAT
Mongolisk papier mache


Vanlig papier mache vet jag vad det är men Mongolisk? ohmy.gif

I mina citat står det inte vem det kommer ifrån, hur gör ni det?
kerstin z5-6
Finns en kurs man kan gå, vilket en av oss gjort -
Skillanden mot vanlig P M är att detta kokas , med bla krita och blir en seg modelerbar massa som kan tryckas ut i formar , tex
Buddafigurer görs ibland av detta material laugh.gif

Jag ser fram emot detta smile.gif Papier på nytt sätt
Tirre
Planerar att gå 3:e terminen och läsa italienska på kvällskurs.
De första två terminerna har varit jätteroliga och jag är så glad att jag äntligen börjat, eftersom jag velat göra det ganska länge!
Och det är kul t o m att plugga oregelbundna verb - eftersom jag själv har valt att jag VILL lära mig det här!


Och så tänker jag gå två olika påbyggnadssteg till en Qi Gong-instruktörskurs som jag gick nu i höstas.
Det ska också bli väldigt roligt.

Skulle vilja gå KY-utbildningen till trädgårdsmästare i Enköping, på heltid i 2 år, men jag får inte mer studiemedel... sad.gif

Det är svårt att finansiera sitt liv utan inkomster, så det får vara.
Tirre
CITAT (astrid.m.s @ 01-01-2006, 12:11)
Jag ska gå trädgårdskurs (kvällstid) som heter Din trädgård. Den skulle ha börjat i november men blev uppskjuten till januari så nu får man hoppas att den blir av.

Astrid, vem är det som anordnar den där trädgårdskursen du ska gå i vår?
Och vad innehåller den?
Tänkte att jag skulle kolla om den finns på fler ställen i landet (för jag antar att du ska gå nånstans runt där du bor?).

/Tirre
Anki på Öland
CITAT (solkatten @ 02-01-2006, 16:39)
CITAT
Mongolisk papier mache


Vanlig papier mache vet jag vad det är men Mongolisk? ohmy.gif

I mina citat står det inte vem det kommer ifrån, hur gör ni det?

Solkatten, man trycker på "citera" uppe i högra hörnet av inlägget, då kommer det med. Sen kan du ta bort sånt du inte vill ha med, bilder t.ex. innan du skickar ditt eget inlägg.
Anki
Rossi
Jag lär behöva gå en uppfräschningskurs i golf till våren.
astrid.m.s
CITAT (Tirre @ 02-01-2006, 17:20)
CITAT (astrid.m.s @ 01-01-2006, 12:11)
Jag ska gå trädgårdskurs (kvällstid) som heter Din trädgård. Den skulle ha börjat i november men blev uppskjuten till januari så nu får man hoppas att den blir av.

Astrid, vem är det som anordnar den där trädgårdskursen du ska gå i vår?
Och vad innehåller den?
Tänkte att jag skulle kolla om den finns på fler ställen i landet (för jag antar att du ska gå nånstans runt där du bor?).

/Tirre

Det är ABF som anordnar den. Kursledaren har en handelsträdgård. Som jag fattat det ska vi rita upp våra trädgårdar och då ska vi väl kunna få hjälp och ideér om den. Vi skulle även ta med egna trädgårsböcker.
Du kan vända dig till ABF. Den här kursen är i Örnsköldsvik.
LadyG
CITAT (stina @ 02-01-2006, 09:04)
CITAT (LadyG @ 01-01-2006, 23:50)
CITAT (stina @ 01-01-2006, 16:01)
Har också tänkt gå en kurs i självförsvar.

Att du inte kommer ner till oss i Solna nu i början av januari? Antingen kan du ju börja träna långsiktigt som medlem i klubben, eller så kan du välja att gå någon av våra självförsvarskurser: Kurs i Självförsvar hos Solna Ju-jutsu.
smile.gif

Ja men det låter ju för bra!!! Jag tränar så himla mycket annat så nån långsiktig kurs har jag nog inte möjlighet till just nu, men däremot skulle jag jättegärna vilja lära mig självförsvar. Nu är man väl kanske inte något föremål för våldtäkt längre blink.gif men det finns ju annat våld....

Du är hjärtligt välkommen ner till klubben, det är alltid lättare att bilda sig en uppfattning på plats. Så kan vi visa dig runt och allt sånt där smile.gif
solkatten
Anki på Öland
Tack, den har jag inte lagt märke till innan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon