Full version: Luftfuktare
evelina
Hej!

Jag letar efter luftfuktare i keramik som man hänger på elementen.
Sådana hade jag förr.
Jag har letat i affärer och vare ute på nätet,hittade ett ställe men tyckte
350 kr var väl mycket.
Om det är någon som vet, är jag jätte tacksam bor i Stockholms området.
Fenja
Här finns det. Det går inte att länka till sidan jag sökte, men sök på luftfuktare så hittar du dem.
Mvh
Fenja
evelina
Tack! Du är en klippa!! wub.gif
*Felix matte*
Kom bara ihåg att skölja ur och byta vatten morgon och kvälI.
I Stillastående vatten börjar det växa bakterier efter ca 12 tim och eftersom behållarna ligger mot värmeelement så sprids de i rummet.

Den uppmaningen fick jag av doktorn. smile.gif
Snöflinga
Oj, det visste jag inte wub.gif Har köpt små oglaserade väggamplar på Plantagen och S-krokar på Ikea som jag hakat i och hängt på elementen.

Ibland blöter jag en frottehanduk, som jag vrider ur och lägger på elementen, också bra smile.gif

Sedan har vi en inomhusfontän i form av en svart kula i tennskål med stenar, vilken också höjer luft fuktigheten ...

Och den absolut bästa och kitchigaste är en plastpingvin, inhandlad på Biltema som man fyller med vatten och sedan sprutar den vattenånga genom näbben laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lotta150
CITAT (Snöflinga @ 16-01-2006, 23:05)
Och den absolut bästa och kitchigaste är en plastpingvin, inhandlad på Biltema som man fyller med vatten och sedan sprutar den vattenånga genom näbben laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har du ingen bild på den...??? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 16-01-2006, 23:05)
Oj, det visste jag inte wub.gif Har köpt små oglaserade väggamplar på Plantagen och S-krokar på Ikea som jag hakat i och hängt på elementen.

Ibland blöter jag en frottehanduk, som jag vrider ur och lägger på elementen, också bra smile.gif

Sedan har vi en inomhusfontän i form av en svart kula i tennskål med stenar, vilken också höjer luft fuktigheten ...

Och den absolut bästa och kitchigaste är en plastpingvin, inhandlad på Biltema som man fyller med vatten och sedan sprutar den vattenånga genom näbben laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Som sagt... eftersom jag har vatten i flaska som jag har till andningsövning ett antal ggr/dag.. fick jag och övriga deltagare order om att aldrig ha stillastående vatten mer än max 12 timmar.
Vi fick också på olika bilder och diagram se hur bakterietillväxten fortgick ohmy.gif
Efter det sköljer jag min flaska och slang varje förmiddag, eftermiddag och kväll. smile.gif
Snöflinga
Tyvärr har jag inte kommit så långt i datakunskap att jag kan det unsure.gif Men kan beskriva den; c:a 35 cm. hög - blå vingar och näbb, resten genomskinglig, man blir GLAD när man ser den smile.gif

Den finns i Biltemas katalog, men det är tydligen en strykande åtgång, jag köpte den sista fast försäljaren sa att de får ta hem varje vecka ...
Lotta150
CITAT (Snöflinga @ 16-01-2006, 23:18)
Tyvärr har jag inte kommit så långt i datakunskap att jag kan det unsure.gif Men kan beskriva den; c:a 35 cm. hög - blå vingar och näbb, resten genomskinglig, man blir GLAD när man ser den smile.gif

Den finns i Biltemas katalog, men det är tydligen en strykande åtgång, jag köpte den sista fast försäljaren sa att de får ta hem varje vecka ...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag kollade Biltemas sida, den är helt sanslös laugh.gif laugh.gif Fast jag tycker mer den liknar nå'n liten rymdrobot...
yenny
Jag hittade en bild

Kathy
Oh, den var ju tuff ju! biggrin.gif
Klematis
vad fräck, vet någon vad den kostar?
Susanne i Linköping
249 kr
http://www.biltema.se/products/product.asp...p?iItemId=98966
Snöflinga
TACK Yenny för att du visade den smile.gif Fast den är finare på riktigt wub.gif Klappar "Pigge" på huvudet varje gång jag går förbi ... sjukt wub.gif
yenny
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2006, 00:56)
TACK Yenny för att du visade den smile.gif Fast den är finare på riktigt wub.gif Klappar "Pigge" på huvudet varje gång jag går förbi ... sjukt wub.gif

Det var så lite så smile.gif jag blev ju så nyfiken och s ville jag visa alla andra också biggrin.gif
Klematis
Det får nog bli nästa investering. det blir så torr luft när man eldar med ved och direktverkande el.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon