Full version: Tvillingarna
*Felix matte*
Två dagsfärska foton som mostrarna tagit ... På tisdag åker maken och jag på besöksresa igen och får hålla dom i famn och bara mysa wub.gif






Magdis
Ooooo ser jag dubbelt? rolleyes.gif Gud så söta! Jag vill också ha! wub.gif
Annlo
wub.gif
Underbara barnbarn!
Stora ser de ut att vara, ca 2500 gr var?

Det är skönt att allt gick bra, lyckliga föräldrar och lyckliga ni! wub.gif
*Felix matte*
2418 resp 2460 gram och 46,5 resp 46 cm smile.gif wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Sååå söta wub.gif passa på att 'sniffa' in den ljuvliga babydoften..../ Helen
netaave
*suck* wub.gif wub.gif
LadyG
wub.gif wub.gif wub.gif

Man längtar ju lite själv när man ser så söta små... wub.gif
mamamaggan
Suck och Suck!!!

Så söta så! wub.gif
Tesa
Enäggisar?
............och jag HAR slutat med såna där.... unsure.gif wub.gif rolleyes.gif blink.gif
*Felix matte*
Visst är de sååå söta... enäggs.. vet de inte. Om man vill ha reda på det så får man begära provtagning som sedan skickas för analys.
Så klart kommer de att bekosta provtagning om det visar sig vara intressant smile.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 22-01-2006, 22:27)
Visst är de sååå söta... enäggs.. vet de inte. Om man vill ha reda på det så får man begära provtagning som sedan skickas för analys.
Så klart kommer de att bekosta provtagning om det visar sig vara intressant smile.gif

Det kommer nog att visa sig så småningom! rolleyes.gif
Latmask
Åååååh..... wub.gif
Tesa
Dom ser väldigt lika ut tycker jag..Man kan väl veta säkert redan vid förlossningen om de bara hade en moderkaka men de hade kanske varsin..?
Syrrans flickor var ganska lika när de var nyfödda men nu är dom inte alls lika längre..
Min yngste son kom mitt i ett stim av tvillingfödslar här på orten...jag träffade tre av totalt 4 tvillingmammor det året på BB och vi umgicks rätt så flitigt ett tag...så jag vet ALLT om tvillingar... rolleyes.gif tongue.gif
Min son var nog meningen att han skulle vara två tror jag för han vägde mer än iaf ett par av tvillingarna när han kom...
forget-me-not
wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Tesa @ 22-01-2006, 22:35)
Dom ser väldigt lika ut tycker jag..Man kan väl veta säkert redan vid förlossningen om de bara hade en moderkaka men de hade kanske varsin..?
Syrrans flickor var ganska lika när de var nyfödda men nu är dom inte alls lika längre..
Min yngste son kom mitt i ett stim av tvillingfödslar här på orten...jag träffade tre av totalt 4 tvillingmammor det året på BB och vi umgicks rätt så flitigt ett tag...så jag vet ALLT om tvillingar... rolleyes.gif  :P
Min son var nog meningen att han skulle vara två tror jag för han vägde mer än iaf ett par av tvillingarna när han kom...

De hade var sin moderkaka och faktiskt kom tvåan ut i rasande fart... gjorde en kullerbytta i luften, fångades av barnmorskehand innan hon hann ramla på golvet och efter kom moderkakan ohmy.gif
LadyG
Det är till att ha bråttom ut i stora världen smile.gif Hoppas hon inte kastar sig över allt med samma frenesi smile.gif
Tesa
Ooops...vilken tur att hon hann fånga henne..
Annlo
CITAT (Felix matte @ 22-01-2006, 22:43)
De hade var sin moderkaka och faktiskt kom tvåan ut i rasande fart... gjorde en kullerbytta i luften, fångades av barnmorskehand innan hon hann ramla på golvet och efter kom moderkakan ohmy.gif

Se där ja´! laugh.gif Det börjas redan:
"-jag först!
-nää, JAG ska vara först!
-MAMMA! Hon puttas!"

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Personalen inkl förlossnings- och barnläkare pratar om det och säger sig aldrig ha varït med om liknande ohmy.gif
cic
CITAT (Annlo @ 22-01-2006, 22:47)
Se där ja´! laugh.gif  Det börjas redan:
"-jag först!
-nää, JAG ska vara först!
-MAMMA! Hon puttas!"

biggrin.gif  :D  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tesa
Fast min näst minste han "kom som skjuten ur en kanon" enligt barnmorskan...fast jag "stod med ryggen till" så jag såg inte riktigt vad som hände fast det kändes som jag kan tänka mig en champangeflaska känner sig.. wacko.gif
Annlo
CITAT (Tesa @ 22-01-2006, 22:58)
Fast min näst minste han "kom som skjuten ur en kanon" enligt barnmorskan...fast jag "stod med ryggen till" så jag såg inte riktigt vad som hände fast det kändes som jag kan tänka mig en champangeflaska känner sig.. wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Så fina dom är wub.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 22-01-2006, 21:36)
Två dagsfärska foton som mostrarna tagit ... På tisdag åker maken och jag på besöksresa igen och får hålla dom i famn och bara mysa wub.gif







Så himla söta, och "dubbelbalja" så de får ligga tillsammans! wub.gif
Castea
Så fina, mjuka och goa. wub.gif wub.gif
Snöflinga
De är ju bara för goa rolleyes.gif Tog fram en linjal och kollade ... 46 cm är inte mycket wub.gif
renate
Grattis till två så söta små töser. wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Tack för alla grattis wub.gif

Imorron ska vi få gossa med dom igen wub.gif jag var lite feg i fredags, vågade inte peta på dem så mycket för de såg så sköra ut.

Betty... de ligger på tvären i en vanlig "enmansbalja". smile.gif
Betty
Men jisses så småttiga! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 23-01-2006, 22:21)
Men jisses så småttiga! wub.gif

Mmm... det är därför jag beställt extra små plyschoveraller... hittade på nätet en som sålde prematurkläder smile.gif
Ewa L
Ljuvliga!! wub.gif wub.gif

Nuförtiden finns ju betydligt mindre storlekar än 50 cm i vanlig affärer. Måste ju vara lättare att hitta något snyggt.
En kompis till mig som fick ett barn i den storleken köpte dockkläder.

Själv hade jag omvänt problem. De söta 50-kläderna kom aldrig till användning. Fick gå direkt på 60.
Limeblossom
Jättesöta! smile.gif och sondslangarna väcker många minnen hos mig,min första är född i vecka 30 och hade ju såklart en sådan ett tag.
*Felix matte*
Nu har vi tillbringat dagen hos de små... så söta när de sov och höll varann i hand wub.gif Måste bara få visa nytagen bild.


mamamaggan
Så gulligt! Ligga och hålla varandra i handen. Förstår att du gärna " tittar till " dem.
*Felix matte*
Vore det närmare så var vi nog där varje dag biggrin.gif men 12 mil enkel väg är lite jobbigt när vädrets makter jäklas sad.gif
ingrid fuxwall
Hur länge tror du de får ligga kvar på sjukhuset?

De ser så fina ut och på bild i alla fall, runda och goda så som små ska vara.

ingrid
*Felix matte*
Idag sa doktorn att de får räkna med ca en vecka till innan det blir tal om hemfärd och det är ju bra att man inte har bråttom att skicka hem pga besparing. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon