Full version: Jakt på ett recept.
vihemma
Hejsan alla.

Jag åt för en massa år sen en väldigt god... gratäng tror jag det var?
Problemet är att jag inte kommer ihåg hos vem det var och då vem som jag skall fråga om receptet på denna delikata anrättning.

Det var bland annat räkor ägg och krutonger, tror även att det var någon typ av grönsak blomkål eller broccoli, allt detta i en lite krämig röra som vi avnjöt med ett otroligt gott vin till vid namn Rhine Lady.

Kan någon hjälpa mig med receptjakten? unsure.gif
andersen
CITAT (vihemma @ 23-01-2006, 15:48)
Hejsan alla.

Jag åt för en massa år sen en väldigt god... gratäng tror jag det var?
Problemet är att jag inte kommer ihåg hos vem det var och då vem som jag skall fråga om receptet på denna delikata anrättning.

Det var bland annat räkor ägg och krutonger, tror även att det var någon typ av grönsak blomkål eller broccoli, allt detta i en lite krämig röra som vi avnjöt med ett otroligt gott vin till vid namn Rhine Lady.

Kan någon hjälpa mig med receptjakten? unsure.gif

Fråga i recept avd det är nog lättare att få svar där.
netaave
Förmodligen räkor Florentine
Spenat, räkor, ägg och krutonger, en gratängsås med grädde chilisås och cayenne hälls över och allt gratineras.
Kakaduan
Det låter gott! Finns ett mer precist recept? Hur blir egentligen krutongerna - ska man gratinera dem? Geggar de inte ihop?

Kakaduan
vihemma
Tack netaave!

Det var jättesnällt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon