Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Rossi
Då startar jag en tråd för alla som känner för att komma i form och hålla formen.

Här kan vi peppa varandra, ge tips och råd etc.

Hänger ni på?
stina
Tjingeling, här är jag!!!! Det här kommer att bli min favvistråd helt klart!

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

/Stina
Rossi
Ja, nu finns det ingen återvändo! Nu kommer vi att pressa varandra till stordåd! Jag ska tänka på er när jag tränar ikväll!

Jag måste kolla vilka vikter jag har på flies-maskinen. Jag påstod ju att jag hade 25 kg men det återstår att se! Jag rapporterar senare! smile.gif
Magdis
Tjohopp! biggrin.gif
Kopierar över det jag skrev nyss i den förra tråden:
En sak jag har funderat på när man tränar och inte har lyckats få i sig tillräckligt med näring innan...är det musklerna som börjar brytas ner direkt då eller tas det energi från fettet? I så fall måste det ju vara bra att ha en liten fettdepå att ta av.
stina
Igår var jag och tränade Aerobics 2. Det är en väldigt dansinspirerad klass med mycket snurrar och hopp. När vi snurrade blev jag så himla yr!! Jag brukar inte bli det utan trodde det var mina nya sulor som gav mig dålig kontakt med golvet så jag slet ut dom. Det hjälpte inte!!! Nu undrar jag om jag inte hade lågt blodsocker och att det var därför jag var yr....

Jag tycker det är svårt att veta hur mycket "mer" jag ska äta när jag tränar. Eftersom jag varit överviktig är jag livrädd för att gå upp i fettvikt igen och är alltså lite skraj för att öka matintaget. Någon som har någon kommentar ang detta????
Rossi
Ja du, Magdis, det där är jättekomplicerat. Om du inte har läst Fredrik Pauluns böcker så kan jag varmt rekommendera dem. Han beskriver väldigt ingående, men ändå lättförståeligt, alla de här procedurerna med fettförbränning, gå upp i vikt, gå ner i vikt, fettcellernas villighet att släppa ifrån sig fett etc. etc. etc.

För några år sedan prenumerade jag på en bodybuilding-tidning och där stod också beskrivet hur mycket som helst. Men teorierna är så himla olika.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:53)
Tjohopp! biggrin.gif
Kopierar över det jag skrev nyss i den förra tråden:
En sak jag har funderat på när man tränar och inte har lyckats få i sig tillräckligt med näring innan...är det musklerna som börjar brytas ner direkt då eller tas det energi från fettet? I så fall måste det ju vara bra att ha en liten fettdepå att ta av.

Se min tråd över - det berör ju varandra. Vad är alltså "tillräckligt med näring" måntro???
Rossi
CITAT (stina @ 17-01-2006, 16:56)
Igår var jag och tränade Aerobics 2. Det är en väldigt dansinspirerad klass med mycket snurrar och hopp. När vi snurrade blev jag så himla yr!! Jag brukar inte bli det utan trodde det var mina nya sulor som gav mig dålig kontakt med golvet så jag slet ut dom. Det hjälpte inte!!! Nu undrar jag om jag inte hade lågt blodsocker och att det var därför jag var yr....

Jag tycker det är svårt att veta hur mycket "mer" jag ska äta när jag tränar. Eftersom jag varit överviktig är jag livrädd för att gå upp i fettvikt igen och är alltså lite skraj för att öka matintaget. Någon som har någon kommentar ang detta????

Drack du tillräckligt? Annars brukar yrsel inte bero på något farligt i de allra flesta fall.

Det där med mat och träning brukar vara så att det krävs ganska mycket mer träning än vad man tror för att förbränna minsta lilla. Det finns tester på I Forms hemsida där man kan beräkna hur mycket man måste motionera i olika former för att göra av med det man ätit. Det är häpnadsväckande hur mycket du måste träna alltså för att göra av med det där lilla goda. smile.gif
stina
Ja, eftersom jag ligger helt stilla i vikt borde jag väl få i mig det jag behöver?? Det kan ju som du skriver vara så att jag druckit för lite - jag är lite dålig på det ibland.... Och om man har för lite energi måste man ju märka det på att orken tryter!
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:53)
Tjohopp! biggrin.gif
Kopierar över det jag skrev nyss i den förra tråden:
En sak jag har funderat på när man tränar och inte har lyckats få i sig tillräckligt med näring innan...är det musklerna som börjar brytas ner direkt då eller tas det energi från fettet? I så fall måste det ju vara bra att ha en liten fettdepå att ta av.

Ett svar till på din fråga Magdis: Paulun påstår att det egentligen är bäst att träna på morgonen på fastande mage eftersom fettet förbränns direkt då. (Han förklarar det mycket mer ingående än vad jag skrev nu förstås.)

Även om man har ätit lite så finns det ju näring i kroppen på de allra flesta av oss - om man inte är sjukligt mager - så vi har nog fettdepåer även om vi känner oss smala.

Tyvärr kan inte jag träna på fastande mage på morgonen. Äter inte jag frukost så får jag huvudvärk som inte försvinner på hela dagen.
Magdis
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 17:03)
Ett svar till på din fråga Magdis: Paulun påstår att det egentligen är bäst att träna på morgonen på fastande mage eftersom fettet förbränns direkt då. (Han förklarar det mycket mer ingående än vad jag skrev nu förstås.)

Även om man har ätit lite så finns det ju näring i kroppen på de allra flesta av oss - om man inte är sjukligt mager - så vi har nog fettdepåer även om vi känner oss smala.

Tyvärr kan inte jag träna på fastande mage på morgonen. Äter inte jag frukost så får jag huvudvärk som inte försvinner på hela dagen.

Det kan inte jag heller, absolut inte! Och även om jag ätit massor före passet så blir jag vrålhungrig medan jag tränar.
I nån av Pauluns bok så står det beskrivet hur man ska äta för att öka i muskelmassa men jag tycker det är krångligt. Snabba och medelsnabba kolhydrater..och så har jag ju glutenfri kost som har högre GI också. Kan inte använda fullkorn. Bara inte den enda energin man har sitter i musklerna så...då bryter man ju ner dem medan man försöker bygga upp dem. Jag tycker den svåraste biten med träningen är att äta tillräckligt. Jag sa det till min PT och han sa att det tycker han också. Han har ungefär samma kroppstyp som jag, liten och smal.
stina
Oj, oj då är nog jag en ät-katastrof!!! Jag kan inte äta någonting alls på morgonen, ja jag har svårt att äta annat än nåt lite under hela dagen faktiskt. Däremot på kvällen - då är jag hungrig!!! Törs knappt berätta hur jag äter, för då dör ni väl:

Hemma på morgonen: En kopp kaffe
På fm på jobbet: En drickyoghurt och en banan
Tränar på lunchen
Efter träningen: Keso och en banan eller fruktsallad med yoghurt + en smoothie
På em: En banan

Men när jag kommer hem äter jag lagad middag. Sen brukar jag bli hungrig senare på kvällen och då äter jag gärna en macka och ett glas mjölk.

Jag har verkligen försökt äta mer på dagen, men det går inte. På fm får jag bara ont i magen om jag äter mer och efter träningen kan jag inte äta mycket heller utan att få ont i magen eller bli vråltrött....

Blir jag betraktad som galning nu? ohmy.gif

/Stina
Hannele
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:46)
Ja, nu finns det ingen återvändo! Nu kommer vi att pressa varandra till stordåd!

Ja, men man ska inte underskatta uppfriskande promenader. smile.gif
Fast visst är det häftigt att upptäcka att veckotidningarnas: "Ny kropp på 12 veckor" är sant!!

hälsar
en med många fina muskler
Magdis
CITAT (Hannele @ 17-01-2006, 19:55)
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:46)
Ja, nu finns det ingen återvändo! Nu kommer vi att pressa varandra till stordåd!

Ja, men man ska inte underskatta uppfriskande promenader. smile.gif
Fast visst är det häftigt att upptäcka att veckotidningarnas: "Ny kropp på 12 veckor" är sant!!

hälsar
en med många fina muskler

Ja all slags motion är värdefull. Själv tycker jag dock att vardagsmotionen är ganska trist just nu. Jag får även ut mycket av den sociala biten av att gå på gym och träffa människor.

Javisst fick vi väl äran att skymta din armmuskel i somras va? Den gick inte av för hackor vill jag minnas! smile.gif
Magdis
CITAT (stina @ 17-01-2006, 19:41)
Oj, oj då är nog jag en ät-katastrof!!! Jag kan inte äta någonting alls på morgonen, ja jag har svårt att äta annat än nåt lite under hela dagen faktiskt.

Oj, hur klarar du det? Jag skulle svimma! Jag kan inte heller äta nåt direkt på morgonen utan dricker bara kaffe men sen efter en stund äter jag en rejäl portion havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt och åker till gymet. När jag är där är jag redan hungrig igen så jag brukar ha med mig en banan. smile.gif Under träningen dricker jag vatten med lite lime och druvsocker i för att inte svimma av näringsbrist! rolleyes.gif Direkt efter träningen tar jag en viktökningsdrink och efter ett tag äter jag lagad mat till lunch.

Det låter ju jobbigt att inte kunna äta utan att få ont i magen. sad.gif Men går det bra att träna ändå så kanske det inte är nån fara då.
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 20:07)
Det låter ju jobbigt att inte kunna äta utan att få ont i magen. sad.gif
Men går det bra att träna ändå så kanske det inte är nån fara då.

Det är ingen nytta med att träna utan att äta, alla muskler försvinner... utan bränsle.
Rossi
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:46)
Jag måste kolla vilka vikter jag har på flies-maskinen. Jag påstod ju att jag hade 25 kg men det återstår att se! Jag rapporterar senare! smile.gif

Jag är nyss hemkommen från träningen och kan meddela att på pec flies har jag 22,8 kg.
Rossi
CITAT (Hannele @ 17-01-2006, 19:55)
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:46)
Ja, nu finns det ingen återvändo! Nu kommer vi att pressa varandra till stordåd!

Ja, men man ska inte underskatta uppfriskande promenader. smile.gif

Men vem är det som underskattar det? Promenader tycker jag också räknas som träning.
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 20:10)
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:46)
Jag måste kolla vilka vikter jag har på flies-maskinen. Jag påstod ju att jag hade 25 kg men det återstår att se! Jag rapporterar senare!  :)

Jag är nyss hemkommen från träningen och kan meddela att på pec flies har jag 22,8 kg.

Ganska starka bröstmuskler alltså=)
Kule med en ny tråd vi stal ju den andra rätt fräckt unsure.gif
LadyG
Jag hänger också på här smile.gif

Kom precis hem från ett ju-jutsupass, och gudarna ska veta att jag är trött i benen nu. Idag blev det dubbla pass, men imorgon är det å andra sidan vilodag. Det ska bli skönt, för på torsdag är det dags igen tongue.gif

Det blir lite jobbigt på tisdagarna för då har jag redan kört ju-jutsu på söndagen och styrketräning på måndagen, så det gäller att äta ordentligt. Man kan inte köra bil utan soppa, och man kan inte träna utan att äta. Så för min del blir det mycket rågbröd (kusar), fullkornspasta, råris och allt med proteiner i. Får jag inte banan och vatten efter träningen - direkt - så känns det som om jag svälter ihjäl...

Fast jag äter aldrig på morgonen tongue.gif Då kräks jag känns det som. Jag blir sällan hungrig före 11 även om jag stiger upp klockan 6. Vana och ohejdad lathet tror jag det är. smile.gif
stina
CITAT (Hannele @ 17-01-2006, 20:09)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 20:07)
Det låter ju jobbigt att inte kunna äta utan att få ont i magen.  :(
Men går det bra att träna ändå så kanske det inte är nån fara då.

Det är ingen nytta med att träna utan att äta, alla muskler försvinner... utan bränsle.

Det är alltså främst på fm jag får ont i magen av att äta. Min ämnesomsättning har inte vaknat då utan maten ligger som en klump i magen och skumpar känns det som! Jag är en typisk kvällsätare och det verkar funka bra för mej för jag mår bra ändå...

Jag tror inte det stämmer att man måste äta innan träning för mina muskler växer i alla fall av träningen. Jag äter så mycket på kvällen så jag tror att jag har energi kvar i kroppen av det. Jag är mätt när jag vaknar.

Man får lyssna noga på sin kropp när man tränar, bättre än alla faktaböcker i världen tror jag! rolleyes.gif

/Stina
Rossi
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!
stina
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Rossi
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Bra jobbat Stina! smile.gif
Fialotta
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Kalasbra jobbat Stina....undra på att jag inte sett nåt av dig i Sthlm på sista tiden...ha, ha....försvinn inte bara wub.gif
stina
CITAT (maudan @ 18-01-2006, 10:55)
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Kalasbra jobbat Stina....undra på att jag inte sett nåt av dig i Sthlm på sista tiden...ha, ha....försvinn inte bara wub.gif

Ingen risk! Nu växer jag istället - fast försöker se till att det är muskler istället för fett!!!! biggrin.gif
Magdis
Ja Stina, det syntes ju på din armmuskel att du uppenbarligen måste få i dig "byggmaterial", annars hade den inte sett ut så. Vi är ju olika och säkert behöver inte alla äta lika mycket. När man läser böcker om träning och muskler så får man verkligen för sig att man måste äta som en häst och det vore ju väldigt skönt om det inte stämmer. Förhoppningsvis ska det räcka med att äta så man inte går omkring och är hungrig nån längre stund. Lite av det goda fettet behöver man ju också. smile.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Mmm din armmuskel visade ju verkligen på detta=)
Du verkar ju vara bara muskler? smile.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:22)
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Mmm din armmuskel visade ju verkligen på detta=)
Du verkar ju vara bara muskler? smile.gif

Vad är du gjord av då farbror? Lingon? rolleyes.gif laugh.gif
yenny
phu... va jobbigt det är att försöka få upp flåset... min Astma vill inte heller sammarbeta... så jag måste avbryta min träning hela tiden.

Att gå och lyfta skrot är en sak, det funkar bra för man blir ju inte direkt anfådd av det. Men att försöka få bättre kondition är inte lätt.

Jag tänkte försöka mej på något pass där man tränar både styrka och flås men jag har börjat på att göra ett friskis o svettis pass hemma först... men jisses jag tappar ju andan redan efter 10 minuter sad.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 11:26)
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:22)
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17)
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57)
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.

Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!

Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!! rolleyes.gif Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Mmm din armmuskel visade ju verkligen på detta=)
Du verkar ju vara bara muskler? smile.gif

Vad är du gjord av då farbror? Lingon? rolleyes.gif laugh.gif

Vadå lingon?????? mad.gif mad.gif

Fläskpannkaka och lingon om jag får be!! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:34)
Vad är du gjord av då farbror? Lingon? rolleyes.gif laugh.gif

Vadå lingon?????? mad.gif mad.gif

Fläskpannkaka och lingon om jag får be!! rolleyes.gif

Aha! Nån fläskpannkaka syntes inte på din bild i och för sig! Såg ut som att det var rätt mycket muskler där med, eller hade du retuscherat den i Paint Shop? rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 11:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:34)
Vad är du gjord av då farbror? Lingon? rolleyes.gif laugh.gif

Vadå lingon?????? mad.gif mad.gif

Fläskpannkaka och lingon om jag får be!! rolleyes.gif

Aha! Nån fläskpannkaka syntes inte på din bild i och för sig! Såg ut som att det var rätt mycket muskler där med, eller hade du retuscherat den i Paint Shop? rolleyes.gif

tack du snällt sagt.
Näe jag är mest pannkaka faktiskt
smile.gif
LadyG
Yenny, det behöver man inte ha astma för att göra tycker jag tongue.gif Det brukar kännas som om jag kvävs på konditionspassen utan astma tongue.gif

Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka. smile.gif
yenny
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44)
Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka. smile.gif

Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet.
Farbror Blå
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:47)
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44)

Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka. smile.gif

Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet.

Träna hemma är inte så dumt det heller=)
Många som åker till dyra lokaler är på fina pass, men glömmer allt man kan göra hemma.
Man kan ju gott och väl göra situps, armhävningar,hantelträningar och en massa annat hemma, dessutom naturligtvis ha egna friskispass=)

Bor man bara eget hus, så inte grannarnas tavlor kommer ner när man dansar omkring kan man ju köra aerobics också=)
Finne ju en uppsjö av såna videos att köpa=)
anna_rispan
Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp...
LadyG
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:47)
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44)

Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka. smile.gif

Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet.

Men så illa jag stavar då! tongue.gif

Det är mer peppande att träna med andra, och det är mindre risk att man ger upp bara för att det blir lite jobbigt. Är man hemma finns det alltid en liten risk att man kommer på något annat man måste göra, precis när det börjar bli tungt tongue.gif
Så är det för mig iaf.

Det är bara att prata med tärningskamraterna innan: "Du, jag är helt otränad så jag kanske inte orkar hela passet, men jag ska försöka trots min astma."

Du kan sätta pengar på att det är okej och att alla har förståelse för det. biggrin.gif
yenny
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2006, 11:51)
Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp...

Det är typ ett sånt pass jag har hemma på video som jag tränar till... jag klarar knappt de 10 minuterna (sen slemmar jag aldeles igen och måste pausa för att hinna få luft..usch för astma) Fast jag har kört det passet några gånger och nu orkar jag redan mera.
Farbror Blå
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:59)
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2006, 11:51)
Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp...

Det är typ ett sånt pass jag har hemma på video som jag tränar till... jag klarar knappt de 10 minuterna (sen slemmar jag aldeles igen och måste pausa för att hinna få luft..usch för astma) Fast jag har kört det passet några gånger och nu orkar jag redan mera.

Bravo=)
anna_rispan
vad bra att du redan har märkt att du blivit bättre i konditionen. när jag känner mig seg i kroppen så brukar jag sluta köra så hårt med armarna. det är väldigt vad det gör skillnad med armarna på jympapassen
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:50)
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:47)
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44)

Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka. smile.gif

Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet.

Träna hemma är inte så dumt det heller=)
Många som åker till dyra lokaler är på fina pass, men glömmer allt man kan göra hemma.
Man kan ju gott och väl göra situps, armhävningar,hantelträningar och en massa annat hemma, dessutom naturligtvis ha egna friskispass=)

Bor man bara eget hus, så inte grannarnas tavlor kommer ner när man dansar omkring kan man ju köra aerobics också=)
Finne ju en uppsjö av såna videos att köpa=)

Jo det går ju bra om man har såpass självdisciplin! Det är dock lätt att ge upp och börja plocka upp leksaker från golvet istället. När man är på ett pass så är det bara träning som gäller. Fast jag har ju miin balansboll hemme och nu har jag skaffat såna där gummiband med handtag också.
Farbror Blå
Nån som kan berätta om Core?
Läst det här, men vet inte vad det är...

Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 12:02)
Nån som kan berätta om Core?
Läst det här, men vet inte vad det är...


Jag har börjat gå på det nyss, det är effektiv träning för bålen, magen och ryggen alltså. Jag ska gå på det ikväll. Man kan bl.a använda en sån balansboll som jag har hemma, balansbräda m.m. På passet jag går på är det mycket situps i olika former och övningar för ryggen. Det är bra träning att utföra olika styrkemoment samtidigt som man måste arbeta för att hålla balansen med bålmusklerna! biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 12:05)
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 12:02)
Nån som kan berätta om Core?
   Läst det här, men vet inte vad det är...

 

Jag har börjat gå på det nyss, det är effektiv träning för bålen, magen och ryggen alltså. Jag ska gå på det ikväll. Man kan bl.a använda en sån balansboll som jag har hemma, balansbräda m.m. På passet jag går på är det mycket situps i olika former och övningar för ryggen. Det är bra träning att utföra olika styrkemoment samtidigt som man måste arbeta för att hålla balansen med bålmusklerna! biggrin.gif

Låter tjejigt wink.gif

Men alltså hur stor e bollen ?
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 12:06)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 12:05)
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 12:02)
Nån som kan berätta om Core?
   Läst det här, men vet inte vad det är...

 

Jag har börjat gå på det nyss, det är effektiv träning för bålen, magen och ryggen alltså. Jag ska gå på det ikväll. Man kan bl.a använda en sån balansboll som jag har hemma, balansbräda m.m. På passet jag går på är det mycket situps i olika former och övningar för ryggen. Det är bra träning att utföra olika styrkemoment samtidigt som man måste arbeta för att hålla balansen med bålmusklerna! biggrin.gif

Låter tjejigt wink.gif

Men alltså hur stor e bollen ?

Den är ganska stor, man ska ju sitta eller ligga på den. Hade jag inte lagt in en bild eller var det bara som jag svamlade i förra årets svammeltråd? unsure.gif
stina
Core är inte alls speciellt tjejigt tycker jag....

Vi kör inte med boll, men det är nog olika.

Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Det är ju bara 30 min, så visst kan man maska sig igenom utan att bli trött - det är upp till en själv hur jobbigt det blir (som egentligen alla pass...)
stina
Framgångsrapport: rolleyes.gif

Var och tränade styrketräning på lunchen idag. Viktökning på benpress från 70 till 75 kg!!! smile.gif smile.gif smile.gif

Mottager vänligen men bestämt applåder! wink.gif
Rossi
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05)
Framgångsrapport: rolleyes.gif

Var och tränade styrketräning på lunchen idag. Viktökning på benpress från 70 till 75 kg!!! smile.gif smile.gif smile.gif

Mottager vänligen men bestämt applåder! wink.gif

Grattis Stina! Visst är det härligt när det går framåt!
stina
Man tackar och bockar! Är förmodligen så här glad för att det är min första framgång i styrketräningshallen. rolleyes.gif Hoppas dock att glädjen finns där vid framgångar även i fortsättningen! Om inte annat kan vi ju rapportera sådana här för att få stående ovantioner av cyberspacens träningskompisar! smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon