Full version: Tempursäng
Åsa, mälardalen zon 2
Har ni sett Tv-reklamen för tempursängar. Enligt Tempurs hemsida är specialerbjudandet en säng 90x200cm, tempurmaterialet är inbyggt och en tempurmadrass ingår för priset 7990kr (exkl. ben och gavel). Jag är ute efter en ny säng är detta ett bra pris för en tempursäng + tempurmadrass? tycker det låter så för bara madrasserna brukar väl vara ganska dyra?
Kakaduan
Vet inte vad som är ett bra pris för en ny, men om du kan tänka dig en begagnad så borde du titta på www.blocket.se - jag tror att många köper en sådan madrass för att sedan inte använda den. Tål i alla fall att kollas, kanske - där kan man spara mycket.

Kakaduan
Ingrid på Västkusten
Ja Åsa - hoppas Du itne har så kallt i sovrummet som jag för då vart min tempurkudde knölig - iofs en kudde. Sedan så kan man bli väldigt varm = svettig av materialet runt madrassen/kudden med, så är Du väldans varm av Dig.

Bättre hälften skojade om att vi nog köper Tempursängar en vacker dag - när vi blivit gamla och trötta och inte ägnar oss åt 'jaDuvetvad' ;-) för sådant vore nog int elika kul i en Tempursäng !

Nu hukar jag mig!!!!


Hälsar Ingrid
Elisabeth-Västkustkolonisten
Nej men Ingrid rolleyes.gif


Elisabeth
Åsa, mälardalen zon 2
Jag flyttar upp den här tråden.
myskmadra
Jag har inte sett reklamen men kollade in följande hemsida:

]tempurprylar

Är det den här sängen du menar så är den kanske prisvärd. Beror nog på resårbottnens kvalitet.
Har själv en tempurbäddmadrass (nypris nu ca 5000) på en resårsäng typ dux. Bäst är ju om man kan provligga innan köp. Tempur brukar också ge öppet köp på madrassen ca 30 dar tror jag att det var när jag köpte min.
Jag är mycket nöjd med min och kan inte tänka mig att vara utan den!
I början kändes den jättekonstig men jag vande mig efterhand - växlade med en vanlig bäddmadrass när det blev för svettigt.

Hoppas du blev något klokare! Jag vet också att det finns en madrass som heter Formatemp som ska vara nåt liknande Tempur, kanske är den billigare och lika bra.
Ophelia
Det är säkert ett jättebra pris för en Tempussäng med madrass för de är ju ganska dyra. Men provligg den och en hel del andra sängar så du vet vad din kropp gillar.
*Felix matte*
Undras varför de i kampanjen visar dubbelsäng när priset gäller en 90 x 200cm.
Jag har iaf trott att det är sängen i reklamen som avses.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon