Sidor: 1, 2, 3
Latmask
Så här ser jag ut i dag. Två veckor kvar egentligen men barnmorskan och vi tror att det kommer tidigare. Jag tippar på onsdag och sambon på nästa helg. Fast det enda jag är säker på är att han kommer förr eller senare på ett eller annat sätt. Det börjar verkligen bli spännande nu! Lillkillen har fått vara på provbarnvakt hos farmor och farfar för första gången så att han är lite vanare när det blir dags, och vi går mest och väntar och väntar.

Har inga större krämpor, ryggen säger ifrån om jag står eller går eller ligger för länge. Försöker variera mest möjligt. Nu får ni hålla tummarna för att allt kommer gå bra. smile.gif

stennie
Vilken mage laugh.gif
Jag håller tummarna..men jag tror säkert att det går bra!
Sylvia
Grattis till magen! Ser ut som en fotboll i magen - en ny lillkille?? biggrin.gif
yenny
Själklart håller vi tummarna... det går säkert jättebra wub.gif
Lady Hamilton
Härlig mage! Men inte är det en fotboll där inne........utan minst två laugh.gif
Äh! Jag bara skojar, jag gissar på att du får en tjej den 13/1 smile.gif
Lotta150
CITAT (Sylvia @ 08-01-2006, 10:17)
Grattis till magen! Ser ut som en fotboll i magen - en ny lillkille?? biggrin.gif

Fotboll?? Mer en basketboll biggrin.gif

Håller tummarna - det går alldeles säkert bra!
Farbror Blå

Längesen vi hade nån mage här wink.gif

Klart att det går bra för er.
Håller tummarna smile.gif
Inga från Närke
Lycka till med magen. Tur att min sambo inte är i närheten han älskar magar, kan nästan inte hålla händerna i styr.

Missförstå inte nu, han tänker endast på det nya livet som finns där och tycker att gravida kvinnor är vackra p.g.a. detta.

Tippar på den 12 januari. Mitt barnbarn kom till då för 15 år sedan.
cic
Jag hoppas att det blir på fredag den 13:e.. sleep.gif Inte alls någon otursdag, snarare tvärt om.
Farbror Blå

Vet ni om det blir en ny lillkille eller lillflicka? smile.gif
Latmask
Ultraljudet visar en kille, så vi känner oss tämligen säkra på det. En liten Elias Martin som han är planerad att heta. Blir det ändå en tjej så blir det Elsa Martine. smile.gif

Just det ja!! Det är fredag den 13 nu. Oj oj vad min skrockfulla mamma kommer ta hårt på om han föds då. wub.gif
Biggan_
Barnet ser ut att ligga väldigt långt ner så det är nog inte så många dagar kvar unsure.gif Lycka Till! Det kommer säkert att gå bra smile.gif
Farbror Blå
CITAT (Latmask @ 08-01-2006, 12:05)
Ultraljudet visar en kille, så vi känner oss tämligen säkra på det. En liten Elias Martin som han är planerad att heta. Blir det ändå en tjej så blir det Elsa Martine. smile.gif

Just det ja!! Det är fredag den 13 nu. Oj oj vad min skrockfulla mamma kommer ta hårt på om han föds då. wub.gif


Vad fina namn=)
Betty
Vicken tjusig kula! biggrin.gif Ingen fara om du skulle råka föda lillgrabben på fredag den 13, jag har firat en hel massa födelsedagar på fredagar utan att det har inträffat några otrevligheter alls - tvärtom, minns bara trevliga födelsedagar! biggrin.gif
fruberglund
Håller tummarna så hårt det går vet du wub.gif

Vi tog sista bilden på magen på förlossningen, blev ju igångsatt så vi hade ju tid att göra det biggrin.gif

Sen så vill vi ju se färska bilder på forumbebis nr 2 biggrin.gif smile.gif

Kram och sköt om er!
Latmask
fruberglund, ser att du också hade en tjusig hylla. biggrin.gif

Det blir så kul här på slutet när det sjunker så, man kan till och med bära saker på magen eller ställa saker uppepå och de hålls kvar om man bara spänner magen lite. Verkligen som en hylla. laugh.gif
Betty
Mmm, fast man får tänka sig för lite med vad man ställer på hyllan... rätt vad det är så kickar den lille omkull muggen med kaffe i eller vad det nu kan vara... rolleyes.gif
Tesa
Gillar såna där mysiga magar...är ju lite avundsjuk på er men jag har som sagt SLUTAT MED SÅNT DÄR!!
Hoppas allt går bra...
mamamaggan
Vilken härlig mage! Hoppas allt går bra nu med vår andra forumbebis.

Tack för att ni delar med er av era bebisar. Njuter av varenda bild. wub.gif
Gossen Ruda
Jag får associationer med fartyg och bulben i fören. laugh.gif
Anki på Öland
Väntar med spänning på resultatet!
Anki
Latmask
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2006, 18:43)
Jag får associationer med fartyg och bulben i fören. laugh.gif

laugh.gif
*Felix matte*
Så fint hus för bebisen. wub.gif
Väntar också med spänning på forumbebis nr2 biggrin.gif
Eva i Skåne
Som någon redan skrivit så verkar det ha sjunkit mycket, så det är nog dags vilken dag som helst.

Lycka till! wub.gif
*Felix matte*
Ska vi kanske starta gissning igen?

Jag tippar att bebisen kommer 17 -19 januari rolleyes.gif
Magdis
Då gissar jag på 14 januari! Det kommer säkert att gå bra men jag håller tummarna ändå! smile.gif
*Felix matte*
Håller så klart också mina tummar wub.gif
Väntar på fler gissningar smile.gif
Ophelia
11 januari sätts det igång. Jag gissar på att det är en flicka (om det nu är en kotte i magen och inte fler) smile.gif
adrian
OJ!
Den var inte dålig, hoppas allt blir ett fint minne.. smile.gif

Det var det största jag någonsin upplevt och ni mammor är helt otroliga som kan göra "på detta viset"... smile.gif

Jag tycker att vi män kan en del mer än ni kvinnor, men vad det gäller sånt så ska vi bara vara tysta och beundra... tongue.gif biggrin.gif
astrid.m.s
Vilka gissningar, då vill jag också bidra. Det ser ut som en "pojkmage" och då gissar jag på den 15 januari kl. 11.00.
Då är min son född! Det är 21 år sedan nu!!!! wub.gif
netaave
14 jan 19.07 blir det, då är elleave född för 19 år sen
Latmask
Verkar finnas många som har januaribarn här på sidan. Ska bli roligt med ett till! smile.gif
*Felix matte*
Yngsta dottern fyllde 6jan smile.gif
Farbror Blå
Hur går det för Latmask då?=)
mamamaggan
Ja, var är du Latmask?

Har hon varit här idag? Är hon kanske på BB?
Latmask
Nä, jag är här fortfarande. Men jag hade två förvärkar i dag med några minuters mellanrum. Det kändes lite nervöst. smile.gif

Jag är förberedd på att det kan komma i natt. Men det är jag varje natt. smile.gif

Ska gå och lägga mig nu tidigt så att jag hunnit sova ut bra ifall det blir till att åka iväg.
mamamaggan
Hoppas allt går bra när bebisen behagar anlända. Ja, passa på och sov du . Det kan behövas.
Farbror Blå
Lycka till då=)
Är du troende?
ber iaf för dej smile.gif
Latmask
Är inte troende, men allt stöd tas tacksamt emot, oavsett var det kommer ifrån. smile.gif

Tack.
*Felix matte*
CITAT (Latmask @ 10-01-2006, 20:16)
Är inte troende, men allt stöd tas tacksamt emot, oavsett var det kommer ifrån. smile.gif

Tack.

Här kommer mera stöd och lycka till wub.gif
pejori
hoppas på en odlait snart wub.gif wub.gif
håller tummar på att han kommer ut snällt och fint wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
Januari barn är dem bästa! smile.gif

Försök att klämma ihop tills på torsdag! det är årets bästa dag! biggrin.gif
pejori
CITAT (wolkenkrabber @ 10-01-2006, 21:57)
Januari barn är dem bästa! smile.gif

Försök att klämma ihop tills på torsdag! det är årets bästa dag! biggrin.gif

grattis i förskott biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif smile.gif
labarradepan
vilken go mage wub.gif jag är med januari barn.. fyller ju 30 snart. tongue.gif
Latmask
Ingen bebis i dag heller. La mig tidigt, kunde inte somna. Låg och vände och vred, gick upp igen. Gick och lade mig igen. Sov en liten stund, vaknade vid fyra och låg ytterligare ett par timmar och vände och vred. mad.gif

Hade förvärkar med jämna mellanrum, så jag vet inte om det var det som gjorde mig så spänd så jag inte kunde sova eller vad. Nu är dygnsrytmen helt fel. Fast det hade det väl ändå blivit när lillen kom.

Jag trodde verkligen på i natt. Får väl inse att jag hade fel som vanligt. wub.gif
Latmask
Fortfarande ingenting. Nu har en ytlig bekant gått bort långt i förtid, hon blev inte ens 20. Jag är chockad och kommer eventuellt inte komma in på ett tag, så oroa er inte om ni inte hör något från mig på några dagar. Jag lovar att återkomma med bilder så fort som vår lilla son kommit till världen.

Kram till er alla och tack för ert stöd!
Betty
Håller tummarna och tror att lillen kommer i kväll men absolut senast i morron bitti! smile.gif
Fialotta
Oj...en ny forumbebis på gång här ser jag...Lycka till wub.gif
Latmask
Nu verkar det vara på gång. Vi åker in i alla fall, blir vi hemskickade så blir vi, men förhoppningsvis kommer vi hem med en liten Elias om ett par dagar. smile.gif

Jag kommer förhoppningsvis ha ont i natt, man får tänka på att det är för ett gott syfte. wub.gif tongue.gif
*Felix matte*
Jättemycket Lycka till wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon