Carex
Hehe, nu har jag äntligen kommit in på den efterlängtade kursen, väntat i ett halvår. Det är jätteroligt och vi pratar nästan konstant tyska och hör det med två lärare som har det som modersmål. KUL!
En grupp på kanske tjugo pers så vi har det bra, många trevliga personer verkar det vara.
*Felix matte*
Men var det inte du och pojkvännen som skulle åka till Malaga och jobba unsure.gif eller är jag helt fel ute?

Om utlandsjobbet
RibesRubusVitis
Herzliche Glückwünsche! Ett tag hade jag dåligt samvete, kände mig som tråkmåns och glädjedödare som rekommenderade tyskan. Hoppas verkligen du valde fritt och att du ändå får tillfälle att besöka Málaga. Själv har jag bara haft glädje av tyskan, både privat och i yrkeslivet. Grattis!
Carex
Blev inget Málaga, så jag sade upp mig och satsar på tyskan nu.
Företaget var väl inte intresserade av att skicka ner mig dit. Ingen fara, inte ska du känna dig som glädjedödare! Jag är glad av detta!
Felix matte, förstår att det kanske blev lite förvirrande, men ni ska alla iaf ha tack för alla goda råd ang. málaga kontra tyska, nu kunde jag ju inte välja själv, självklart känns det lite tråkigt att inte kunna lämna vinterkalla sverige. Men om man tänker positivt så har jag ju tyskan nu och kan dessutom se fram emot svensk vår och sommar och har dessutom inte pressen på mig att sälja hela tiden. Men Málaga blir det nog till semester någon gång...
*Felix matte*
CITAT (Carex @ 27-01-2006, 00:23)
Blev inget Málaga, så jag sade upp mig och satsar på tyskan nu.
Företaget var väl inte intresserade av att skicka ner mig dit. Ingen fara, inte ska du känna dig som glädjedödare! Jag är glad av detta!

Önskar dej Lycka till med studierna wub.gif
ninnisky
Wuensche Dir auch vielen Erfolg mit den Studien. Ab sofort antworten wir Dir nur in Deutsch wub.gif wub.gif
renate
Ha Ha Ha,so viele deutsch sprechende Leute hier.Viel Erfolg mit Deinem Deuschkursus.
mamamaggan
Lycka till då med studierna! Tyvärr är min gamla skoltyska för rostig för att jag ska kunna skriva det på tyska.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ich wünsch dir natürlich auch ganz viel Glück mit deinem Deutschkurs.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon