Full version: sony ericsson k700i
labarradepan
Jag har fått en sån mobil ja med, men jag kan inte maila med den. Jag har försökt att göra de inställningar som behövs. Men det går ej. ( förra mobilen motorola, gick det så bra som helst att e-maila med, utan insällning. )

Hmm, nån som vet?
Rossi
Jag fick en likadan mobiltelefon i julklapp och det går jättebra att maila med den. Du får koppla dina inställningsuppgifter till din fasta e-mail till den.

Vilken operatör har du? Jag har Telia och jag gick in på Telias hemsida och beställde de inställningar som de behövde förse mig med och de kom via SMS direkt och sen fyllde jag i mina egna e-mailuppgifter (från min fasta e-mail då som sagt) och så funkade det.

Hoppas att detta hjälpte annars får du höra av dig igen.
Rossi
Oj, jag har visst en K300i men det borde ju inte vara så stor skillnad tycker jag.
forget-me-not
Jag har en J300i och det funkar också utmärkt. Ett tips jag fick från Sony Ericssons kundtjänst var att när jag emailar via mobilens epostklient som ska jag välja att koppla upp mig mot Teliasurf. Då kostar det bara om jag hämtar hem mail. Har jag inga mail så kostar det inget. Väldigt bra! smile.gif
Rossi
Ja, när man surfar med Teliasurf så är kostnaden begränsad till 9 kronor per dag om man inte surfar extremt mycket.

Men det är ju inte säkert att det är Telia som är operatör i det här fallet.
forget-me-not
CITAT (Rossi @ 24-01-2006, 10:14)
Ja, när man surfar med Teliasurf så är kostnaden begränsad till 9 kronor per dag om man inte surfar extremt mycket.

Men det är ju inte säkert att det är Telia som är operatör i det här fallet.

Nej, det är inte säkert det är Telia i det här fallet. Detta var mer ett tips till de som har Telia.

Men om du använder mobilens epostklient så kostar det som sagt ingenting i de fall du loggar in dig och det inte finns någon mail att hämta hem. Det kostar däremot alltid pengar om du loggar in dig via Teliasurfs hemsida även i de fall det ingen mail finns.
Rossi
Jag brukar inte använda e-mailen i telefonen så mycket eftersom det ju inte kostar något alls att använda webmailen men det är ju inte alltid man har en dator till hands heller.

När jag någon gång använder e-posten i telefonen så går jag in på e-post under Meddelanden men jag vet att man kan använda Teliasurf också men där har jag inte registrerat den.

Det finns så himla många funktioner och olika sätt att hantera det hela så man kan bli helt snurrig.
labarradepan
ja, mycket kan man göra med sina mobiler idag.. hihi. jag har bett om nya inställnigar nu. får se om det funkar. jag har kontantkort, halebop..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon