ingrid fuxwall
om att de tänker höja reporäntan - något som ger Er sömnproblem?
Själv tycker jag att det varit bra att vi haft så låg ränta och förväntade mig en höjning, om den nu kommer!

ingrid
*Felix matte*
Såg någonstans att det inte direkt handlade om chockhöjning.
Ett lån på 1,5 milj skulle ge 1.200kr högre årskostnad = 100kr/mån.
AnitaO
Vi sover också ganska gott vad gäller räntehöjningar.
Förvisso har vi ett litet lån med 3-månaders ränta, men det är så pass lågt belopp så vi lär inte bli ruinerade i alla fall. smile.gif

Det har väl varit på gång länge med räntehöjning, så det är knappast någon överraskning.

Å andra sidan så är dom obundna räntorna så mycket lägre, så det ska till ganska ordentliga höjningar för att man ska börja förlora pengar.
Rossi
Nej, det är ingenting alls som jag ligger sömnlös över. Men det kan förstås bli problem för de som har stora lån. Jag hör många runtomkring mig som knappt alls amorterar på sina lån även om de hade haft utrymme till det. De konsumerar istället eftersom de tycker att räntan ändå är så låg. Men när den väl höjs så blir det ju inte så kul för de som har resonerat så.
fruberglund
Nepp, har bara bundna lån...bottenlån. Inga topplån kvar så vi berörs inte av höjningen än på några år. Amorterar även så mycket vi kan eftersom räntan varit så låg biggrin.gif

Mer bekymrad över taxeringsvärdet som höjdes med 200.000 nyss sad.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Rossi @ 20-01-2006, 07:50)
Nej, det är ingenting alls som jag ligger sömnlös över. Men det kan förstås bli problem för de som har stora lån. Jag hör många runtomkring mig som knappt alls amorterar på sina lån även om de hade haft utrymme till det. De konsumerar istället eftersom de tycker att räntan ändå är så låg. Men när den väl höjs så blir det ju inte så kul för de som har resonerat så.

Jo det var nog sådant jag tänkte på, att den låga räntan lurat så många att konsumera mer än nödvändigt.
kristerh
Jag har bundna räntor, och de påverkas inte av den här räntehöjningen wink.gif
dessutom har jag så små lån på huset.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon