fruberglund
Alltså, vi har inte möblerat om än men vaknade imorse och fick en sån bra idé och kunde bara inte somna om...nyss var jag tvungen att gå upp och mäta så jag visste om det skulle gå.

Till problemet hör att jag vill möblera om i vårt vardagsrum men det är inte det lättaste eftersom det är så dumt planerat. Det har fönster på 3 väggar och valv på 4:e så det finns ingen "hel" vägg att ställa soffa eller tv-bänk osv. emot. Rummet är rätt stort med en bärande balk i taket som delar av rummet i två delar, en lite större än den andra.

Grejen är att jag velat köpa en ny möbelserie som matchar och den får inte plats nånstans. Har även en stor hörnsoffa som vi bara älskar och vill ha kvar till varje pris (den är sååå bekväm att sova i biggrin.gif)Har funderat på att bygga en vägg men då försvinner så mycket ljus.

Min smarta idé är att faktiskt bygga en vägg vid bjälken men låta den vara öppen på båda sidor vilket gör att ljuset fortfarande kommer in från alla håll, då får vi en vägg att ställa den nya tv-bänken med tillhörande bokhyllor på och soffan kan stå vid ena stora fönstret...kommer bli så jädra bra helt enkelt och nu är jag överlycklig att jag äntligen kan få det som jag vill laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
renate
Jag har också ett stort vardagsrum/matplats med svarmöblerade väggar.Min stora hörnsoffa står mitt i rummet som delar upp matplats och vardagsrummet.Det blev mycket ljusare än innan då en bokhylla delade rummen.Nu kan jag sitta vid frukostbordet och ser morgonnyheter på tv.Jag är jättenöjd med mitt "Stora rum."
*Felix matte*
Tänk att så har jag också gjort ibland... vaknat oc haft världens idé om hur ett o annat kan fixas och då är det stört omöjligt att somna om smile.gif

Hoppas att det går att göra som du planerat... alltid kul med lite nytt smile.gif
Sylvia
Vi möblerade också om före jul. Vi har i "alla år" haft soffan mot fönsterväggen, men nu sa vi att vem säger att den ska vara just där. Sagt o gjort, vi vände den så att den står mitt i rummet nu o delar det stora rummet till en matplats och "mysplats". Helt suveränt! Och lättare att komma åt mina krukväxter blev det också!
mamamaggan
Känner igen det där med att inte kunna sova för att man fått en idé om något. Har också gått upp mitt i natten ibland för att kolla något.

Hoppas det blir bra när ni möblerat om.
Magdis
När jag nyligen fått barn så var jag ganska pigg på nätterna när jag varit uppe och ammat! Kanske det är hormonkickar, fru Berglund? biggrin.gif Det var iofs sommar då och ljust dygnet runt och då blir man ju lite piggare.
netaave
CITAT (Sylvia @ 15-01-2006, 17:54)
Vi möblerade också om före jul. Vi har i "alla år" haft soffan mot fönsterväggen, men nu sa vi att vem säger att den ska vara just där. Sagt o gjort, vi vände den så att den står mitt i rummet nu o delar det stora rummet till en matplats och "mysplats". Helt suveränt! Och lättare att komma åt mina krukväxter blev det också!

Så har vi gjort också, har ett långsmalt vardagsrum och delade det med ena halvan av hörnsoffan ut från väggen så vi fick ett rum i rummet, som en tv-hörna.
forget-me-not
fruberglund, kul att du hittade en lösning för ditt vardagsrum. smile.gif



Verkar vara många här som har hörnsoffor och gillar dessa. Själv har jag en hörnsoffa som jag avskyr och jag längtar tills jag kan slänga ut den och i stället köpa en 3-sitssoffa med 2 fåtöljer. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon