Full version: badat elefanter
adrian
hejsan, i morse badade jag en 29 årig elefant i floden kwai, och det var både kul och jobbigt, det var strömt och inte helt lätt att klättra upp på ryggen hela tiden tongue.gif
jag bor i ett flodhus som finns på floden kwai, och jag har nyss lärt mig hstorien om järnvägsbygget här då ca 100 000 personer dog...
annars så ör det varmt och skönt... smile.gif
Eva i Skåne
Det borde vara förbjudet Adrian, att komma med sådana inlägg när alla vi här hemma är näst intill insnöade. sad.gif blink.gif unsure.gif


rolleyes.gif
gammelnalle
Instämmer till fullo med Eva!!

mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif



inte ett dugg avis.... sad.gif sad.gif sad.gif


JOOOOOOOO massor!!!!

Hoppas ni har det bra !!

b
zaaritha
Lyckost--Adrian; att få umgås med elefanter!
Fler djur du "träffat"?
Hannele
CITAT (adrian @ 21-01-2006, 18:42)
hejsan, i morse badade jag en 29 årig elefant i floden kwai

Hoppas någon hade kamera med. smile.gif
ingrid fuxwall
Någon mer än jag som är avundsjuk?

ingrid
Magdis
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-01-2006, 20:58)
Någon mer än jag som är avundsjuk?

ingrid

Nejdå inte alls! rolleyes.gif *Ljuger så jag blir blå i synen*
Gossen Ruda
Hoppas någon köttätande växt biter honom i fingrarna. mad.gif rolleyes.gif biggrin.gif
zaaritha
rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
renate
Hälsningar från ett kallt,snöigt Sverige.Har det så trevligt i värmen med Elefanterna,är ja liiite avis,men bara lite. laugh.gif tongue.gif
Castea
Vilket minne för livet!
Eva i Skåne
Att bli biten i fingrarna av en köttätande växt, ja smile.gif
Snöflinga
Visst är världen fantastisk ..... här har vi snö och minusgrader och Adrian badar med elefanter wub.gif

Önskar dig en fortsatt skön semester, ta många bilder vi kan njuta av och akta dej för köttätande växter rolleyes.gif
yenny
WOW!! va häftigt... det skulle ju inte vara helt felatt få uppleva.
Kathy
Otroligt!!

Avis? Jag??....Näääärå..... tongue.gif

Hoppad du tagit mååånga fina foton. wub.gif
Klematis
Vad underbart. Att få vara nära elefanter. Måste erkänna att jag blir ganska avensjuk på dig. Hoppas du har det härligt och att du tänker på oss i kalla Sverige lite grann åtminstånne.
adrian
hmmm.. e det mobbning på g.. tongue.gif jag har en qtek handdator som jag surfar med o kan skriva med,jo det finns bildbevis på tarzan som badar elefanter, och jag har en hel del köttätande växter med importintyg klara för att ta hem till sverige. jag blir återförsäljare på dessa nu,. smile.gif
de säljer grillad råtta här om någon är sugen på lite asiatiska matinfluenser tongue.gif
jag var sugen, men vågade inte pga risken för att paja dagarna som e kvar laugh.gif
det pågår svart marknad av illegalt plockade orkideer och neppar som jag sett idag...
billigt men fel, så snart kan svenskarna ialla fall köpa en ny art via mig istället för illegal smuggling av dessa..
de jag importerar är jättevackra.. smile.gif

jag såg nåt hemskt idag som fick tårarna att rinna, jag mötte 2 kvinnor som hade varsittspädbarn i sin farm. de satt på en bro och tiggde mat och pengar, den ena bebisen försökte leka med sin mammas bröst förmodligen var den hungrig.. sad.gif
jag gav dem pengar,men fyfan vad ledsen jag blev när jag tänkte på hur livet för dem kanske blir.. sad.gif
nu när jag har ett barn själv så förstår jag hur mycket kärlek man kan ha och vill ge sitt barn. det kommer ju alltid att fattas dem en hel del, som kanske jag alltid har för mycket av.. sad.gif
det är ganska hårt liv de har här...vi har det bra i sverige och borde ALDRIG klaga över nåt.. mad.gif det har varit lärorikt och roligt här nere förutom när jag förstod hur stor skillnaden är mellan de riktigt fattiga och de som gar jobb.
Jonte_rm
Adrian - kom o hämta mig...


mvh // Johannes
Farbror Blå
CITAT (adrian @ 21-01-2006, 18:42)
hejsan, i morse badade jag en 29 årig elefant i floden kwai, och det var både kul och jobbigt, det var strömt och inte helt lätt att klättra upp på ryggen hela tiden tongue.gif
jag bor i ett flodhus som finns på floden kwai, och jag har nyss lärt mig hstorien om järnvägsbygget här då ca 100 000 personer dog...
annars så ör det varmt och skönt... smile.gif

Otrooligt avis!!! rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Inte det minsta avis rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Jäklars tursnubbe du är Dick som får vara med om så mycke. smile.gif
Annlo
Men hallå? Har du inte kommit hem än? ohmy.gif Eller har du åkt iväg igen?!

Det borde vara strängeligen förbjudet att komma med sådana här inlägg mitt i vargavintern här hemma! Kom genast hem o börja skotta! tongue.gif

*Hmm, jag erkänner, också liiite avis*
adrian
jag åkte iväg en gång till så att säga.. men är hemma om ett par dagar, och sen får jag se om jag stannar eller åker igen.. rolleyes.gif
jag ska ju på mässa i örebro i februari och stockholm i mars.
så lite på hemmafronten lär det ju bli..och då hoppas jag att jag får träffa er ialla fall
tongue.gif idag åkte jag långbåt genom ruckelhusområden på vattnet, de fattigas venedig. vacjert och charmigt tycker jag, och jag hade velat sova kvar där.. mad.gif jag gillade atmosfären..fy 17 vad jag lärt mig mycket under alla vandringar här,jag har gått igenomalla skumraskgränder och ätit ich folket där och haft skitkul,mest hade väl de åt mig... biggrin.gif de skrattade mycket åt mig som inte förstod språket eller hur jag skulle bete mig, men hellre detta än turiststråken...
flera st blev rånade här och en hel del olyckor, några har ju blivit mördade också..
men jag är nog mer rädd hemma i sverige än utomlands.
jag har vart med om 2 st olykor än så länge men överlevt båda.. wacko.gif stan är farligare en elefanterna,trots att jag höll på att klämmas mellan 2 st i floden kwai.. smile.gif
men lite action hör ju livet till... smile.gif
jag e ingen turgubbe, jag e driftig och följer mina instinkter smile.gif
och mossamannen, du kunde ju hängt med din snåljåp... biggrin.gif
adrian
Nu har jag varit hos jordbruksdepartementet i detta land och sett hur de arbetar samt vart med om kontrrioollen av alla mina vexter infor importen till sverige.. smile.gif

Vexterna er jettevackra och storre en vad jag trodde, sen var jag ute och kollade odlingarna av dessa samt en massa orkideer,,,

Jag visar bilderna om ett par dagar.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon