silos
Häromdagen då jag var ute på promenad med vovvarna gick jag genom en park och där såg jag en filt liggande i en hög men tänkte;inte kan jag ta den men men jag var bara tvungen och återvända och kolla på filten som var sååå vacker men hade legat säkert ett bra tag på marken.

I alla fall så tog jag filten med mig under armen i en frusen hög och vovvarna var väldans nyfikna biggrin.gif

Senare tvättade jag filten på 40 grader men den luktade fortfarande "utelukt" så jag tvättade den sen i 60 grader och då luktade filten rent biggrin.gif men hade blivit lite förstört men vovvarna älskar att "boa" sig i filthögen biggrin.gif

Ni kan inte ana vad mycket man kan hitta ute biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Det finns nog en "Bag-lady" inom mig eller vad tror ni andra???
silos
Ingen som vill säga nåot om itt "fyndande" ute i naturen ohmy.gif
andersen
Jo jag kan säja att jag gör fynd ibland åxå men inte ute, utan i grovsop rummet, folk kastar allt i från fungerande tv-apparater till datorer.Min fru brukar säja till mej att inte komma hem med mera saker en jag kastar, och det kan vara svårt ibland för folk kastar otroligt mycke bra saker.
yenny
Jag tror inte du är en baglady solis.... men en sakletare kanske (en sån där som pippi långstrump var) biggrin.gif
ingrid fuxwall
Solis, jag tror detta ämne är lite laddat - att man kan ha svårt för att erkänna att man plockar upp något och återanvänder det.

Men jag erkänner gärna att de vantarna jag hittade för några år sedan värmde mina händer under många hundpromenader wub.gif Var de nu tagit vägen har jag inte en aning om, kanske jag tappade dem och de nu bor hos någon annan biggrin.gif

ingrid
netaave
Det kan ju också vara så att de "ni tar tillvara" går en rättmätig ägare och letar efter.
Biggan_
CITAT (netaave @ 20-01-2006, 23:54)
Det kan ju också vara så att de "ni tar tillvara" går en rättmätig ägare och letar efter.

Det var kanske en uteliggares filt ohmy.gif Stackare vad han måste frysa nu i denna kölden sad.gif
silos
Den vackra filten hade legat länge där vid gångstigen.
Här i Strängnäs finns inga uteliggare.

En sakletare det är precis vad jag är biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon