Full version: Konstiga tecken
netaave
Fick svar på ett mail där den som svarade mig bara tryckt på svaraknappen så att mitt mail syns under det.
Då ser jag till min förvåning att alla å,ä och ö i mitt mail är utbytta mot =E5, =E4 och =F6, alltså ordet själv står som, sj=E4lv, ordet på som, p=E5 och ordet över, som =F6ver.

Hon kommenterade inte det så jag undrar om hon sett det som riktigt och det bara är på min dator det ser ut så. Frågade förstås men har inte fått svar än.
Någon här som råkat ut för samma sak? Vad beror det på?
Vi har ju ordentliga brandväggar och virusskydd.
Latmask
Nu är jag inte nån expert, men jag tror att det har att göra med om mailet går via en utländsk server eller liknande, då byts å ä och ö ut.

Jag har sett det i vissa fall, men personen som fått mailet från mig har sett bokstäverna som de ska vara.

Det ska inte ha något att göra med virus eller andra obehagligheter hur som helst. Jag hoppas det finns nån som är mer insatt här än mig som kan förklara bättre. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon