råse-marie
en tjock sjuksköterska med godis i väskan är med om en flygolycka. på planet är en man som tycker illa om henne för att hon är tjock. dom två är enda överlevanden. han blir illa skadad så hon får ta hand om de båda och hans skador. under tiden rasar hon i vikt och han blir förälskad i hennes nya utseende

någon som kan tänkas veta något om boken ? titel eller författare


Ni brukar ju kunna det mesta wub.gif
Yin o Yang
Den heter Kärlek för sorgsna ögon och är skriven av Rafael Yglesias. Kom på svenska 1995 smile.gif . Du kan säkert hitta den på Ditt bibliotek wub.gif
råse-marie
Ja kan bara säga KANON biggrin.gif
tack snälla du för hjälpen wub.gif
Yin o Yang
Det var så lite så biggrin.gif . Jobbar man som bibliotekarie, så vill man ju hjälpa till tongue.gif
Jejja
Marianne, har du läst till bibliotekarie i Borås? Jag har precis börjat på distansutbildningen via Borås och ska åka ner på vår första träff imorgon. Det känns jättespännande!! biggrin.gif
Yin o Yang
Jodå, för huuuundra år sedan laugh.gif . Nej allvarligt, jag gick där 1974-76. Var alltså bland de allra första kullarna i Borås. Dagens utbildning går nog inte alls att jämföra med den vi gick wink.gif . Dels är den väl ett år längre (vi gick 2 år), dels har den nog ett helt annat innehåll. Data fanns nästan inte då rolleyes.gif . Lycka till! Det är ett härligt yrke - tänk bara så många trevliga människor man träffar (och en och annan gnällspik också förstås) wub.gif . Man får väldigt mycket positiv feed-back i det här jobbet smile.gif. Jag har aldrig ångrat mitt yrkesval!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon